فواید قرصیدوفولیک در بارداری

به گزارش مجله کارنیکان، تهران (پانا) - به گفته یک متخصص زنان و زایمان لزوم انجام مراقبت های پیش از بارداری با انجام این مراقبت ها و آنالیز بیماری های زمینه ای، کنترل واکسیناسیون خانم، کاهش وزن و... می توانیم دوره بارداری را در شرایط بهتری سپری کنیم.

فواید قرصیدوفولیک در بارداری

به گزارش ایسنا، فیروزه بلاش گفت: با توجه به تغییر در سبک زندگی و اینکه بسیاری از خانم ها در سنین بالاتری وارد فرایند بارداری می شوند و حاملگی در سنین بالاتر عوارض بیشتری دارد، بهتر است 3 تا 6 ماه قبل از بارداری به پزشک زنان مراجعه نمایند. در خانم هایی با سنین کمتر هم چکاپ اولیه پیش از بارداری انجام می گردد، برای اینکه حاملگی با خطر و عوارض کمتری برای خانم ها همراه باشد.

وی اضافه نمود: معاینه کامل خانم از تمام جهات (قلبی، عروقی و...) انجام می گردد تا درمان شوند. همچنین ممکن است خانمی سابقه بیماری زمینه ای داشته باشد و بهتر است پیش از فرایند بارداری با پزشک مخصوص خود صحبت نمایند تا زمانی باردار شوند که بیماری زمینه ای در آنها کنترل شده باشد.

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا، تاکید نمود: آنالیز شرایط واکسیناسیون خانم پیش از بارداری اهمیت دارد، بعضی واکسن ها که ویروس های ضعیف شده هستند، بهتر است پیش از باردار شدن فرد تزریق گردد و مدت زمان لازم بگذرد و سپس وارد فرایند بارداری شوند. همچنین یکی از واکسن هایی که پیش از بارداری باید تزریق گردد واکسن کزاز است. از طرف دیگر یکی از تاکیدات ما آنالیز شرایط دهان و دندان پیش از شروع بارداری است؛ زیرا بیماری های دهان و دندان عوارض بارداری را افزایش می دهد.

وی در ادامه در مورد مصرف قرص های مکمل و ویتامین ها پیش از شروع بارداری، توضیح داد: در آزمایشات کلی پیش از بارداری موارد مختلف در خانم آنالیز می گردد. بهتر است 3 ماه قبل از شروع بارداری مصرف قرصیدوفولیک برای خانم شروع گردد. این مکمل در سلامت و تکامل تخمک موثر است و تعیین شده است کسانی که از این قرص یا فولیک اسید پیش از بارداری استفاده می نمایند بارداری بهتری دارند و اختلال ستون فقرات در جنین آنها کاهش می یابد.

بلاش اضافه نمود: در آزمایشات پیش از بارداری شرایط بیماری های عفونی، هپاتیت و... چک می گردد. کم خونی در خانم هایی که در سنین باروری هستند معمولا شایع است، ما خانم را از این نظر هم چک می کنیم. تیروئید بیماری بومی منطقه ما است و اینکه خانم به این بیماری مبتلاست یا خیر نیز باید آنالیز گردد.

وی به آنالیز گروه خونی خانم ها پیش از بارداری اشاره نمود و گفت: خانم هایی که گروه خونی منفی دارند، در صورتی که همسرشان گروه خونی مثبت داشته باشد، در معرض بعضی عوارض هستند که باید در جریان باشند تا در بارداری اقدامات خاص برایشان انجام گردد.

وی با تاکید بر اهمیت وزن خانم ها برای شروع بارداری، بیان نمود: خانم هایی که اضافه وزن دارند باید پیش از بارداری تحت نظر متخصص تغذیه کاهش وزن داشته باشند که این هم به بهبود بارداری آنها یاری می نماید.

وی درخصوص بارداری های ناخواسته و بدون برنامه ریزی قبلی، گفت: به محض مثبت شدن پاسخ آزمایش خانم باید به پزشک مراجعه کند و بر اساس اینکه چند هفته از بارداری آنها گذشته باشد، مراقبت های ویژه خود را می توانند دریافت نمایند. همچنین در این افراد که پیش از بارداری واکسن کزاز دریافت نکردند می توانند در سه ماهه دوم بارداری این واکسن را دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1556

به "فواید قرصیدوفولیک در بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید قرصیدوفولیک در بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید