بخشنامه اعطای مرخصی 20 روزه به زندانیان به زودی ابلاغ می شود

به گزارش مجله کارنیکان، سخنگوی قوه قضاییه گفت: بخشنامه ای برای اعطای مرخصی 20 روزه به بخش قابل توجهی از زندانیان صادر شده و در روز های آینده اجرایی خواهد شد.

بخشنامه اعطای مرخصی 20 روزه به زندانیان به زودی ابلاغ می شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، غلامحسین اسماعیلی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به شیوع موج چهارم کرونا در کشور اضافه نمود: این بخشنامه به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی در عین حال متذکر شد که این بخشنامه شامل مجرمین پرخطر، سارقین و محکومین جرائم خشن نخواهد شد که این تصمیم با هدف حفظ امنیت شهروندان اتخاذ شده است.

سخنگوی قوه قضاییه در نخستین نشست خبری سال 1400 درباره شرایط زندان و زندانیان در ایام کرونا گفت: در سال 99 اهتمام جدی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای زندان ها داشتیم. در یکساله کرونا در هر روز حداقل 50 هزار نفر از زندانیان در مرخصی بودند و در ایام اوج کرونا عدد مرخصی زندانیان از 100 هزار نفر هم تجاوز کرد.

وی ادامه داد: در سال 99، 15 هزار و 300 نفر از محکومان مشمول عفو رهبری شدند که این عدد در مقایسه با سال 98، 86 درصد رشد داشته و در مقایسه با سال97، 418 درصد رشد داشته است.

اسماعیلی اضافه نمود: 225 نفر از محکومان امنیتی در سال 99 مورد عفو رهبری قرار گرفتند که برخی از آن ها مربوط به اغتشاشات آبان 98 و فتنه بنزینی بودند و 103 نفر هم از اتباع خارجه در سال 99، مورد عفو قرار گرفتند که در آستانه سفر رئیس قوه قضاییه به عراق آزاد شدند.

سخنگوی قوه قضاییه اظهارداشت: 900 اتاق دادرسی الکترونیک داشتیم و بیش از 111 هزار دادرسی الکترونیکی از داخل زندان ها انجام دادیم و در سال 99، 3200 نفر زندانی تحت مراقبت و پابند الکترونیکی قرار گرفتند.

وی گفت: در سال 99 طرح پایش زندانیان را اجرا کردیم که اکثریت زندانیان در این طرح پایش مورد بررسی مجدد قرار گرفتند و اسباب آزادی 20 هزار زندانی فراهم شد. برای این امر در سال 99 بیش از 50 هزار مورد بازدید قضات از زندان ها داشتیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1831

به "بخشنامه اعطای مرخصی 20 روزه به زندانیان به زودی ابلاغ می شود" امتیاز دهید

1 کاربر به "بخشنامه اعطای مرخصی 20 روزه به زندانیان به زودی ابلاغ می شود" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشنامه اعطای مرخصی 20 روزه به زندانیان به زودی ابلاغ می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید