ایران در فهرست مقاصد پیشنهادی بلومبرگ نهاده شد

به گزارش مجله کارنیکان، نشریه بلومبرگ به مناسبت فرا رسیدن سال تازه میلادی دست به انتشار 20 مقصد سفر عمده در دنیا زده و ایران نیز در کنار کشورها و شهرهایی همانند پرتغال، مصر، ماداگاسکار، لندن، کیپ تاون و... در این لیست جای گرفته است.

ایران در فهرست مقاصد پیشنهادی بلومبرگ نهاده شد

در فهرست نشریه بلومبرگ در خصوص 20 مقصد سفر عمده در دنیا به آن دسته از کشورهای دنیا که در سال نو میلادی مورد توجه قرار خواهند گرفت، اشاره شده است. پیش از این نیز ایران در سال های 2015 و 2016 در فهرست مقاصد پیشنهادی بعضی رسانه های معتبر دیگر قرار گرفته بود.

به باور کارشناسان، معرفی ایران در چنین رسانه هایی می تواند بیانگر فرصت های فراوان پیش روی گردشگری ایران و اقبال گردشگران غربی به کشور باشد. گزارش بلومبرگ با اشاره به فرصت های سفر در امسال و با توجه به اطلاعات جمع آوری شده از قیمت هتل ها با استفاده از گوگل و آگاهی های دیگری که از متخصصان سفر در سراسر دنیا دریافت شده است، مقرون به صرفه ترین و گران ترین زمان ها برای سفر به مجذوب نماینده ترین منطقه ها دنیا را برشمرده است.

این گزارش درباره ایران نوشته است که برای مسافران، مساله تماشا ایران نیست بلکه چگونگی سفر به این کشور پیش از آن است که ازدحام گردشگران در این کشور بیشتر شود.

بلومبرگ در گزارش خود، فرآیند تقاضای ویزا در ایران را بلندمدت و پیچیده دانسته و بیان نموده است:

شهروندانی از آمریکا، کانادا و بریتانیا در تورها باید اسکورت شوند و مسافران باید کدهای پوششی خاصی را رعایت نمایند. با این حال به حرف ما اطمینان کنید. تماشا این کشور ارزشش را دارد.

این گزارش در ادامه به توافق هسته ای اشاره نموده و افزوده است: از زمان توافق هسته ای در سال 2017، چند شرکت سفر به ایران راه اندازی شده و خطوط هوایی معتبر اروپایی پروازهای خود را به این کشور از سر گرفته اند. در سفرهای شرکت کینگ به ایران، گردشگران می توانند به بازار کرمان بروند و از کاخ ها و مسجدهای موزاییک کاری شده در اصفهان تماشا نمایند. بعلاوه مکان های تاریخی مانند شهر سلطنتی پرسپولیس را می بینند که قدمت آن به 500 سال قبل از میلاد مسیح بازمی شود. به گفته برایان آلن، متخصص آسیا در شرکت سوبک، این نوع محل ها را در هیچ جای دیگری نمی توانید پیدا کنید و همین امر منجر به برگزاری تورهایی به مقصد ایران در طول چهار سال گذشته شده است.

بلومبرگ به غذاهای ایرانی و مهمان نوازی مردم نیز اشاره نموده و نوشته است:

به گفته آلن، یک هنجار فرهنگی در ایران وجود دارد که میهمانان جنبه الهی دارند و حبیب خدا دانسته می شوند. من غالبا می شنوم که مردم می گویند در سراسر دنیا هرگز خوشامدگویی و استقبالی نظیر این کشور ندیده اند.

بلومبرگ، برترین زمان سفر به ایران را اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر دانسته است و بعلاوه در این گزارش ماه های نامناسب برای سفر به ایران، ایام تعطیلات و رمضان دانسته و دو هفته پایانی ماه مارس و ژوئن نیز به این موارد اضافه شده اند.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2123

به "ایران در فهرست مقاصد پیشنهادی بلومبرگ نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در فهرست مقاصد پیشنهادی بلومبرگ نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید