آمریکا با ارائه طرح آتش بس مشروط حمایت خود ازمتجاوزان را ثابت کرد

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش أنصارالله یمن به طرح آتش بس ایالات متحده آمریکا در این کشور واکنش نشان داد. عبدالسلام در این خصوص گفت: آمریکا طرح برقراری آتش بس را مبتنی بر شروط سعودی مطرح کرده است و لذا یک بار دیگر حمایت خود از متجاوزان را به اثبات رساند.

آمریکا با ارائه طرح آتش بس مشروط حمایت خود ازمتجاوزان را ثابت کرد

بر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش أنصارالله یمن یادآور شد: آمریکایی ها با این پیشنهاد خود باز هم ثابت کردند که به طور علنی از تجاوز علیه یمن و تداوم محاصره آن به طور کامل حمایت می کنند.

عبدالسلام همچنین در ادامه سخنان خود شرح داد: آمریکایی ها می خواهند درباره آنچه که در عرصه میدانی نتوانستند محقق کنند، با آنها بر سَر میز مذاکره بنشینیم. این حقیقتی است که همگان باید آن را درک کنند.

این مقام یمنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارشکنی ها در جهت رسیدن کمک های انسان محبت آمیز به کشورش، گفت: کشتی های نفتی که متعلق به تاجران یمنی هستند و مجوز سازمان ملل را نیز دریافت کرده اند، توسط عربستان و امارات از رسیدن به یمن منع می شوند.

عبدالسلام گفت: ما تمامی شروط طرف مقابل در خصوص تضمین رسیدن کمک های بشرمحبت آمیز به مردم را قبول کردیم اما در نهایت زمانی که آنها بهانه دیگری پیدا نکردند، مدعی شدند که این کمک ها به دستان کسانی که به آنها نیاز دارند، نمی رسد!

پیش از این، عبدالملک العجری عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه ایالات متحده شروط ائتلاف متجاوز سعودی برای آتش بس را دیکته می کند، تأکید کرد که پیشنهاد آتش بس واشنگتن به نفع ریاض است و از این رو صنعاء با این گونه پیشنهادها موافقت نخواهد کرد.

العجری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: لیندر کینگ، فرستاده آمریکا از ارائه پیشنهادهایی برای توقف جنگ خبر داده و از انصارالله خواسته است که به این پیشنهادها پاسخ دهد.

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در ادامه نوشت: حقیقت این است آنچه او ارائه کرده، همان شروط عربستان سعودی برای آتش بس است. لیندر کینگ باید بداند که اگر چنین پیشنهادهایی قابل قبول بود، ما به صورت مستقیم از عربستان سعودی قبول می کردیم و دیگر نیازی به فرستاده آمریکایی نبود که روایت سعودی را مبنا قرار دهد.

گفتنی است، تیموتی لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن بعدازظهر جمعه بدون اشاره به لزوم توقف جنایت های سعودی در حمله به یمن، در سخنانی گفت: طرح آتش بس را به انصارالله ارائه کردیم.

کننده آمریکا در امور یمن در این باره ادعا کرد: واشنگتن تأمین بودجه کمک رسانی به شمال یمن را ازسرگرفته است! طرح آتش بس برای پرداختن به شرایط انسانی وخیم در یمن تنظیم و ارائه شده است! هر وقت که حوثی ها آماده مذاکره باشند، به منطقه خواهم آمد.

وی با اذعان به قدرت و نفوذ انکارناپذیر نیروهای انصارالله یمن اضافه کرد: ما منتظر پاسخ یمنی ها به طرح آتش بس ارائه شده خواهیم بود. حوثی ها در یمن نقش معین کننده ای دارند به نحوی که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1616

به "آمریکا با ارائه طرح آتش بس مشروط حمایت خود ازمتجاوزان را ثابت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با ارائه طرح آتش بس مشروط حمایت خود ازمتجاوزان را ثابت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید