اپل کورسا با موتوری خاص ، همه چیز درباره خودرو وارداتی تازه

به گزارش مجله کارنیکان، اپل کورسا قرار است با یک موتور سه سیلندر 100 اسب بخاری که گشتاور تولیدی آن در میان رقبا عجیب است، به بازار بیاید. این خودرو که به تازگی در ایران معرفی شده، قرار است با چه قیمت و مشخصاتی عرضه گردد؟

اپل کورسا با موتوری خاص ، همه چیز درباره خودرو وارداتی تازه

خبرنگاران - رضا نوروزی: اپل یکی از قدیمی ترین برندهای خودرویی با اصالت آلمانی است که هم اکنون در مالکیت گروه استلانتیس واقع شده است. کورسا یکی از محبوب ترین محصولات این برند است که در عمر 42 ساله خود از سال 1982 تا به حال بیش از 16 میلیون دستگاه فروخته است. کورسا در نسل فعلی، پلتفرمی مشترک با پژو 208 دارد. اپل کورسا در بازار انگلیس با برند واکسهال عرضه می گردد.

پیشرانه اپل کورسا

اپل کورسا با سه موتور مختلف با قدرت 75، 100، 134 در بازارهای جهانی عرضه می گردد. این موتورها با چهار نسخه گیربکس چرخ ها را به حرکت در می آوردند. این گیربکس ها شامل دو مدل دستی پنج و شش سرعته و دو مدل اتوماتیک شش و هشت سرعته می گردد. بعلاوه کورسا در نسخه هیبرید نیز سال جاری معرفی گردید. تیپ مورد نظر پرشیا خودرو برای عرضه در بازار ایران یکی از تیپ های میانی اپل کورسا است. این تیپ از یک پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر توربوشارژ بهره می برد که توان فراوری 100 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت به یاری جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک AT ساخت شرکت AISIN نیرو را به چرخ های جلو منتقل می نماید.

کابین و امکانات رفاهی اپل کورسا وارداتی

کابین اپل کورسا نسبت به رقبا طراحی ساده، اما مناسبی دارد. از نکات مهم طراحی کابین، راننده محور بودن بخش های مختلف کابین به ویژه داشبورد است که دسترسی راننده به بخش های مختلف را راحت تر می نماید. داشبورد به سبک محصولات پژو بین سال های 2012 تا 2018، بالا طراحی شده، و فضای پای مناسبی برای سرنشینان جلو دارد.

ترمز پارک برقی، کنترل آغاز حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری و اتوهلد از امکانات پایه این خودرو هستند. سیستم مولتی مدیا با اندروید اتو و بلوتوث، دوربین و سنسور دنده عقب، سنسور نور و باران، سامانه پایش فشار باد تایرها، پاور ویندوز، گرم کن شیشه عقب از دیگر امکانات اپل کورسا هستند. بعلاوه حالت های مختلف رانندگی، ابربگ های جانبی، سنسور تشخیص خواب آلودگی، سنسور تابلو خوان را نیز می توان در فهرست آپشن های اپل کورسا مشاهد کرد.

طراحی بیرونی و ایمنی

نمای بیرونی اپل کورسا در مقایسه با رقبا بسیار مینیمال تر است. طراحی با خطوط نرم انجام شده و خبری از حجم های اغراق شده نیست. چراغ ها در جلو و عقب LED هستند و گرافیک جذابی دارند. در مجموع طراحی اپل کورسا زیباست، اما از رقبا امتیاز کمتری می گیرد.

واکسهال کورسا سال 2019 در یورو انکپ تست شد. نتیجه این تست 4 ستاره ایمنی بود که در بخش محافظت از بچه ها (به شرط استفاده از صندلی کودک و بستن کمربند ایمنی) بیشترین امتیاز را کسب کرد. امتیاز این بخش 86 درصد بود.

رقبا

کلاس هاچ بک های 5 در مالی در بازارهای جهانی بسیار پر رونق و پرطرفدار است. از جمله مهم ترین رقبای اپل کورسا می توان به پژو 208، فولکس واگن پولو، اشکودا فابیا، هیوندای i20، رنو کلیو، مزدا 2، فیات 500، تویوتا یاریس، فورد فیستا اشاره نمود. هر کدام از این محصولات ویژگی های خاصی دارند و مخاطبان خود را جذب می نمایند. ویژگی این اپل بین رقبا، موتور با بازدهی مناسب، کیفیت مطلوب و طراحی ساده آن است و به همین علت جزو سه خودرو پرفروش بازار انگلستان محسوب می گردد.

قیمت در بازار ایران

قیمت اپل یا واکسهال کورسا در بازار انگلستان در محدوده 19 هزار 360 پوند تا 28 هزار و 790 پوند است. اطلاعاتی از مبدا واردات اپل کورسای پرشیا خودرو در دست نیست. اما احتمال می رود محدوده قیمت آن حداکثر 25 هزار دلار باشد. البته این که چطور با این قیمت امکان ثبت سفارش وجود دارد جای سوال است. با فرض این قیمت و حجم موتور 1.2 لیتری، تعرفه 55 درصد خواهد بود. به این تعرفه، 10 درصد مالیات ارزش اضافه کرده، 3 درصد عوارض شهرداری، 4 درصد مالیات علی الحساب و 3 درصد ارزش گمرکی هزینه واردات را باید اضافه کرد. بنابراین با فرض دلار نیمایی که ارز مرجع واردات است و قیمت آن 45 هزار 500 تومان است، قیمت 25 هزار دلاری اپل کورسا یک میلیارد و 137 میلیون تومان خواهد بود. این قیمت با تعرفه به یک میلیارد و 990 میلیون خواهد رسید.

1 از 10

منبع: بیت ران
انتشار: 7 شهریور 1403 بروزرسانی: 7 شهریور 1403 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2409

به "اپل کورسا با موتوری خاص ، همه چیز درباره خودرو وارداتی تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل کورسا با موتوری خاص ، همه چیز درباره خودرو وارداتی تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید