جزئیاتی از بیمه فراگیر ایرانیان، تقبل 2 درصد حق بیمه از سوی دولت

به گزارش مجله کارنیکان، معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه کمیته راهبری توسعه پوشش بیمه ای در سازمان تامین اجتماعی با مشارکت واحدهای محتلف تشکیل شده و در این کمیته دستورالعملی تهیه شده است گفت: بیمه فراگیر بنا دارد بخش های مختلف جامعه را اعم از زنان خانه دار، دانشجویان، کارفرمایان و غیره را پوشش داده و زیرچتر حمایتی و بیمه ای خود قرار دهد.

جزئیاتی از بیمه فراگیر ایرانیان، تقبل 2 درصد حق بیمه از سوی دولت

مهرداد قریب در گفت وگو با خبرنگاران، درباره طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی شرح داد و در این باره اظهار کرد: توسعه پوشش بیمه ای از جمله اولویت های حال حاضر سازمان تامین اجتماعی است.

وی اضافه نمود: باتوجه به تاکید قوانین بالادستی بر همگانی بودن بیمه، برنامه ای در قالب بیمه فراگیر خانواده ایرانی تهیه شده است.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه کمیته راهبری توسعه پوشش بیمه ای در سازمان تامین اجتماعی با مشارکت واحدهای محتلف تشکیل شده و در این کمیته دستورالعملی تهیه نموده است گفت: بیمه فراگیر بنا دارد بخش های مختلف جامعه را اعم از زنان خانه دار، دانشجویان، کارفرمایان و غیره را پوشش داده و زیرچتر حمایتی و بیمه ای خود قرار دهد.

قریب ادامه داد: البته از سنوات گذشته امکان استفاده از بیمه زنان خانه دار، دانشجویان و دیگر اقشار فراهم بوده، اما به نظر می رسد ضروری است اطلاع رسانی و فعالیت در این زمینه افزایش یابد. به عنوان مثال طی یک تا دوماه گذشته با اطلاع رسانی بیشتر و توسعه خدمات غیرحضوری، بیمه زنان خانه دار رشد دو برابری را تجربه نموده است.

وی درباره مزیت های درنظر گرفته شده برای پوشش افراد در قالب برنامه بیمه فراگیر خانواده ایرانی گفت: 2 درصد حق بیمه از سوی دولت و مابقی از سوی بیمه شده پرداخت می گردد و سه نرخ 12، 14 و 18 درصد برای آن درنظر گرفته شده که بر اساس انتخاب فرد است.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: این 2 درصد را قبلا هم برای بیمه مشاغل آزاد داشته ایم، اما برای زنان خانه دار هم برقرار شده است. درخواست و برقراری بیمه نیز به صورت غیرحضوری انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2109

به "جزئیاتی از بیمه فراگیر ایرانیان، تقبل 2 درصد حق بیمه از سوی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از بیمه فراگیر ایرانیان، تقبل 2 درصد حق بیمه از سوی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید