ابلاغ جدیدترین مقررات پذیرش مسافران ورودی به ایران

به گزارش مجله کارنیکان، شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) در اطلاعیه ای خطاب به روسای شعب هما و مدیران دفاتر خدمات هوایی، آخرین بروز رسانی مقررات پذیرش مسافران ورودی به ایران را ابلاغ کرد.

ابلاغ جدیدترین مقررات پذیرش مسافران ورودی به ایران

شرکت هواپیمایی ملی ایران در اطلاعیه خطاب به روسای شعب هما و مدیران دفاتر خدمات هوایی، از آخرین به روز رسانی مقررات پذیرش مسافران ورودی به ایران در شرایط فعلی اطلاع داد. این اطلاعیه پیرو دستورالعمل وزارت بهداشت و بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ابلاغ شده است.

1. کلیه مسافران بالای هشت سال اعم از عادی و دیپلمات در پروازهای ورودی به ایران صرف نظر از مدت زمان اقامت خارج از کشور باید در محدوده 96 ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام ازمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی آن را به زبان انگلیسی، هنگام ورود به نماینده بهداشت مستقر در پایگاه بهداشت مرزی تحویل دهند. درصورتی که برگه های آزمایش به زبانی غیر از زبان انگلیسی صادر شده باشد، نتیجه آزمایش باید صرف نظر از مثبت یا منفی بودن به وسیله کنسولگری شرح داده و ممهور گردد. همراه داشتن این گواهی برای تمامی اتباع ایرانی و غیرایرانی الزامی است و در صورت نداشتن گواهی فوق، از پذیرش مسافران در مبدا جلوگیری به عمل خواهد آمد. بعلاوه از مسافران مشکوک و مسافرانی که از مبدا شهرهای پرخطر سفر نموده یا از آن کشورها به عنوان نقطه ترانزیتی استفاده نموده باشند، در بدو ورود به ایران تست PCR گرفته خواهد شد و هزینه آن برعهده مسافر خواهد بود.

2. تکمیل فرم خوداظهاری و فرم تعهد پیوست به وسیله مسافران و تحویل آن به نمایندگان بهداشت مرزی الزامی است.

3. استفاده از ماسک در فرودگاه ها و در طول پرواز الزامی است.

بنا بر این اطلاعیه، تا اطلاع ثانوی صدور ویزای توریستی در بدو ورود به ایران امکان پذیر نخواهد بود. تاریخ اجرای این بخشنامه 28 اسفندماه عنوان شده است. اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با یاری موتور جست وجوی پرواز خبرنگاران می توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و مقرون به صرفه ترین بلیط را بخرید.

منبع: کجارو / iranair.com
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2079

به "ابلاغ جدیدترین مقررات پذیرش مسافران ورودی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ جدیدترین مقررات پذیرش مسافران ورودی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید