همه چیز درباره سریال رمضانی احضار؛ بازیگران، داستان و ...

به گزارش مجله کارنیکان، سریال رمضانی احضار دارای فضایی ماورایی است و به نقد عرفان های کاذب نیز می پردازد. این سریال در شب های رمضان هرشب ساعت 22:15 روانه آنتن شبکه یک می گردد.

همه چیز درباره سریال رمضانی احضار؛ بازیگران، داستان و ...

خبرنگاران| با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان تلویزیون مشغول چیدن کنداکتور رمضان شده که در این میان سریال احضار یکی از انتخاب های اصلی مرکز سیما فیلم برای آنتن شبکه یک است. این سریال ابتدا با نام دعوت نحس مراحل فراوری خود را شروع کرد، اما پس از انجام 80 درصد از مراحل تصویربرداری آن اسمش به احضار تغییر یافت.

به گزارش خبرنگاران، تصویربرداری سریال احضار از آبان سال 1399 و در جنگل های شمال کشور کلید خورد و پس از مدتی عوامل ساخت این سریال همزمان مراحل فیلمبرداری و مراحل فنی احضار را در تهران ادامه دادند. احضار سریالی ماورایی است که علیرضا افخمی کارگردانی آن را برعهده دارد.

افخمی پیش از این سریال نیز کار های ماورایی دیگری، چون او یک فرشته بود، پنجمین خورشید و پنج کیلومتر تا بهشت را هم ساخته بود. طبق اعتقاد او ممکن است به کار های ماورایی هجمه وارد گردد و این کارگردان نیز از قبل خود را برای نقد سریال جدیدش آماده نموده است.

سریال احضار به قلم علیرضا افخمی نگاشته شده، تهیه کنندگی این کار را نیز محمودرضا تخشید انجام داده و افسانه افخمی هم تدوین سریال را برعهده داشته است. این سریال در شب های رمضان هرشب ساعت 22:15 روانه آنتن شبکه یک می گردد. بنابر گفته های بعضی از منابع غیر رسمی، ممکن است سریال احضار 30 قسمت داشته باشد.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

سریال رمضانی احضار دارای فضایی ماورایی است و به نقد عرفان های کاذب نیز می پردازد. داستان کلی این سریال روایتگر ماجرای مسافرت مائده و زهره است که دختر عمه و دختر دایی یکدیگر هستند آن ها قصد دارند تا به همراه 2 تن از دوستان نزدیک خود که سوسن و صبور نام دارند، برای یک سفر تفریحی به شمال کشور بروند. اگر چه به نظر می رسد که چهار نفر آن ها دوستان صمیمی هم هستند.

اما در میان این دوستان به ظاهر صمیمی، یکی از آن ها نسبت به مائده حسادت ورزیده و دل خوشی از او ندارد که این سفر بهانه ای می گردد تا کینه ورزی های دوست مائده آشکار گردد. پس از مدتی محسن خواستگار قبلی مائده به جمع آن ها می پیوندد که سبب رقم خوردن حوادثی می گردد که سرنوشت مائده و زهره دستخوش تغییراتی قرار می گیرد.

کارگردان احضار در این سریال سعی داشته تا علاوه بر گفتن قصه اشاره هایی نیز به آن جهان و ماورا داشته باشد. او گفته که فکر می کنم مرکزیت تقریبا همه ادیان ابراهیمی بیش از هر چیزی انذار دادن انسان ها به وجود جهانی پس از مرگ است، به همین علت در این کار هم روی این قضیه تا حدی تأکید داشتم و فکر می کنم ازاین جهت دینی ترین رسالت کار های تصویری همین است که بیننده را به جهانی پس از مرگ و فضایی فراتر از این جهان جلب کند و این کار نیز همین ویژگی را دارد.

علیرضا افخمی اضافه نمود: به علاوه آن که مقداری سعی نموده ایم در کنار این موضوع به مسائل روز هم در کشاکش درام نگاهی داشته باشیم؛ مواردی مثل کرونا و مسائل اجتماعی که شاهدش هستیم.

او همچنین به هجمه هایی که قرار است به سریال احضار وارد گردد اشاره نموده و گفته است که بیش از آن که به کار های ماورائی هجمه وارد گردد، طبق بازخورد هایی که ما از مردم گرفتیم، دلتنگی و اشتیاق بود که بازهم از این کار ها ساخته و پخش گردد. آن هجمه ها هم به کار های ماورائی است و هم به دیگر آثار. درواقع این ژانر هم مثل هر کار دیگری هم موافق دارد و هم مخالف، ماهم خیلی از آن نمی ترسیم و فرار نمی کنیم، چون کارمان این است.

کارگردان سریال احضار اعتقاد دارد که این سریال نسبت به کار های قبلی اش تفاوت هایی دارد و گرچه این کار هم همان فضای ماورائی را دارد و بحث های ماورائی دیگری مثل کار های قبلی درآن مطرح می گردد، اما تفاوت های زیادی دارد و داستان با بقیه مجموعه هایی که داشته مثل 5کیلومتر تا بهشت، اغما یا او یک فرشته بود متفاوت است.

او درباره این تفاوت ها می گوید که مهم ترین خصوصیت و تمایز آن هم می تواند این باشد که داستان خیلی پیچیده و شخصیت های متعددی دارد، یعنی در کار های قبلی که از آن گفتم، داستان خیلی محدود و متمرکزی باشخصیت های محدودی داشت، اما در این مجموعه این جریان خیلی متفاوت است و از جهت تعداد شخصیت بین کار های من به خصوص ویژه است و همین هم ساخت و اجرا را خیلی سخت می نماید.

در مجموعه تلویزیونی احضار چهره های جدیدی حضور دارند که بنابر گفته های علیرضا افخمی برای این کار از 80 نفر تست بازیگری گرفته است. از بازیگران حاضر در این سریال می توان به آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی، میلاد میرزایی، افسانه چهره آزاد، علی دهکردی، خیام وقار کاشانی، درسا بختیار، غزال نظر و صالح میرزاآقایی اشاره نمود.

نویسنده و کارگردان: علیرضا افخمی، تهیه کننده:محمودرضا تخشید، مدیر تصویربرداری: علیرضا رنجبران، دستیار اول کارگردان: اکبر نصیری جوزانی، برنامه ریز: مهدی آقایی، طراح چهره پردازی: مجید اسکندری، طراح صحنه: محسن شریفی، طراح لباس: مژگان عیوضی، صدابردار: فرشید احمدی، تدوین: افسانه افخمی، منشی صحنه: آرزو نیکپور، مدیر فراوری: فرهاد کی نژاد، جلوه های ویژه و اصلاح رنگ: امیر، ولی خانی، عکاس و پشت صحنه: پریسا افخمی، طراح بدلکاری: کیوان رضایی، مدیر تدارکات: اکبر مهری و جانشین فراوری: پرویز کاظم لو تعدادی از دست اندرکاران حاضر در این سریال هستند.

منبع: فرادید
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1667

به "همه چیز درباره سریال رمضانی احضار؛ بازیگران، داستان و ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سریال رمضانی احضار؛ بازیگران، داستان و ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید