قصاص برای مردی که سر نو عروسش را برید!

به گزارش مجله کارنیکان، مردی که 13 سال قبل گلوی نوعروسش را بریده و او را به قتل رسانده بود، انتها با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد.

قصاص برای مردی که سر نو عروسش را برید!

به گزارش شرق، این مرد که در پی یک سوء ظن مرتکب این قتل شده بود، ادعا کرد مقتول را مستحق مرگ می دانست و به همین دلیل هم دست به قتل او زد. راز این جنایت 13 ساله را مادرزن دوم متهم برای مأموران فاش کرد و گفت دامادش دخترش را تهدید به قتل نموده و اعتراف نموده که همسر اولش را کشته است. این زن از مأموران یاری خواست تا جان دخترش را نجات دهد.

براساس اوراق پرونده، اسفند سال 86 جسد خونین یک زن جوان در جاده قم پیدا شد. شواهد نشان می داد زن جوان با ضربه های چاقو کشته و گلویش بریده شده است. پلیس برای افشای هویت قربانی به تکاپو افتاد و در آنالیز ها تعیین شد جسد متعلق به یک زن 27 ساله به نام مریم است که مدتی قبل از آمل به تهران آمده و به تازگی صیغه یک مرد افغان به نام نعیم شده بود.

پلیس به پرس و جو پرداخت و دریافت نعیم هم زمان با کشته شدن همسرش به مکان نامعلومی گریخته است. درحالی که فرضیه جنایت خانوادگی قوت گرفته بود، کوشش پلیس برای ردیابی نعیم بی نتیجه ماند و کارآگاهان نتوانستند ردی از او به دست بیاورند و پرونده قتل مریم در میان پرونده های راکد باقی ماند. تا اینکه زنی بعد از 13 سال به مأموران مراجعه کرد و مدعی شد می داند شوهر مریم کجاست.

این زن گفت: دخترم مدتی است با مردی افغان به نام نعیم ازدواج نموده است. نعیم دخترم را تهدید به مرگ نموده و گفته 13 سال قبل همسر صیغه ای اش را کشته و این راز را پنهان نگه داشته است. حالا می ترسم دامادم بلایی سر دخترم بیاورد. با اطلاعاتی که این زن به پلیس داده بود، مأموران به خانه نعیم در پاکدشت رفتند و او را بازداشت کردند.

این مرد 50 ساله در بازپرسی ها پرده از جنایتی که 13 سال قبل رقم زده بود، برداشت و به قتل همسر صیغه ای خود اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست علیه متهم پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد. در ابتدای جلسه رسیدگی، اولیای دم درخواست قصاص کردند و ادعای متهم درباره دخترشان را رد کردند.

متهم در دادگاه گفت: من سال ها قبل با زنی به نام مریم ازدواج کردم. خانواده مریم او را طرد نموده بودند و مریم تنها زندگی می کرد من عاشق او شدم و تصمیم گرفتم مریم را عقد کنم، اما چند ماه بعد از ازدواج مان فهمیدم او با فردی رابطه دارد. چندبار به او تذکر دادم، ولی فایده ای نداشت. آخرین بار او را به بهانه تفریح سوار ماشین کردم و به جاده قم بردم. در میان راه از او خواستم تا حقیقت را بگوید، اما وقتی سکوت کرد، با چند ضربه چاقو به گردنش او را کشتم. سپس سرش را از بدنش جدا و جسدش را در جاده قم رها کردم. من همان موقع فرار کردم و برای زندگی به افغانستان برگشتم. چون خانواده مریم نشانی از من نداشتند، فکر نمی کردم بازداشت شوم.

13 سال بعد بار دیگر به ایران برگشتم و این بار با زن جوانی به نام آرزو ازدواج کردم. همسرم سر ناسازگاری گذاشته بود که او را تهدید به قتل کردم و گفتم قبلا زن صیغه ای ام را کشته ام. مادرزنم مرا لو داد و دستگیر شدم.

متهم درباره مریم گفت: همسرم مشکل اخلاقی داشت. او مدتی بود با یک مرد غریبه در ارتباط بود. من حتی دو بار پیامک های آن ها را در گوشی مریم دیده بودم. من مریم را کشتم، چون مستحق مرگ بود و بعد از قتل فرار کردم.

متهم درباره تهدید به قتل همسر دومش گفت: وقتی با همسر دومم سر مسائل جزئی درگیر شدم، به او گفتم همسر قبلی ام را کشته ام. من قصد تهدید او را نداشتم و فقط می خواستم حقیقت را بگویم؛ اما او ماجرا را به مادرش گفت و من دستگیر شدم. من از زندگی با همسر جدیدم راضی هستم و هرگز او را تهدید به مرگ ننموده ام. در سرانجام جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود متهم را با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1568

به "قصاص برای مردی که سر نو عروسش را برید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصاص برای مردی که سر نو عروسش را برید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید