تویوتا bZ3 سدان برقی با باتری بی وای دی در چین معرفی گردید

به گزارش مجله کارنیکان، شرکت تویوتا اخیراً از اولین سدان برقی خود با نام bZ3 در چین رونمایی نموده است. تویوتا bZ3 بعلاوه دومین محصول از خانواده برقی bZ این گروه خودروساز ژاپنی به شمار می رود که قرار است در چین فراوری گردد. انتظار می رود که تویوتا bZ3 سدان برقی در اواخر امسال برای فروش در اختیار مشتریان علاقه مند قرار بگیرد.

تویوتا bZ3 سدان برقی با باتری بی وای دی در چین معرفی گردید

این سدان برقی تازه به وسیله جوینت ونچر FAW-Toyota فراوری می گردد و از پک باتری پیشرفته Blade LFP شرکت چینی بی وای دی بهره می برد. باید اشاره کنیم که کمپانی Fudi Industrial وظیفه تأمین موتورهای برقی این خودروی تازه تویوتا را بر عهده دارد که این شرکت نیز از زیرمجموعه های شرکت بی وای دی به شمار می رود. فروش این خودرو به وسیله نمایندگی های FAW-Toyota انجام خواهد گرفت. این سدان برقی در حقیقت مدل فراوریی کانسپت bZ SDN به شمار می رود که پیش تر همراه با چهارده کانسپت برقی دیگر به وسیله شرکت های تویوتا و لکسوس به علاقه مندان معرفی گردید.

تویوتا bZ3 به عنوان یک سدان برقی ابعاد مبه وسیلهی دارد و این شرکت طول، عرض و ارتفاع آن را به ترتیب 4725، 1835 و 1475 و فاصله بین دو محور آن را نیز 2880 میلی متر اعلام نموده است. تویوتا کوشش نموده تا این خودروی تازه برقی طراحی آیرودینامیکی داشته باشد و این کوشش در ضریب مقاومت هوا (ضریب درگ) 0.218 این خودرو که یکی از برترین ها در بازار خودروها به شمار می رود، به وضوح قابل مشاهده است. وزن خالص این سدان برقی نیز 1835 کیلوگرم اعلام شده است.

تویوتا bZ3 یک خودروی دیفرانسیل عقب است. پیشرانه برقی این خودرو که با کد TZ200-XS002 شناخته می گردد، در دو مدل مختلف فراوری شده است. مدل استاندارد این پیشرانه برقی تویوتا bZ3 می تواند 183 اسب بخار قدرت فراوری کند. این در حالی است که پیشرانه های قدرتمندتر این خودرو قادر به فراوری 224 اسب بخار قدرت است. حداکثر سرعت قابل پیمایش تویوتا bZ3 سدان برقی 160 کیلومتر بر ساعت در هر دو مدل اعلام شده است.

مدل با پیشرانه 224 اسب بخاری bZ3 از رینگ های 18 اینچی و مدل با پیشرانه قدرتمندتر 183 اسب بخاری این خودرو از رینگ های 16 اینچی بهره می برد. شرکت FAW-Toyota ادعا نموده که تویوتا bZ3 با تنها یک بار شارژ کامل می تواند مسافتی فراتر از 600 کیلومتر را طی کند. البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که این موضوع با در نظر گرفتن سیکل تست چین بوده و در واقعیت این خودروی برقی کمتر از 600 کیلومتر را طی خواهد نمود.

گروه خودروساز ژاپنی امکانات بسیار خوبی را درون کابین این خودرو به مشتریان ارائه می دهد. این سدان برقی در داخل کابین از سیستم Digital Island بهره می برد که شامل یک نمایشگر بزرگ دیجیتالی لمسی عمودی در میان داشبورد بوده و یک کنسول میانی سینی شکل نیز در بخش پایینی آن به چشم می خورد. قابلیت هایی نظیر سیستم تهویه، پخش موسیقی و باز کردن درب صندوق عقب، روشن کردن پد شارژ بی سیم گوشی هوشمند، تنظیم سیستم های یاری های رانندگی و فعال کردن آن ها و اتصال گوشی هوشمند را می توان به وسیله این نمایشگر لمسی کنترل کرد.

طراحی تویوتا bZ3 سدان برقی تا حد بسیار زیادی یادآور کراس اوور bZ4X است. این موضوع به این معنی است در بخش جلویی این خودرو دماغه ای تیز با چراغ های باریک افقی دیده می گردد و در نمای پشتی هم چراغ های سراسری برای جذابیت بیشتر این سدان برقی مورد استفاده قرار گرفته است. تویوتا بعلاوه طراحی خاصی را برای غربیلک فرمان این خودرو در نظر گرفته که بالا و پایین آن حالت نیم دایره ای ندارد و کاملاً صاف است. این غربیلک فرمان با الگوبرداری از تازهترین مطالعات انجام شده طراحی شده تا کمترین مقدار از دید راننده را بپوشاند و در عین حال احساس بسیار خوبی هنگام به دست گرفتن به راننده خودرو القا کند.

منبع: CNC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2251

به "تویوتا bZ3 سدان برقی با باتری بی وای دی در چین معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا bZ3 سدان برقی با باتری بی وای دی در چین معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید