انگلیس عنکبوت رباتیک به ماه می فرستد

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسلش گیر، طبق گزارشی جدید شرکت انگلیسی اسپیس بیت رباتی طراحی نموده که در ماموریت ناسا برای فرود روی سطح ماه در 2021 میلادی استفاده می گردد. این نخستین گام انگلیس برای ارسال یک کاوشگر به ماه به حساب می آید.

انگلیس عنکبوت رباتیک به ماه می فرستد

این ربات که شبیه عنکبوت فضایی است، Asagumo نام گرفته است. ربات مذکور به جای چرخ پاهای متعددی دارد و می تواند در سطح ناهموار حرکت کند. همچنین وزن آن 1.3 کیلوگرم است و با پنل های خورشیدی انرژی خود را تامین می نماید.

طراحی ربات به گونه ای است که ساخت آن کم هزینه باشد. طبق اطلاعات موجود عنکبوت فضایی در سه ماهه سوم 2021 همراه لندر Peregrine شرکت آستروبوتیک به فضا پرتاب می گردد. این کاوشگر 10 متر از لندر فاصله می گیرد و ویدیویی با وضوحHD ثبت می نماید.

پائولو تاناسیوک مدیر ارشد اجرایی اسپیس بیت در این باره می گوید: باتوجه به برنامه ها برای بازگشت فضانوردان به ماه، به طور حتم انسان به مکانی برای زندگی احتیاج خواهدداشت. لوله هایی که از گدازه های آتشفشانی در سطح سیاره به وجود آمده اند، یگ گزینه احتمالی برای سکونت فضانوردان به حساب می آیند و درهمین راستا ربات عنکبوتی می تواند این امکان را آنالیز کند.

همچنین این شرکت انگلیسی امیدوار است تا دومین کاوشگر خود را در انتها 2021 میلادی به فضا بفرستد که البته این دستگاه مجهز به چرخ خواهد بود. محتمل است در ماموریت های آینده در مسیرهای پر از پستی و بلندی ربات مجهز به پا روی ربات چرخدار سوار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1497

به "انگلیس عنکبوت رباتیک به ماه می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس عنکبوت رباتیک به ماه می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید