هزینه ساخت شیائومی Mi 11 و آیفون 12 کاملا مشابه بوده است

به گزارش مجله کارنیکان، طبق گفته های یکی از تحلیل گران معروف چینی که با نام پان جیوتان شناخته می گردد، هزینه ساخت اولیه گوشی های شیائومی Mi 11 و آیفون 12 کاملا مشابه هم بوده است اما می بینیم که هنگام خرید باید هزینه بسیار بیشتری را برای نماینده اپل بپردازیم.

هزینه ساخت شیائومی Mi 11 و آیفون 12 کاملا مشابه بوده است

همانطور که می دانید، اپل سود زیادی از فروش آیفون ها کسب می نماید و این موضوع حتی برای آن دسته از افرادی که در حوزه فناوری فعالیت نمی نمایند هم به خوبی معین است. هر سال بیشترین سود از فروش گوشی به این شرکت می رسد چرا که سود حاصل از فروش هر آیفون بسیار زیادتر از آن چیزی است که تصور می گردد.

در بین شرکت های سازنده گوشی هوشمند، معمولا شیائومی به عنوان شرکتی شناخته می گردد که کمترین سود را از فروش گوشی هایش دریافت می نماید. همین موضوع باعث شده این شرکت محبوبیت زیادی در کشورهای مختلف پیدا کند چرا که در کنار کیفیت بالای محصولاتش، قیمت خوبی هم برایشان در نظر می گیرد؛ حتی در بخش گوشی های بالارده. اینطور که گفته می گردد، حاشیه سود حاصل از فروش گوشی های این شرکت چینی بیشتر از 5 درصد هم نمی گردد.

با این حال این شرکت برای شیائومی Mi 11، تا حدودی از سیاست قبلی خود فاصله گرفت. مثلا همین گوشی در نسخه پایه خود که از 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم بهره می برد، 250 دلار بیشتر از هزینه کلی ساخت به فروش می رسد. البته باز هم به نسبت سایر شرکت ها، قیمت محصولات شیائومی بسیار مناسب است. برای مثال اگر بخواهیم آیفون 12 را با این گوشی مقایسه کنیم باید بگوییم هزینه ساخت این دو گوشی مشابه همدیگر است منتها آیفون 12 با قیمت بسیار بیشتری در چین به فروش می رسد.

طبق گفته های یکی از تحلیلگران معروف چینی با نام پان جیوتان، اپل برای ساخت آیفون 12 حدودا 373 دلار هزینه کرد. این در حالی است که درون جعبه این گوشی شارژر و هدفون هم وجود ندارد. اما نسخه پایه این محصول در کشور چین، 430 دلار بیشتر از شیائومی Mi 11 قیمت گذاری شده که اتفاقا با شارژر 55 واتی هم عرضه می گردد. (نسخه بدون شارژر هم با همین قیمت به فروش می رسد.)

  • 8 گوشی اندرویدی که می توانند بهترین جایگزین آیفون 12 باشند

البته 373 دلار، هزینه ساخت اولیه آیفون 12 به حساب می آید و تمام هزینه هایی که شرکت برای فراوری یک محصول متحمل می گردد را شامل نمی گردد. در واقع هزینه اولیه تنها مواد اولیه، دستمزد ساخت، هزینه آب و برق و …، خدمات شخص ثالث و هزینه های اداری را در بر می گیرد و مواردی نظیر توسعه نرم افزار، طراحی، تبلیغات و هزینه های تدارکات را شامل نمی گردد.

با این همه شیائومی هم تمام این جهت ها را برای ساخت، رونمایی و عرضه یک محصول در پیش می گیرد و نکته جالب هم اینجاست که این شرکت نه توسعه دهنده سیستم عامل گوشی است و نه سخت افزار و باید برای تامین آن ها به شرکت های دیگر پول بپردازد. در حالی که اپل سیستم عامل و سخت افزار اختصاصی خود را دارد و انتظار می رود هزینه کمتری برای محصولاتش در نظر بگیرد.

با این حال آیفون 12 با هر قیمتی که وارد بازار شده، فعلا فروش بسیار خوبی را تجربه می نماید. این گوشی اواخر سال 2020 و یا یک ماه تاخیر راهی بازار شد اما به گزارش موسسه آماری CounterPoint، فروش خانواده آیفون 12 سال جاری با رشد سالانه 21 درصدی همراه بود که اپل بخش بزرگی از آن را مدیون عملکرد بسیار عالی آیفون 12 است. در مقایسه با محبوب ترین گوشی سال 2020 یعنی آیفون 11، آیفون 12 تنها در هفته دوم فروش عملکرد ضعیف تری داشت، در غیر این صورت توانست در تمام هفته ها بهتر از نسل قبل خود ظاهر گردد.

با این حال هم شیائومی با دریافت سود کم از فروش گوشی هایش عملکرد موفقی تا اینجای کار داشته هم اپل با دریافت سود بیشتر. روز گذشته بود که اعلام شد Mi 11 بعد از گذشت تنها 5 دقیقه از اولین روز فروش توانست به رکورد 350/000 نسخه دست پیدا کند که آمار فوق العاده ای است. البته به طور کلی بسیاری از کاربران بنا به دلایل مختلف ترجیح می دهند در صورتی که قیمت گوشی ها مشابه باشد، آیفون خریداری نمایند و این موضوع را تحقیقی در کشور آمریکا هم ثابت نموده. به همین خاطر هم هست که گوشی های این شرکت، صرف نظر از قیمت، هواداران بسیار زیادی دارند.

  • شمار کاربران آیفون در دنیا از مرز 1 میلیارد نفر عبور کرد

منبع: Gizchina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1453

به "هزینه ساخت شیائومی Mi 11 و آیفون 12 کاملا مشابه بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه ساخت شیائومی Mi 11 و آیفون 12 کاملا مشابه بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید