ژورنالیزم پابرجاست فقط ابزارش تغییر نموده است

به گزارش مجله کارنیکان، دبیر شورای نویسندگان مجله فیلم مساله بقا در دنیای ژورنالیزم را بسیار مهم توصیف می نماید و درباره رقابت نشریات کاغذی با رسانه ها در فضای مجازی چنین می گوید: اگر به اقتضای این دوران توجه نگردد، رسانه ضعیف می گردد و به تدریج از بین می رود. من نمی گویم که کاملا باید تسلیم شرایط شد اما باید با شرایط جدید تا حدودی هماهنگ شد تا مخاطب حفظ گردد.

ژورنالیزم پابرجاست فقط ابزارش تغییر نموده است

هوشنگ گلمکانی در گفت وگویی با خبرنگاران در ادامه مطلب بالا با اشاره به فعالیت مجله فیلم در فضای مجازی چنین گفت: ما ژورنالیست هستیم و اقتضاء ژورنالیزم را باید رعایت کنیم. ما وارد فضای مجازی هم شدیم از اپلیکیشن ها هم استفاده می کنیم و در اینستاگرام و تلگرام هم فعالیت داریم؛ در واقع ما در چهارچوب هویت مجله به احتیاج مخاطبان امروز پاسخ می دهیم.

این روزنامه نگار در ادامه یادآور شد: زمان رو به جلو در حرکت است و بسیاری از شیوه های زیست تغییر نموده است. زمانی با قلم پر روی پوست آهو می نوشتند و بعد چاپ سنگی آمد و به ترتیب پدیده های بعدی آمدند و رفتند اما ژورنالیزم چیزی نیست که از بین برود.

او اضافه کرد: درست است که ابزار ژورنالیزم تغییر نموده است اما الان قوی تر و گسترده تر شده است. فراوری کاغذ به محیط زیست لطمه می زند و ممکن است زمانی متوقف گردد اما روزنامه نگاری و ژورنالیزم پابرجاست و با ابزار و تکنولوژی های جدید در اوج قدرت تاریخ خودش است.

گلمکانی در ادامه درباره علاقه مخاطبان امروز به دنبال کردن اخبار کوتاه در رسانه ها هم گفت: همه مخاطب ها مثل هم نیستند. درست است که اکثرا دنبال اخبار کوتاهند اما خواننده هایی هم داریم که سینما برایشان جدی است و مسائل را مفصل و جدی تر دنبال می نمایند و می خوانند.

دبیر شورای نویسندگان مجله فیلم دلیل موفقیت این مجله در طول سال ها فعالیتش را عشق به کار و تمرکز روی کار دانست و اضافه کرد: خواننده بین سطور مجله این تعهد و عشق را احساس می نماید و با وجود این تعداد رسانه ای که وجود دارد هنوز هم اهمیت خودش را دارد و همراهانی دارد که جدی اش می گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 676

به "ژورنالیزم پابرجاست فقط ابزارش تغییر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژورنالیزم پابرجاست فقط ابزارش تغییر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید