برنامه سفر پیشنهادی 4 روزه به وارنا

به گزارش مجله کارنیکان، برنامه سفر پیشنهادی به وارنا برای 4 روز

یکی از بهترین مقصدهای گردشگری اروپایی، پایتخت ساحلی بلغارستان وارناست. نه تنها سفر به وارنا می تواند برای بسیاری از گردشگران ارزان تمام شود بلکه می توانند از جاذبه ها و تفریحات ساحلی متنوعی در این شهر لذت ببرند. برنامه سفر پیشنهادی به وارنا را برای 4 روز متوالی برای گردشگرانی آماده کرده ایم که می خواهند به سومین شهر بزرگ بلغارستان سفر کنند. اگر در تور وارنا خبرنگاران یا هر آژانس دیگری شرکت کرده اید یا اینکه می خواهید بدون تور و گروه های گردشگری وارد این شهر شوید، می توانید از این برنامه استفاده کنید.

برنامه سفر پیشنهادی 4 روزه به وارنا

وارنا مخصوصا در فصل تابستان بسیار شلوغ شده و توریست های اروپایی یا آسیایی فراوانی دارد. سواحل بی نظیر ماسه ای در کنار دریای سیاه و جاذبه های تاریخی، باستانی به همراه موزه های این شهر می تواند برای چندین روز شما را سرگرم نگه دارد.

روز اول - ورود به وارنا

طبعا قبل از ورود به وارنا، باید رزرو هتل خود را انجام دهید. مخصوصا اگر در فصول گرم سال مانند بهار و تابستان وارد این شهر می شوید و تعداد گردشگران بسیار است. در غیر این صورت، ممکن است به سختی اتاقی خالی در بهترین هتل های وارنا پیدا کنید. پس از اینکه از فرودگاه وارنا بیرون آمدید می توانید تاکسی بگیرید و به هتل بروید. یادتان باشد که هر چند که این شهر، مترو شهری ندارد اما اتوبوس های شهری، مردم شهر و گردشگران را به راحتی به هر نقطه ای که بخواهند می رسانند. از فرودگاه تا هتل نیز می توانید اتوبوس سوار شوید. ایستگاه های اتوبوس دقیقا در بیرون فرودگاه قرار گرفته اند.

  • نکته: برای اینکه هتل شما به تفریحاتی که می خواهید نزدیک باشد، بهتر این در مکان هتل دقت کنید. در فصول سرد سال به دلیل اینکه امکان انجام تفریحات ساحلی وجود ندارد، دلیلی ندارد که نزدیک به ساحل هتل بگیرید. بنابراین مرکز شهر وارنا را انتخاب کنید. اما در برنامه سفر پیشنهادی به وارنا آن هم برای 4 روز در تابستان، بهتر است که به سراغ هتل های ساحلی یا نزدیک به ساحل بروید. روز اول و بعد از ورود به هتل، ناهار خود را در هتل سفارش دهید یا اینکه به سراغ رستوران های محلی اطراف هتل بروید. از بابت غذاهای بلغاری بسیار مطمئن باشید. چرا که با ذائقه ایرانی ها بسیار سازگار است و حتی اگر رژیم خاص گیاهخواری دارید، باز هم بهترین سالادها را می توانید برای سفارش غذا پیدا کنید.

در نهایت برای بعد از ظهر، پیشنهاد کشف سواحل شن و ماسه ای وارنا را به گردشگران می دهیم. اگر هتل شما به ساحل نزدیک باشد، با کمی پیاده روی به ساحل خواهید رسید. عموما با کمی گشت و گذار می توانید مکانی برای نشستن و لذت بردن از ساحل و دریا پیدا کنید. اگر دوست داشتید این روز را به تفریحات ساحلی مانند قایقرانی، پاراگلایدینگ و دیگر ورزش های آبی بگذرانید. شب را در هتل استراحت کرده و برای روز دوم در برنامه سفر پیشنهادی به وارنا خود را آماده نمایید.

روز دوم - بازدید از بالچیک و بناهای تاریخی وارنا

گشت نیمروزه بالچیک

پس از صرف صبحانه، یک تاکسی کرایه کنید تا شما را به بالچیک ببرد. بالچیک تا وارنا، بین نیم ساعت تا یک ساعت فاصله دارد. حتی برای رسیدن به این مکان، می توانید اتوبوس های بالچیک را که از وارنا حرکت می کنند، سوار شوید. بالچیک در واقع منطقه ای ییلاقی در شمال وارنا و در کنار ساحل است که در آن خانه هایی با سبک و سیاق اروپایی ساخته شده است. اینجا محلی برای استراحت ملکه ماریا (ملکه رومانی) بوده که کاخ ییلاقی خود را در آن بنا نهاد. این استان دوبریج که بالچیک در آن قرار گرفته، با کشور رومانی هم مرز بوده است. در بالچیک حتما به دیدن کاخ ملکه ماریا و طراحی بی نظیر باغ اطراف آن بروید. این منطقه به دلیل وجود ویلاهای متعدد اروپاییان، برای اقامت بسیار گران بوده و بنابراین در برنامه سفر پیشنهادی به وارنا توصیه می کنیم تنها برنامه ای نیمروزی برای دیدن آن اختصاص دهید.

به دیدن باغ گیاهشناسی بالچیک بروید و در نهایت ناهار را در یکی از رستوران های ساحلی این منطقه سفارش دهید. بعد از صرف ناهار به وارنا بازگردید. البته اگر به فکر مدیریت هزینه های سفری تان هستید، پیشنهاد می کنیم به خرید تور وارنا بلغارستان بپردازید تا هزینه های کمتری را برای رفت و آمد صرف کنید و فرصت تفریح بیشتری داشته باشید.

بازدید از موزه باستان شناسی وارنا

پس از بازگشت از بالچیک به دیدن موزه باستان شناسی وارنا بروید. در این موزه ارزشمندترین و قدیمی ترین گنجینه طلای دنیا را خواهید دید. همچنین تمام سکه ها و آثاری که از حمام های رومی وارنا پیدا شده اند، در این موزه نگهداری می شوند. پس از بازدید از موزه، در خیابان شیپکا راستا دسترسی به حمام های رومی را پیش بگیرید. در طول راستا، موزه قوم شناسی وارنا هم سر راهتان واقع شده است.

اگر فکر می کنید که زمان اندکی باقی مانده، تنها به بازدید از حمام ها اکتفا کنید و موزه قوم شناسی را به روز دیگری در برنامه سفر پیشنهادی به وارنا موکول کنید. یادتان باشد که موزه های این شهر تنها تا ساعت 5 بعد از ظهر باز هستند. موزه مردم شناسی وارنا نیز در نزدیکی حمام های رومی قرار گرفته و شما را بیشتر با آداب و رسوم و فرهنگ این مردم آشنا می کند. اگر پیروز به بازدید از نکروپولیس نشدید، می توانید اشیای کشف شده در این منطقه قبل از تاریخ را در این موزه بیابید.

بازدید از بناهای تاریخی وارنا مانند حمام های رومی

در شهر وارنا به دیدن حمام های باستانی متعلق به دوران رم باستان بروید. به این حمام ها، اودسوس هم می گویند که نامشان را از نام قدیم شهر وارنا گرفته اند. این حمام ها، هم اکنون یکی از جذاب ترین جاذبه های وارنا بوده که گردشگرانی بسیاری برای بازدید از ویرانه های آن به این ناحیه از شهر می آیند.

  • نکته: اگر می خواهید بازدید از حمام های رومی را در برنامه 4 روز سفر به وارنای خود قرار دهید، بهتر است که از موزه باستان شناسی وارنا با راهنمایی وارد این محوطه شوید تا توضیحات لازم را به زبان انگیسی به شما بدهد.

قدمت این حمام های ویران شده را به اواخر قرن دوم میلادی و همزمان با دوران حکومت سپتیموس سوروس می دانند. در این محوطه تاریخی پس از کشف، در اوایل قرن سکه های تاریخی و اشیا جالبی پیدا شده است. طول این منطقه باستانی هفت هزار متر مربع بوده و در قدیم ساختمان های آن، گنبدهای بزرک سنگی داشته اند. در برنامه سفر پیشنهادی به وارنا و پس از دیدن بزرگترین حمام های رومی منطقه بالکان دیگر هوا تاریک شده و بهتر است که برای صرف شام در خیابان های سنت استفانو و هان کروم کمی قدم بزنید.

روز سوم - بازدید از باغ سنگی و ادامه بازدیدهای درون شهر

گشت نیمروزی باغ سنگی

باغ سنگی یا همان جنگل سنگی وارنا نه تنها یکی از جاذبه های وارنا محسوب می شود، بلکه از بهترین جاذبه های طبیعی دنیا نیز محسوب می شود. صبح پس از صبحانه ای بلغاری در هتل، به سمت جنگل سنگی وارنا در غرب وارنا حرکت کنید. با تاکسی وارد راستا جاده قدیم وارنا به سمت صوفیه شوید. تاکسی شما را 20 دقیقه ای به این مکان می رساند و در ضمنً ورود به این مجموعه نیز، از ساعت 10 صبح است. با اتوبوس یا قطار هم بین 30 تا 45 دقیقه طول می کشد تا به این مکان برسید. بنابراین اگر حدود ساعت 9 و نیم تا 10 برای این منطقه طبیعت گردی حرکت کنید، به موقع خواهید رسید.

در برنامه سفر پیشنهادی به وارنا در 4 روز و گشت در جنگل سنگی حداقل یک ساعت را برای بازدید از اینجا وقت بگذارید. بیشتر راهنمایان گردشگران را به منطقه ای می برند، که تعداد سنگ های بیشتری دارد. این ناحیه در مجموع 13 کیلومتر مربع مساحت دارد و می تواند باعث گم شدن شما در آن شود. بنابراین همراه شدن با یک راهنما الزامی است.

در این منطقه شواهد باستان شناسی بسیاری قدیمی پیدا شده است. برای اینکه تا حدودی با این جاذبه طبیعی آشنا شوید، باید بگوییم که اینجا، در میلیون ها سال پیش، بستر دریا بوده و پر از غارهایی است که امروزه اکتشاف در آن ها هر گردشگری را مجذوب خود می کند. با اتوبوس هزینه ای بین 5 تا 11 لو بلغاری برای کرایه باید بپردازید.

بازدید از کلیساهای وارنا

در این شهر مجموعه بسیار بی نظیری از کلیساهای ارتدوکس شرقی وجود دارد. پس از اینکه از باغ سنگی بازگشتید، به دیدن کلیساهای تاریخی این شهر بروید. به دیدن کلیسای تئوتوکوس پنجیا (Theotokos Panagia)، کلیسای مریم مقدس و کلیسای سنت نیکولاس معجزه کارگری بروید. تمام این کلیساها به یکدیگر نزدیک بوده و در منطقه تاریخی شهر وارنا قرار گرفته اند. بنابراین نه تنها به راحتی می توانید پیاده به دیدن هر یک از آن ها بروید؛ بلکه می توانید از خیابان های معروف و با معماری جذاب بلغاری هم دیدن کنید.

همچنین کرایه تاکسی به دلیل نزدیکی مسافت بسیار اندک بوده و در سفر پیشنهادی به وارنا در این 4 روز هزینه های حمل و نقل شما مقرون به صرفه خواهد بود. پس از بازدید از کلیساها به پارک سی گاردن در نزدیکی آن ها بروید. از کلیسای سنت نیکولاس تا پارک تنها یک ربع پیاده روی دارید. کلیسای سنت میکائیل نیز که دقیقا در کنار پارک قرار گرفته است.

گشت و گذار در سی گاردن

اهمال کاری خواهد بود اگر این همه راه را تا وارنا بیایید اما از سی گاردن بازدید نکنید. این پارک که در نوع خود یکی از بزرگترین پارک های اروپایی است، در حدود سال های 1878 ساخته شد و نزدیک به 26 هزار متر مربع (با احتساب موزه تاریخ طبیعی، رصدخانه نیکلاس کوپرینک، دلفیناریوم، آکواریوم وارنا، باغ وحش و دیگر جاذبه های درونش) مساحت دارد. یکی از جاذبه های این پارک ساحلی، وجود انواع گیاهان و گلگاری های زیبای آن است.

در برنامه سفر پیشنهادی به وارنا برای 4 روز، می توانید شام خود را در رستوران ساحلی معروف در سی گاردن به نام Red Hot سفارش دهید. این رستوران در کنار ساحل واقع شده است. در نهایت نیز با گذشتن از ساحل دلربای وارنا به سمت هتل برای استراحت و برنامه فردا حرکت کنید.

  • نکته: به دلیل اینکه آخرین شب اقامت در برنامه سفر پیشنهادی به وارنا را دارید، پیشنهاد می دهیم که کمی از جشن های ساحلی و تفریحات اطراف ساحل لذت ببرید و اگر می توانید دیر به هتل بروید.

خیابان ساحلی کرایبرژنا | kraybrezhna aleya

بهترین خیابان برای شبگردی، خرید سوغاتی، بازدید از مغازه ها و پاساژ ها و در مجموع خرید سوغاتی خیابان ساحلی کرایبرژنا وارناست. این خیابان در امتداد پارک سی گاردن قرار گرفته است و بهترین تفریحات شبانه را در خود دارد. در آخرین شب اقامت خود در وارنا، تمام خرید خود را در این خیابان سنگفرش شده انجام دهید. به سراغ کافه ها و رستوران های درون خیابان بروید. با مردم بلغاری دوست شده و ارتباط برقرار کنید. کمی با فرهنگ و آداب و رسوم این مردم بیشتر آشنا شوید. از ساحل، پلاژها و دیگر جاذبه های این ناحیه از شهر حداکثر استفاده را برده و دیر به هتل بازگردید.

روز چهارم - چک-اوت هتل و رفتن به سمت فرودگاه

روز چهارم و پس از صرف صبحانه، تمام وسایل و چمدان های خود را جمع کنید. طبعا باید کلید اتاق خود را تا ساعت 12 ظهر به میز پذیرش تحویل داده و صورت حساب هتل را بپردازید. اگر پرواز شما در بعد از ظهر است. می توانید چمدان های خود را در انباری و امانات هتل گذاشته و دوباره برای آخرین گشت و گذار، وارد ساحل شوید.

هر چند که برنامه سفر پیشنهادی برای وارنا تنها یک راهنما برای بازدید از بیشتر جاذبه های وارنا است اما بسته به سلیقه خود می توانید آن را تغییر دهید. جاذبه های این شهر، آنچنان بسیار است که شاید در 4 روز نتوانید تمام آن ها را ببینید.

حتی می توانید یک روز خود را به جای گشت و گذار در وارنا، به سمت منطقه ساحلی سانی بیچ رفته و از آن دیدن کنید. تا این منطقه تنها یک ساعت فاصله دارید. حتی در کنار آن، شهر تاریخی و ساحلی نسبر قرار گرفته است. می توانید با کرایه یک تاکسی، گشت یک روزه ای به سمت این مناطق ترتیب دهید و از جاذبه های نزدیک شهر وارنا هم دیدن کنید.

منبع: nomadicmatt.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 887

به "برنامه سفر پیشنهادی 4 روزه به وارنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر پیشنهادی 4 روزه به وارنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید