جاهای دیدنی بدروم ترکیه؛ میزبان یکی از عجایب هفتگانه دنیا باستان

به گزارش مجله کارنیکان، فقط این را در نظر بگیرید که یکی از عجایب هفتگانه دنیا باستان در بدروم واقع شده است. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با جاهای دیدنی بدروم ترکیه آشنا کنیم.

جاهای دیدنی بدروم ترکیه؛ میزبان یکی از عجایب هفتگانه دنیا باستان

1. قلعه سنت پیتر

اگر می خواهید با تاریخ ترکیه آشنا شوید، بازدید از قلعه سنت پیتر را از قلم نیاندازید. این قلعه در ساحل دریا واقع شده است و نمایشگاهی برای نمایش ابزار و لوازم کهنی است که در منطقه ها اطراف یافته شده اند. برج های بلند قلعه ازجمله برج فرانسوی و برج انگلیسی که در دوره های مختلف به دست شوالیه های هوسپیتالر ساخته شده اند، دید شگفت انگیزی به زمین های اطراف و دریا دارند. در دوران عثمانی و سلطنت سلطان سلیمان، این قلعه به دست ترک ها افتاد و مسجدی درون آن ساخته شد. امروزه دالان های گسترده درون قلعه، تبدیل به موزه شده اند. توصیه ما این است که عصرها به دیدن قلعه بروید، چرا که در این زمان هوا خنک تر است و درعین حال می توانید دیدنگر غروب دل انگیز خورشید از بالای برج های قلعه باشید.

2. موزه باستان شناسی زیر آب

این موزه که درواقع بخشی از قلعه سنت پیتر است، یکی از مکان های دیدنیِ ساحل بدروم است. از آنجا که ترکیه کشوری باستانی است، یافته های باستان شناسی در خشکی و دریا نیز در آن بسیارند. در این موزه می توانید نمونه هایی شگفت انگیز از تمدنی کهن را که از اعماق آب ها استخراج شده اند، دیدن کنید. حتی اگر علاقه ای به آثار باستانی ندارید، باز هم دیدن این موزه را از دست ندهید. پس از گذر از ورودی که خمره های یونانی غول پیکری در آن ردیف شده اند، وارد کارگاه شیشه گری می شوید. پس از آن وارد محوطه ای می شوید که در آن یک کشتی 16متریِ متعلق به قرن دوم میلادی انتظارتان را می کشد. در دالان های برج فرانسوی، یک کشتی یونانی متعلق به قرن چهارم پیش از میلاد به نمایش گذاشته شده است. در اتاق گنج که گل سرسبد موزه است می توانید یافته های مربوط به کشتی های غرق شده عصر برنز را دیدن کنید.

3. دریا و کرانه آن

این دریای پاک و شفاف مدیترانه است که بیشتر افراد را به بدروم می کشاند. قایقرانی و کشتیرانی از صنایع بزرگ بدروم ترکیه هستند. دریا بهشتی برای شناگران و قایق سوارهاست و قایق های مختلف در شکل ها و مقدار های گوناگون یافت می شوند و گشت های مختلف یک روزه یا چندروزه را ارائه می دهند. این گشت ها شما را به گوشه های پنهان بدورم می برند. اگر کمی بیشتر در جاده ساحلی به سمت غرب بروید، به محوطه کشتی سازی دوره عثمانی می رسید که سنگ قبرهایی تاریخی در آن یافت می شوند. این مکان دید بسیار زیبایی نیز به دریا دارد.

یکی از زیباترین مکان های بدروم گردشگاه بارداکی، با نمای زیبای ساحل، درختان نخل و امکانات مختلف برای گردشگران است. اگر در پی تعطیلاتی لوکس هستید یا اگر می خواهید با خرید کردن مسائل تان را فراموش کنید، اینجا مکان مناسبی برای شماست. ساحل یاشی یکی از برترین سواحل بدروم است. می توانید درحالی که در ساحل لم داده اید، از نوشیدنی های مختلف، فرو رفتن در شن های نرم و طلایی، آب تنی در آب تمیز و کم عمق و نسیم خنک تابستانی لذت ببرید. رستوران ها و کافه های بسیاری نیز اطراف ساحل را فرا گرفته اند.

4. گشت کشتی اُز

بسیاری باور دارند که گشت کشتی اُز (Ozzlife Boat) برترین جاذبه گردشگری بدروم است. شما گشتی دلپذیر را در این کشتی تجربه خواهید کرد؛ چشم انداز ها شگفت انگیز، غذا و نوشیدنی و اطلاعات شگفت آوری که خدمه کشتی در اختیارتان قرار می دهند، همگی مایه لذت شما خواهند شد. در این کشتی هر خواسته ای با روی گشاده پاسخ داده می گردد. گشت وگذار با کشتی اُز یکی از آرام بخش ترین روش ها برای دیدنی دریا و ساحل است.

5. پال مارینا

گردشگاه ساحلی پال مارینا که به تازگی نوسازی شده است، یکی از گزینه هایی است که نباید از دست بدهید. پیاده روی زیر درختان نخل با لالایی گوش نواز امواج دریا، چشم انداز قایق های تفریحی زیبا و تفریحات شبانه این شهرک ساحلی ازجمله لذت هایی هستند که می توانید تجربه کنید. انواع فروشگاه ها، کافه ها و رستوران ها در این شهرک ساحلی وجود دارند. روز بی نظیرتان را با شب شگفت انگیز پال مارینا به انتها برسانید.

6. گشت های دور بدروم با سِگ وی (رانَک)

شما می توانید با جدیدترین و هیجان انگیزترین روش رفت وآمد که لذت زیادی هم دارد، بدروم را بگردید. بسیاری بر این باورند که سگ وی برترین وسیله برای بازدید از مکان های تاریخی و جاذبه های بدروم است. با کمی آموزش، رعایت مسائل ایمنی و داشتن هدایت کاربلد، گشت دلپذیری در بدروم ترکیه خواهید داشت.

7. آرامگاه ماسول و موزه زکی مورن (Zeki Muren)

شاید چندان باشکوه به نظر نرسد، اما این ویرانه زمانی یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان بوده است. آرامگاه ماسول (ساتراپِ هخامنشیانِ این منطقه در قرن چهارم پیش از میلاد) با دیوارهایی به بلندی 46 متر و گچکاری های هنرمندان مشهور یونانی، یکی از دیدنی های این منطقه است. هرچند طی سالیان دراز، زلزله آسیب هایی به این مکان وارد کرد، اما انتها شوالیه های هاسپیتالر آن را خراب کردند تا سنگ هایش را برای ساخت قلعه سنت پیتر استفاده نمایند. به جای مانده این مکان با پرداختی امروزی در میان باغی زیبا قرار گرفته است. با بازدید از این آرامگاه می توانید ادعا کنید که یکی از عجایب هفتگانه باستان را از نزدیک دیده اید.

موزه هنر زکی مورن Zeki Muren برای یادبود این خواننده، تنظیم نماینده و بازیگر مشهور ترک بنا شده است. این موزه در آخرین محل زندگی این هنرمند ترک واقع شده است. این موزه شامل دارایی های شخصی و اطلاعاتی درباره زکی مورن و نقش او در موسیقی معاصر ترکیه است.

7. آمفی تئاتر بدروم و دروازه میندوس

آمفی تئاتر بدروم جاذبه ای شگفت انگیز است که تاریخ دور را در پیش چشم شما به نمایش می گذارد. شاید در مقایسه با بناهای رومی کوچک باشد اما به خوبی بازسازی شده است و می تواند با چشم انداز ها خود شما را به قرن چهارم ببرد. این آمفی تئاتر در تابستان محل اجرای کنسرت و برنامه های فرهنگی است. در آن بگردید، از پله ها بالا بروید و روی سنگ های آفتاب خورده لم بدهید و خودتان را به گذشته دور پیوند دهید. بلندترین نقطه آمفی تئاتر با نمایی از بدروم، گذشته و حال را به سبکی که تنها در ترکیه خواهید دید، به هم پیوند می دهد.

دوستداران تاریخ باید بدانند که دروازه میندوس آخرین به جامانده از قلعه شاه ماسول است که زمانی برج ها و دیوارهای مستحکم آن در کمربندی به طول 7 کیلومتر شهر را دربر گرفته بودند. این منطقه پر از آثار و اجزای تاریخی برای گردشگرانی است که به کندوکاو علاقه دارند، ازجمله تکه های سنگ قبر، کاشی ها و آثار باقیمانده ای از قرن 4 پیش از میلاد. شاید هیچ یک از این آثار به تنهایی مایه شگفتی نباشند اما همگی در کنار هم باعث می شوند تا ساعات دلپذیری را به گشت وگذار بگذرانید.

9. گوموشلوک و شهر قدیمی

هر کسی که بدروم را به خوبی می شناسد، بازدید از گوموشلوک را توصیه می نماید. گوموشلوک با آرامش سحرانگیزش شما را به خیابان های سنگ فرش شده پیچ درپیچش فرا می خواند. ساحل تمیز این منطقه مناسب هر خانواده ایست، رستوران ها با نمایی از دریا و غذاهای محلی تازه از شما پذیرایی می نمایند. بد نیست بدانید که بازدید از گوموشلوک بازدید از گوشه ای از بهشت است!

مجذوب کننده ترین منطقه بدروم در پشت قلعه سنت پیتر واقع شده است؛ کوچه های باریک با کلبه های سنگی پوشیده در برگ مو که انگار از کارت پستال بیرون افتاده اند! بیشتر قسمت های بدورم مدرن شده اند، اما این بخش یکی از اندک بخش های باقیمانده از آن روستای ماهیگیری قدیمی است که پیش از ورود گردشگران در این منطقه وجود داشت. اینجا بهشت عکاس ها و مکانی فریبنده برای پیاده روی دلپذیرِ عصرهاست. می توانید پس از گشت وگذار در دکان های جمع وجور و کافه های دنج این منطقه کمی استراحت کنید.

10. بازار

اگر عاشق خرید کردن هستید، بدروم ناامیدتان نمی نماید. در بازسازی بازار سنتی بدروم، فروشگاه های امروزی جای دکه های سنتی را گرفته اند. هرچند نمی توانید خیلی چانه بزنید اما هرچه بخواهید در این بازار پیدا می گردد؛ از پارچه های زیبای ترک و کشورهای آسیای میانه گرفته تا ظرف های سفالی رنگارنگ و طلافروشی هایی که غوغا نموده اند. گشت وگذار در پیچ وخم بازار پس از یک حمام آفتاب خیلی لذت بخش است.

منبع:چطـور

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2200

به "جاهای دیدنی بدروم ترکیه؛ میزبان یکی از عجایب هفتگانه دنیا باستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی بدروم ترکیه؛ میزبان یکی از عجایب هفتگانه دنیا باستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید