آشنایی با خواص اقاقیا

به گزارش مجله کارنیکان، مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، برای خواص گیاه اقاقیا ویژگی هایی چون ملین بودن، آرامبخش بودن و کمک به بهبود کم خونی را برشمرد.

آشنایی با خواص اقاقیا

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، دکتر مهدی ابراهیمی با اشاره به خواص گیاه اقاقیا گفت: طبیعت گیاه گرم و خشک بوده و قسمت های مورد استفاده آن برگ، پوست و گل درخت است.

مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه دم کرده گل اقاقیا آرام کننده و مقوی بوده و دردهای عصبی را برطرف می کند، ادامه داد: دم کرده گل اقاقیا خاصیت صفرابر دارد و برای بهبود کم خونی مفید است.

دکتر ابراهیمی افزود: دم کرده برگ آن ضد اسپاسم و ملین است، برای سردردهای مزمن بسیار موثر بوده و ضماد گل اقاقیا با عدس و گل ارمنی برای درمان رگ به رگ شدن بسیار اثربخش است.

مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نوشیدن دمنوش این گیاه باعث ایجاد احساس آرامش در سیستم عصبی انسان می شود. به منظور درمان خستگی های روزمره، به ویژه خستگی ذهنی و حالت های عصبی، افراد می توانند یک فنجان دمنوش گیاه اقاقیا بنوشند؛ ترکیب این گیاه با گل لیمو، تاثیر آن را دو چندان می کند.

وی در خصوص میزان مصرف این گیاه اظهار کرد: روزانه 2 نوبت و هر نوبت 3 گرم به صورت دم کرده مصرف می شود.

مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاددانشگاهی استان به نکات احتیاطی این گیاه اشاره کرد و یادآور شد: مصرف آن در زمان بارداری و شیردهی مجاز نمی باشد و مصرف بیش از حد مشخص شده و بدون تجویز متخصص نیز به دلیل وجود برخی مواد سمی از جمله روبین و روبینین در ترکیب شیمیایی آن جایز نیست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1442

به "آشنایی با خواص اقاقیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خواص اقاقیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید