تبلیغات منفی علیه صنعت استخراج رمزارز با صعود بیت کوین

به گزارش مجله کارنیکان، صنعت استخراج رمزارز به عنوان صنعتی نوپا در کشور جهت دشواری را پیش رو دارد. برآورد دقیق سهم ایران از توان پردازشی زنجیره جهانی بلاکچین بیت کوین، امکانپذیر نیست ولی برآورد مؤسسات معتبر بین المللی حاکی است که حدود 3 تا 4 درصد از توان پردازشی در کشور ایران متمرکز باشد.

تبلیغات منفی علیه صنعت استخراج رمزارز با صعود بیت کوین

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

رشد مصرف برق در کشور به دلیل واگذاری انشعابات جدید و افزایش جمعیت و توسعه شبکه مصرف، امری غیرقابل اجتناب بوده و در سال های گذشته از الگویی معین پیروی نموده؛ به نحوی که در مطالعات و پیش بینی های وزارت نیرو لحاظ شده، بنابراین این میزان افزایش قابل پیش بینی است.

آنالیز میزان مصرف برق در سال 99 نسبت به سال 98 و در بازه زمانی 49 روزه از ابتدای آذر ماه تا 19 دی ماه بیانگر افزایشی معادل دو هزار و 523 مگاوات است که در مقایسه با افزایش مصرف در بازه زمانی مشابه در سال 98 نسبت به سال 97 (دو هزار و 217 مگاوات) رشدی معادل 306 مگاوات را نشان می دهد که کاملاً منطبق بر مطالعات و پیش بینی وزارت نیرو جهت تأمین احتیاج کشور و پایداری شبکه توزیع برق است.

اخیراً بی توجه به این حقیقت، مطالبی در خصوص تأثیر صنعت استخراج رمزارز بر مصرف انرژی کشور منتشر می گردد که ذکر نکاتی در این باب لازم است.

صنعت استخراج رمزارز از صنعت فقط نام آن را یدک می کشد؛ حال آنکه برق تخصیصی به این صنعت، رکورددار تعرفه در میان تمام مصارف کشور است. این نرخ 8 برابر تعرفه صنعتی و به نحوی است که علاوه بر پوشش هزینه های فراوری و انتقال، سود قابل ملاحظه ای را نیز به صنعت برق کشور می رساند.

نکته دوم اینکه آنالیز میزان افزایش مصرف برق در امسال نسبت به سال گذشته نشان می دهد که افزایش مصرف متناسب و متوازن با سال های قبل بوده و افزایشی معادل 300 مگاوات نسبت به فرایند متداول را نمایش می دهد. این در حالی است که بنا به اعلام وزارت نیرو 310 مگاوات انشعاب برق به صنعت استخراج رمزارز (فارغ از چگونگی تخصیص این ظرفیت به متقاضیان و اختصاص بیش از 50 درصد آن به یک واحد استخراج دو ملیتی) داده شده و با لحاظ این نکته می توان اذعان کرد مطالب و آمارهای جهت دار منتشره در نشریات و جامعه به دور از واقعیت بوده و این صنعت به دلیل نوپایی و کمبود اطلاعات عموم جامعه در خصوص آن با بی مهری و انواع هجمه ها روبه رو است.

از سویی مصرف سوخت مازوت در نیروگاه ها مختص به امسال نبوده و مسبوق به سابقه است.

دلایل بسیاری در این زمینه ذکر می گردد مانند تکمیل ظرفیت منابع نگهداری مازوت و انباشت آن در انبارهای وزارت نفت که خود دلیلی برای عرضه به عنوان سوخت نیروگاهی است. چندین نیروگاه کشور با ظرفیتی بزرگ (در حدود چند ده هزار مگاوات) در حال بهره گیری از سوخت مازوت هستند که طبیعتاً ارتباط آن با مصرف 300 مگاواتی صنعت استخراج رمزارز امری نامعقول بوده و قصد راویان از بیان چنین مواردی بیشتر حذف صورت مسأله و سلب مسئولیت جلوه می نماید. هم زمان با افزایش قیمت بیت کوین، با نگاهی به جدول پیش بینی وزارت نیرو در خصوص فرایند رشد مصرف برق کشور چنین به نظر می رسد که این صنعت علاوه بر درآمدزایی برای صنعت برق، نقش بلاگردانی سوءمدیریت را نیز بر عهده دارد. محاسبات مصرف برق و پیش بینی و چشم انداز افزایش مصرف در سایت توانیر نیز گویای همین مطالب است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1287

به "تبلیغات منفی علیه صنعت استخراج رمزارز با صعود بیت کوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات منفی علیه صنعت استخراج رمزارز با صعود بیت کوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید