موانع اقتصادی توسعه کسب و کار های کوچک چیست؟

به گزارش مجله کارنیکان، این روزها کسب و کارهای کوچک بسیار زیادی وجود دارند که به دلیل بعضی مسائل نمی توانند به اندازه کافی توسعه پیدا نمایند و در بازارهای عظیم فعالیت نمایند. عدم توسعه این کسب و کارها دلایل بسیار زیادی دارد که در این مطلب می خواهیم به بعضی از آن ها اشاره کنیم و راه چاره هایی برای رفع کردن آن ها مطرح کنیم.

موانع اقتصادی توسعه کسب و کار های کوچک چیست؟

اگر نگاهی به تاریخچه شرکت های عظیم فناوری و تکنولوژی بیاندازید متوجه می شوید که این شرکت ها از ابتدا به این شکل نبوده اند و رفته رفته توانسته اند در بعضی بازارها، سهم خوبی به دست بیاورند. استفاده از نرم افزار حسابداری کسب و کارهای کوچک یکی از اصلی ترین راه های موفقیت شرکت های کوچک است چرا که پایش موارد اقتصادی یک شرکت امری بسیار مهم و لازم است.

نرم افزارهای اقتصادی موجود در بازار تنوع و گستردگی فراوانی دارد که شرکت های کوچک باید دقت زیادی در هنگام انتخاب یک نرم افزار مناسب داشته باشند. برای اینکه بتوانید یک نرم افزار مناسب برای کسب و کارتان انتخاب کنید این مقاله می تواند یک راهنمای مناسب باشد. معمولا نرم افزارهای مدیریت اقتصادی هزینه چندان زیادی ندارند اما در هر صورت این هزینه ممکن است برای یک کسب و کار کوچک کمی سنگین باشد.

زمانی که به دستاوردهای یک نرم افزار اقتصادی نگاه می کنیم متوجه می شویم که سالانه چندین برابر هزینه نرم افزار به آن کسب و کار برمی گردد چرا که یک نرم افزار مناسب و دقیق از هزینه های اضافی جلوگیری می نماید و از طرفی گزارش های اقتصادی دقیقی نیز برای کسب و کار منتشر می نماید که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

نرم افزارهایی که در بازار وجود دارند متناسب با ویژگی ها و شرکت های ارائه دهنده، قیمت های گوناگونی دارند اما باید بدانید که بسیاری از امکانات موجود در نرم افزارهای گران قیمت برای یک کسب و کارهای کوچک اضافی است. پس در نتیجه خرید یک نرم افزار بسیار پیشرفته برای یک کسب و کارها نوپا و کوچک کار درستی نیست.

اما بپردازیم به مهم ترین موانع توسعه یک کسب و کار کوچک

در حقیقت موانع موجود برای توسعه یک کسب و کار کوچک بسیار زیاد است اما شما متناسب با حوزه مورد فعالیت و عمر سازمان تان باید تک تک این موانع را آنالیز کنید تا بتوانید به یک رشد مناسب برسید.

1ـ رقابت با شرکت های عظیم

شما زمانی که یک کسب و کار کوچک راه اندازی می کنید باید در نظر داشته باشید که رقبای عظیمی نیز دارید که ممکن است محصولات و خدماتی مانند شما ارائه نمایند حتی با کیفیت بالاتر و قیمت کمتر. در مواجهه با چنین مانعی باید سعی کنید مشتریان خود را تا حد ممکن راضی نگه دارید و از طرفی سعی کنید خدمات رایگان کسب و کارتان را افزایش دهید.

2ـ ورود چند باره اطلاعات مشتریان و کالاها

یکی دیگر از مسائل کسب و کارهای کوچک این است که درگیر ورود اطلاعات و کالاها می شوند و برای هر قسمت(انبار، فروش و...) باید چندین بار اطلاعات یک کالا را وارد نمایند. البته این مشکل به یاری یک نرم افزار حسابداری یکپارچه حل می گردد اما در هر صورت باید بدانید که استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری می تواند فعالیت های شما را سریع تر کند و در عین حال خطای شما را هم کمتر کند.

3ـ نبود هزینه برای توسعه

بسیاری از کسب و کارهای کوچک توان پرداخت هزینه برای رشد و توسعه کسب وکار خود را ندارند. بسیاری از این شرکت ها نمی توانند این مشکل را حل نمایند و به همین خاطر در یک ابعاد کوچک باقی می مانند. راهکار چنین مسئله ای استفاده از سرمایه گذران خطرپذیر است. اگر می خواهید به یک نتیجه خوب برسید باید سراغ سرمایه گذاران بروید تا در ازای مقداری سهام، در شرکت شما سرمایه گذاری نمایند. البته سرمایه گذاری نیز ممکن است در چند مرحله مختلف صورت بگیرد و این طور نیست که با یک بار سرمایه گذاری، به نتیجه دلخواه خود برسید.

4ـ نبود نیروی متخصص

عدم وجود نیروهای متخصص در شرکت های کوچک نیز یکی دیگر از اصلی ترین مسائلی است که مانع از رشد و توسعه شرکت ها می گردد. معمولا شرکت های عظیم بیش تر نیروهای متخصص را در اختیار می گیرند و شرکت های کوچک نمی توانند از نیروهای ماهر استفاده نمایند. برای حل چنین مسئله ای می توان از مباحث وفادارسازی کارمند استفاده کرد.

جمع بندی

شرکت های کوچک برای رسیدن به رشد نیازمند صرف هزینه و داشتن نیروهای متخصص هستند. تامین این 2 موضوع ممکن است در ابتدا کمی سخت و سخت باشد اما باید در نظر داشته باشید که با یاری دریافت از یک سرمایه گذار می توانید این دو مشکل را تا حد زیادی حل کنید.

البته این کار با ریسک هایی هم همراه است اما در هر صورت اگر از سرمایه گذاران خطر پذیر یاری نگیرید نمی توانید به توسعه پایدار برسید. استفاده از یک نرم افزار حسابرسی داخلی نیز می تواند یاری زیادی به رشد و توسعه شرکت شما داشته باشد. نرم افزارهای حسابداری می توانند در جهت توسعه کسب و کارتان و امور اقتصادی شما در راستای اصول حسابداری پذیرفته شده یاری زیادی به شما داشته باشد پس بهتر است در کنار جذب یک سرمایه گذار از یک نرم افزار حسابداری مناسب هم بهره ببرید تا با سرعت بیش تری به هدف تان برسید.

منبع: فرارو
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1562

به "موانع اقتصادی توسعه کسب و کار های کوچک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع اقتصادی توسعه کسب و کار های کوچک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید