اجرای ضوابط نمای ساختمان در 3 ماه نخست سال آینده

به گزارش مجله کارنیکان، خبرنگاران : مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران از تهیه ضوابط نقشه نمای ساختمان اطلاع داد و گفت: امیدواریم اقدامات مربوط به آن در 3 ماه ابتدای سال آینده نهایی و برای اجرا به مناطق ابلاغ گردد .

اجرای ضوابط نمای ساختمان در 3 ماه نخست سال آینده

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران ، جواد کریمیان اقبال با اشاره به اهمیت موضوع نمای ساختمان های شهری گفت: بر اساس طرح تفصیلی جدید تهران، تدوین ضوابط و مقررات برای نماهای شهری از شش ماه گذشته شروع شده است که بر اساس آن شهرداری موظف است تا مطابق با مصوبات کمیسیون ماده 5 این قوانین را به مناطق ابلاغ کند .

وی اضافه کرد: بر این اساس، مناطق ملزم هستند تا نقشه نما را همزمان با سایر نقشه های ساختمانی دریافت نمایند و این نقشه نیز باید مورد تایید مهندس معمار ساختمان باشد.

کریمیان اقبال گفت: یکی از اشکالات این موضوع پیش از این، آن بود که نقشه نمای ساختمان جدا از سایر نقشه ها دریافت می شد و این در حالی بود که معمار وقتی طراحی ساختمان را انجام می دهد نمی تواند جداگانه و در وقتی دیگر نما را طراحی کند، اما متاسفانه آنقدر که نقشه پلان ساختمان مورد توجه قرار داشت، به نمای ساختمان ها اهمیتی داده نمی شد.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران توضیح داد: هم اکنون مالکان ساختمان به این موضوع مطلع شده اند که باید ضوابطی معین را در خصوص نما رعایت نمایند و این نقشه را همزمان با سایر نقشه ها تهیه و به تأیید مهندس معمار برسانند.

وی با اشاره به اقدامات دردست اجرا گفت: بر اساس نظر شورای شهر نیز، شهرداری موظف است تا سه ماه آینده ضوابط نما را تهیه کند که هم اکنون این کار در مراحل نهایی است که پس از آنالیز در کمیسیون عمران شورای شهر، برای تصویب به کمیسیون ماده 5 می رود.

کریمیان اقبال اضافه کرد: این طرح در پنج مقطع با موضوعات مصالح، ملحقات، تابلوها، پیشامدگی و بازشوها و همچنین بام بنا آنالیز می گردد که احکام سلبی، ایجابی و پیشنهادی در خصوص آن ارائه شده است.

وی با بیان این که در برنامه پنجم توسعه، تهیه این ضوابط بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، گفت: تهیه این ضوابط، می تواند به عنوان اولین گام جدی در ایجاد نماهای ساختمانی مناسب بر اساس طرح تفصیلی جدید باشد.

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد تا ضوابط نمای ساختمان در سه ماه ابتدای سال آینده نهایی و برای اجرا به همه مناطق ابلاغ گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 636

به "اجرای ضوابط نمای ساختمان در 3 ماه نخست سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای ضوابط نمای ساختمان در 3 ماه نخست سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید