بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به ژاپن

به گزارش مجله کارنیکان، نام ژاپن مظهر پیشرفت، توسعه و زیبایی ها است. در واری تمام این کمالات قوانین و مقرراتی نهفته است که رعایت آن الزام آور است. البته بخشی از بایدونبایدها مربوط به راحتی گردشگران می گردد تا در طول سفر دغدغه های دلهره آور نداشته باشند.

بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به ژاپن

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

اگر راهی تور ژاپن هستید این مطلب به شما اطلاعات کاملی را از تمام کارهایی که باید در اینجا انجام دهید؛ می دهد تا سفرتان بی خطر و لذت بخش تمام گردد.

قبل از رفتن به ژاپن چه کارهایی انجام دهیم؟

.

آشنایی با فرهنگ کشور ژاپن

بهتر از قبل از آغاز سفر با تمام قوانین، آداب و فرهنگ مردم کشور مقصد آشنا شوید تا در طول سفر به زحمت نیافتید. هر کشور بنا بر حیطه جغرافیایی خود دارای عادات متفاوتی است که تخطی از آن ها ممکن است برای گردشگران گران تمام گردد.

ژاپن کشوری ست که به حفظ سنن گذشته و نیاکان خود معروف است و ازاین رو به شدت برای آن احترام قائل هستند. بسیاری از المان های فرهنگی مردم این اقلیم ممکن است برای ما عجیب و باورنکردنی باشد و در هنگام روبرو با آن رفتاری غیرمتعارف بروز دهیم که باعث ناراحتی شهروندان ژاپنی گردد. سهل ترین کار آن است که در گوگل سرچ کنید و فرهنگ این کشور را بخوانید.

تهیه کتاب راهنما به زبان ژاپنی

تا چه اندازه با زبان ژاپنی آشنا هستید؟ مسلم است که زبان ژاپنی سخت و پیچیده است و به همین سادگی ها آن را یاد نخواهید گرفت. یادگیری آن احتیاج به تمرین بسیار دارد. پس همراه داشتن یک کتابچه راهنما از کلمات پراستفاده که توریست ها از آن استفاده می نمایند؛ بسیار کارآمد خواهد بود.

البته بیشتر کشورهای توریست پذیر سعی را بر آن داشته اند که زبان انگلیسی خود را برای حل وفصل کار گردشگران تقویت نمایند اما همه افراد به اندازه یکسانی به این زبان مسلط نیستند!

با خود دلار ببرید

اطلاع از واحد پول کشور مقصد، از مسائل مهم قبل از سفر است. چرا که شما بایستی علاوه بر دلار، مقداری از پول رایج در کشور مقصد را برای هزینه های جانبی مانند پرداخت کرایه تاکسی، خریدهای کوچک و … همراه داشته باشید.

بهترین کار آن است که تمام ارز خود را به صورت دلار همراه داشته باشید و در طول سفر و بنا به احتیاج پول خود را به ین ژاپن تبدیل کنید. برای این کار می توانید از صرافی های موجود در فرودگاه بین المللی و هتل محل اقامتی بهره ببرید یا به سراغ صرافی های محل یا بانک ها بروید.

تماشای پایکوبی شکوفه های گیلاس؛ در تور ژاپن

چگونه ویزای ژاپن دریافت کنیم؟

30 مطلب جذاب و باورنکردنی در خصوص ژاپن

.

از تمامی مدارک خود یک کپی داشته باشید

در زمان اقامت شما باید تمام مدارک خود را به هتل تحویل دهید و در این صورت شما در این کشور غریب تقریباً بی هویت هستید چون هیچ مدرک شناسایی بین المللی ندارید.

بهتر است در ایران از پاسپورت، ویزا و یا هر مدرک دیگری که فکر می کنید مهم است یک کپی تهیه فرمایید و همراه خود داشته باشید تا در مواقع ضروری بهره ببرید.

هنگام رسیدن به ژاپن چه کنیم؟

.

به توصیه های تور لیدر گوش فرا دهید

هنگامی که وارد یک کشور غریبه شوید همه چیز برای شما ناآشنا خواهد بود و تا به خودتان بیایید مدتی طول می کشد. به همین خاطر تور لیدرها در برنامه سفر گردشگران نقش پررنگی دارند.

تور لیدرها افراد مجرب و آموزش دیده ای هستند که با منطقه سفر شما آشنایی کامل دارند و حتی به زبان رسمی مردم همان ناحیه صحبت می نمایند. پس گوش دادن به هدایت آن ها از گمراهی شما در طول سفر می کاهد. حتماً شماره تلفن لیدر را گرفته و تمامی سؤالات خود را از وی جویا شوید.

نکته دیگری که در سفر گروهی باید مدنظر داشته باشید، آن است که طبق برنامه ای که از قبل مشخص شده است؛ تمام افراد تور باید خود را مطابق برنامه آماده نمایند. پس برای احترام به طرفین سر ساعت و منظم در زمان و مکان موردنظر حاضر شوید.

استراحت کنید

مسلماً بعد از 11 ساعت پرواز خسته هستید و هنوز بدن شما با موقعیت جدید هماهنگ نشده است. در قدم اول به هتل بروید تا علاوه بر اینکه با محل اقامتی خود آشنا شوید کمی هم استراحت کنید.

بهتر است بعد از جابه جایی وسایل در اتاق یک دوش آب گرم بگیرید تا خستگی از بدنتان خارج شده و سبک شوید. اگر زمان دارید کمی استراحت کنید یا بخوابید. سپس پرانرژی گشت وگذار را آغاز کنید.

با شهر و محل اقامتی خود آشنا شوید

حتماً زمانی را برای آشنایی با محل اقامتی خود در نظر بگیرید. این کار در صرفه جویی زمان به شما یاری خواهد نمود.

یک دفترچه راهنمای کوچک همراه خود داشته باشید و هر مکان مورد احتیاجی که می بینید را یادداشت کنید. نزدیک ترین رستوران ها، سوپرمارکت ها، داروخانه، ایستگاه تاکسی، اتوبوس، ترن و حتی مراکز درمانی چون ممکن است خدایی نکرده در طول سفر به آن احتیاج پیدا کنید.

از افراد محلی یا کارمندان هتل یاری بگیرید و نظرات آن ها را هم جویا شوید.

پاییز، رؤیایی ترین فصل سفر به ژاپن

سفر انفرادی به کیوتو، ژاپن

پارک آبی در تور تابستان ژاپن؛ می چسبد

.

تهیه نقشه جغرافیایی یا توریستی شهر

برای آنکه با شهر محل اقامتی خود آشنا شوید و در کمتر زمان خود را به مکان های دلخواه برسانید، بهتر است یک نقشه تهیه کنید. برای این کار می توانید از اینترنت بهره ببرید و نسخه PDF آن را در گوشی ذخیره کنید.

همچنین می توانید از کارکنان هتل یا مرکز اقامتی خود یاری بگیرید.

در سفر به ژاپن نکات زیر را رعایت کنید

.

پریزهای برق در کشور ژاپن

در هر کشور و با توجه به استاندارهای ملی، پریزهای تعبیه برق متفاوت خواهد بود. حتی در مواردی ولتاژ برق آن ها فرق دارد. پس بهتر از قبل از سفر از نوع پریزهای برق مقصد آگاه شوید و نمونه مناسب را با خود ببرید.

پریزهای برق کشور ژاپن از نوع تایپ A هستند.

برای ارتباط آسان، سیم کارت بین المللی تهیه فرمایید

هر گردشگری که به ژاپن سفر می نماید، می توانید از دو اپراتور b- mobile و U>mobile سیم کارت تهیه کند. نکته قابل توجه این سیم کارت ها، تاریخ انقضا آن است یعنی بعد از اتمام مدت حضور شما در این کشور باطل می گردد و در سفر بعدی خود باید سیم کارت جدیدی خریداری کنید.

برای خرید آن هم می توانید به صورت آنلاین و یا هنگام فرود در فرودگاه از کیوسک های مربوط اقدام به تهیه آن کنید.

پاور بانک همراه خود داشته باشید

پاور بانک این روزها یک وسیله ضروری در هر کیفی است، مخصوصاً زمانی که به سفر رفته اید. در مسافرت چون مدت طولانی از هتل بیرون هستید، احتیاج مبرم به شارژ وسایل هوشمندتان پیدا می کنید که در اینجا پاور بانک علاج کار شماست.

حواستان به وسایل باارزش و گران بهای خودتان باشد

امنیت این کشور همواره زبان زد دنیا بود و است. اما این موضوعی دلیلی نمی گردد که مواظبت از وسایل گران بهای خود را فراموش کنیم.

در تمامی هتل ها جعبه امانات یافت می گردد. بهترِ است پول اضافی و یا وسایل باارزش خود را در آنجا بگذارید. همچنین می توانید از کارمندان هتل بابت نگهداری آن ها یاری بگیرید.

سرویس بهداشتی

ژاپن یکی از کشورهای پیشرفته دنیا درزمینهٔ استفاده از سرویس بهداشتی است. هنگام سفر به این کشور قطعاً از تنوع این همه سرویس بهداشتی متعجب خواهید شد به طوری که حتماً قبل از استفاده باید دفترچه راهنمای آن را بخوانید.

یکی از خوبی های این کشور استفاده از توالت های آسیایی است که بسیار مشابه با توالت های ایرانی است. تمامی آنان فعال به سیستم خود شور است و خبری از شلنگ نیست.

برای اطلاع از تور نوروز ژاپن با همکاران فروش ما تماس بگیرید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 575

به "بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید