قیمت برنج کاهش نمی یابد

به گزارش مجله کارنیکان، رئیس اتحادیه برنج و خوار و بار اصفهان گفت: فعلاً به نظر نمی رسد که قیمت برنج کاهش یابدو باید منتظر کشت برنج سال آینده باشیم تا با توجه به شرایط برداشت و اندازه هزینه ها قیمت آن معین شود.

قیمت برنج کاهش نمی یابد

خبرنگاران اصفهان - مصطفی بحق گفت: امسال به دلیل کاهش بارندگی بین 25 تا 35 درصد کمتر برداشت برنج انجام گرفت در حالی که هزینه هایی مانند خرید سم و کود و دستمزد کارگران ثابت بود، اما برداشت کمتری صورت گرفت.

بر این اساس کشاورزان، مصمم به عدم عرضه برنج خود با نرخ پایین شدند. از طرفی هم تقاضا بالا بود و برای همین به یک باره قیمت این محصول گران شد.

به گفته او شاید سال های گذشته دلالان در گرانی برنج نقشی داشتند، اما امسال تعیین قیمت برنج به دست کشاورزان افتاده است. حتی تلاش نهاد های مرتبط برای مقابله با گرانی این محصول، تأثیری در کنترل قیمت ها نداشته است.

فعلاً به نظر نمی رسد که قیمت برنج کاهش یابد. باید منتظر کشت برنج سال آینده باشیم تا با توجه به شرایط برداشت و میزان هزینه ها قیمت آن تعیین شود.

بحق در خصوص تأثیر گرانی برنج ایرانی بر قیمت برنج خارجی می گوید برنج خارجی هندی، پاکستانی و تایلندی به طور فراوان از طریق شرکت های خصوصی و دولتی وارد می شود و نرخ آن تغییری نکرده است.

منبع:ایمنا

م

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2131

به "قیمت برنج کاهش نمی یابد" امتیاز دهید

1 کاربر به "قیمت برنج کاهش نمی یابد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت برنج کاهش نمی یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید