قرنطینه یک شهر تازه در چین، دستور دولت: در خانه بمانید

به گزارش مجله کارنیکان، افزایش موارد بومی ابتلا به ویروس کرونا در شهر شیامن چین منجر به قرنطینه جدی این شهر و تعطیلات تمامی اماکن عمومی شده است.

قرنطینه یک شهر تازه در چین، دستور دولت: در خانه بمانید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، مقامات بهداشتی چین اعلام کردند که موارد ابتلای بومی به کووید 19 در شهر شیامن، فوجیان، یکی از استان های جنوب شرق این کشور به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است.

براساس تصمیم دولت، شهر شیامن مانند شهر پوتیان با اعامل شدید محدودیت روبرو شده است؛ از ساکنان این شهر درخواست شده در خانه بماند و حتی برای تعطیلات از منازل خود خارج نشوند. ضمن اینک کلاس های حضوری در مهدکودک ها، دبستان ها و دبیرستان ها به حالت تعلیق درآمده و اماکن عمومی نظیر سینماها، سالن های ورزشی و رستوران ها تعطیل شده اند. فعالیت های جمعی شامل تورها، نمایشگاه ها و نمایش ها هم متوقف شده است.

در پی موارد تازه بیماری کروناویروس، کارکنان پزشکی آزمایش اسید نوکلئیک را برای ساکنان شهر شیامن که مرکز گردشگری و حمل و نقل با پنج میلیون نفر جمعیت است، انجام می دهند.

شیامن، شهری دیدنی با 5 میلیون نفر جمعیت، یکی از چهار شهر استان فوجیان، تازهترین نقطه کانون همه گیری کرونا در چین است که مواردی را در روزهای اخیر گزارش نموده است.

شیوع مجدد کووید 19 در استان فوجیان، از شهر پوتیان با حدود 3.2 میلیون نفر جمعیت شروع شد که اولین مورد ابتلا به این بیماری در 10 سپتامبر امسال (2021) گزارش شده است. مبتلایان تازه کووید 19 در این استان به سویه مسری دلتا آلوده شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1895

به "قرنطینه یک شهر تازه در چین، دستور دولت: در خانه بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه یک شهر تازه در چین، دستور دولت: در خانه بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید