آداپتور برق از جعبه آیفون های جدید حذف می گردد

به گزارش مجله کارنیکان، شرکت اپل گفت تصمیمش برای توقف عرضه آداپتور برق به همراه محصولاتی نظیر آیفون 12 در مصرف 861 هزار تن فلزات شامل مس، روی و قلع صرفه جویی خواهد نمود.

آداپتور برق از جعبه آیفون های جدید حذف می گردد

این شرکت آمریکایی اعلام نمود حذف آداپتور برق اجازه می دهد جعبه آیفون 12 کوچکتر گردد و این شرکت این دستگاهها را به شکل کارآمدتری ارسال کند و ظرفیت پالتهای مخصوص حمل جعبه های آیفون 12 حدود 70 درصد بیشتر خواهد شد.

این شرکت در گزارش پیشرفت محیط زیستی 2021 خود که سال اقتصادی 2020 را تحت پوشش قرار می دهد، ادعای مذکور را بیان کرد. اپل سال گذشته انتشار دی اکسید کربن حاصل از فعالیتهایش را به 22.6 میلیون تن در مقایسه با 25.1 میلیون تن در سال 2019 کاهش داد. همچنین مصرف انرژی را 13.9 میلیون کیلووات ساعت کاهش داد.

لیزا جکسون، نایب رئیس محیط زیست، سیاست و ابتکارهای اجتماعی اپل در مقدمه این گزارش اظهار کرد: به عنوان یک شرکت ما با فوریت بیشتری نسبت به گذشته برای ایجاد یک آینده قوی تر و سالم تر برای سیاره و مردم مان اقدام نموده ایم. در سال 2020 این به معنای پیشرفت واقعی در مبارزه علیه تغییرات اقلیمی بوده است. اپل به یک شرکت کربن خنثی برای فعالیت های جهانی خود تبدیل شده و متعهد است تا سال 2030 کل ردپای خود از زنجیره تامین گرفته تا استفاده از محصولاتی که این شرکت فراوری می نماید را کربن خنثی کند. محصولاتی که اکنون استفاده می کنیم مواد بازیافتی بیشتری نسبت به گذشته دارند که شامل استفاده 40 درصد مواد بازیافتی در مک بوک ایر با صفحه نمایش رتینا و 99 درصد تنگستن بازیافتی در آیفون 12 و سری ششم اپل واچ است.

در این گزارش خاطرنشان شده است این کار در لابراتوار بازیافت مواد اپل در تگزاس برای بازیافت موادی مانند عناصر خاکی نادر، فولاد و تنگستن از آیفونهای بازیافتی انجام گرفته است. اپل اعلام نمود یک تن موادی که ربات تجزیه نماینده دیزی از آیفونها جمع آوری نموده است، به اندازه 150 تن سنگ معدنی استخراج شده، طلا و مس داشته است.

این شرکت همچنین اعلام نمود که با این اقدامات 39 هزار تن زباله الکترونیکی سال گذشته به گورستانهای زباله راه پیدا نکرد. تراشه M1 اپل برای کارآمدی بیشتر نیرو طراحی شده و این شرکت اعلام نموده استفاده از این پردازنده در مک مینی مجموع تاثیر کربن این سیستم را 34 درصد کاهش می دهد. در این بین به دلیل سوئیچ به آداپتوری که مصرف نیروی بهینه تری دارد، نسل هشتم آی پد، 66 درصد انرژی کمتری از آنچه که رتبه بندی انرژی استار ایجاب می نماید، احتیاج خواهد داشت. حدود 12 سال گذشته اپل میانگین مصرف انرژی در محصولاتش را 70 درصد کاهش داده است.

بر اساس گزارش انگجت، گزارش اپل همچنین به ابتکارهایی اشاره نموده که پیش از این شناخته شده بودند مانند دیتاسنترهای اپل که به طور کامل از برق تجدیدپذیر استفاده می نمایند و سرمایه گذاری اخیر به ارزش 200 میلیون دلار که این شرکت برای حذف دی اکسید کربن از جمله به وسیله جمع آوری کربن انجام داده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1687

به "آداپتور برق از جعبه آیفون های جدید حذف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آداپتور برق از جعبه آیفون های جدید حذف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید