98 هزار معلول در مرکز زندگی می کنند

به گزارش مجله کارنیکان، شهردار تهران گفت: قریب به 98 هزار معلول در شهر تهران داریم و حدود 60 هزار جانباز در مرکز زندگی می کنند و برنامه ای مدون و هوشمند و با بهره وری از آن موضوع مناسب سازی محیط پیرامون آن ها را دنبال و محقق می کنیم.

98 هزار معلول در مرکز زندگی می کنند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و با حضور جمعی از مدیران شهری و نخبگان و فعالان و افراد پیروز معلول و سایر مسئولان این حوزه امروز شنبه سیزدهم آذر ماه سال جاری، در تالار ایوان شمس برگزار گشت.

زاکانی در این مراسم اظهار کرد: معلولان پیروز کسانی هستند که خدا آن ها را با اراده ای قوی خلق کرده است و الگوی امثال بنده هستند.

وی افزود: مشکل فعلی ما مشکل شهر ما و مشکل کسانی است که این شهر را مناسب نساخته اند وگرنه معلولیت محدودیت نبود و زمینه آن از بین می رفت.

شهردار تهران تاکید کرد: عدالت 3 جزء دارد و شامل ایجاد فرصت های برابر و رفع نواقص، باز بودن راستا پیروزیت برای کوشش و کوشش همه و سومین جزء آن این است که اگر کسی از فرصتی جدا و ویژه برای پیروزیت استفاده کرده باید برگردد و به سایرین کمک و خدمت کند.

زاکانی شرح داد: دین برای ما پیام هایی دارد و نا یاد گرفته ایم خدمت به خلق جایگاهی اساسی دارد و کسی که در راه خدمت به مردم خدمت می کند در جامعه جایگاهی خاص دارد و معلولان با وجود شرایط خاص جسمی که به بقیه خدمت می کنند باید به طور ویژه و بیش از سایرین مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: در شهرداری تهران میخواهیم راستا خدمت به معلولان را اینگونه طی کنیم که با منت کشی به معلولان خدمت کنیم.

شهردار تهران همچنین یادآور شد: کوشش ما تا کنون در شهرداری تهران این بوده است که با بهره گیری از حضور مشاوران موضوع مناسب سازی را برای ما به عنوان یک اصل تبیین کند و با دستورالعملی که تنظیم شد گام به گام این موضوع را پیگیری کرده و اهداف مورد نظر را خواهیم کرد.

زاکانی در ادامه افزود: قریب به 98 هزار معلول در شهر تهران داریم و حدود 60 هزار جانباز در مرکز زندگی می کنند و برنامه ای مدون و هوشمند و با بهره وری از آن موضوع مناسب سازی محیط پیرامون آن ها را دنبال و محقق می کنیم.

وی شرح داد: به شرط فراهم شدن بودجه مورد نیاز سالانه در شهر تهران مناسب سازی 600 کیلومتر از محیط پیرامون شهروندان معلول را اجرایی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2016

به "98 هزار معلول در مرکز زندگی می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "98 هزار معلول در مرکز زندگی می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید