شهرکرد میزان استقامت وزنه برداران را محک می زند

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، 15 وزنه بردار دعوت شده به اردوی سطح ارتفاع تیم ملی وزنه برداری در شهرکرد هم اکنون تحت نظر حسین توکلی سرمربی، سیدمهدی پانزوان و محسن بیرانوند، یاری های تیم، مشغول مهیا کردن خود برای حضور در دو مسابقه مهم و با اهمیت بین المللی سال 2015 یعنی رقابتهای آسیایی تایلند و مسابقات جهانی آمریکا (دوئل گزینشی بازی های 2016 المپیک ریو) هستند.

شهرکرد میزان استقامت وزنه برداران را محک می زند

این تیم که در دو گروه (الف) و(ب) توسط سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ممیزی و به اردو دعوت شده اند بعد از نخستین اردوی خارج از تهران خود در پایگاه نوژه همدان راهی شهرکرد شدند تا در دومین مرحله اردویی که به عنوان اردوی سطح ارتفاع در بام ایران طراحی شده، میزان استقامت بدنی خود را درشرایط تمرینی پرفشار محک زده و آن را با شرایط کنترل تمرین در سطح ارتفاع هماهنگ سازند.

توکلی سرمربی تیم ملی وزنه برداری که درحال حاضر روزهای پایانی اردوی آماده سازی تیم ملی وزنه برداری در شهرکرد را با شاگردانش سپری می نماید در مورد شرایط تمرینی و شرایط آمادگی جسمانی وزنه برداران حاضر در این اردو گفت: اگر ما این اردو را در شهرکرد طراحی کردیم بدین دلیل بود که تصمیم داشتیم میزان استقامت وزنه برداران را در شرایطی که آنها را به سطح ارتفاع آوردم محک زده و در شرایط تمرینی سنگین و پرفشار آنها را کنترل کنیم.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ادامه داد: در این اردو با توجه به نوع تمرینات و فشار بالایی که در دستور کار وزنه بردارانم قرار دادم خیلی توقع رشد رکوردی یا شرایط ایده آل بدنی را از آنها نداشتم چون شرایط تمرینی وزنه برداران در این اردو بر اساس بالا رفتن استقامت بدن آنها در اردوی سطح ارتفاع طراحی شده بود و نوع تمریناتم برای تک تک وزنه برداران تمرین سنگین و استقامتی بود. بر همین اساس شاید از بعضی وزنه بردارانم که اغلب هم در تیم (ب) یا همان تیم اعزامی به آسیایی هستند از نظر رکوردی خیلی راضی نباشم اما حقیقتا همه ملی پوشان در این اردو کوشش می نمایند تا طبق برنامه پیش رفته تا از کورس رقابت برای ملی پوش شدن و درخشش در رقابتهای آسیایی و دنیای عقب نمانند.

توکلی در مورد شرایط تمرینی ملی پوشان عنوان دار کشور که در تیم ملی (الف) جای دریافتد و جزو چهره های بین المللی و شاخص وزنه برداری ایران هستند، گفت: شخصا هیچ فرقی بین وزنه برداران اردونشین قائل نمی شوم. زیرا تمرینات آنها طبق یک استاندارد تعیین تعریف شده تا آنها بدون مشکل خاصی تمریناتشان را انجام دهند. البته نفرات شاخص و توانمندی که عناوین دنیای و المپیک دارند به واسطه اینکه وزنه برداران حرفه ای به حساب می آیند، دقیقا می دانند که سرمربی از آنها چه می خواهد. بنابراین مشکل چندانی در تمرین با آنها نداریم و وظایف خود را طبق برنامه انجام می دهند.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری اظهار کرد: ما برای قهرمانی درآسیا، کسب سهمیه کامل المپیک در رقابتهای دنیای 2015 آمریکا، قرار دریافت روی سکوی قهرمانی دنیا و در نهایت پس دریافت نشان طلای فوق سنگین از روس ها برنامه ای مدون و قوی داریم که مطمئنا می توانیم با حمایت ایده آلی که مدیریت فدراسیون وزنه برداری از تیم ملی دارد به تمامی این اهداف دست یابیم. بعضی نفرات هم که آسیب دیدگی های جزیی دارند با هماهنگی بسیار خوبی که بین ما و کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری برقرار است تحت نظارت و درمان مستقیم فدراسیون هستند تا مشکلشان رفع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 511

به "شهرکرد میزان استقامت وزنه برداران را محک می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرکرد میزان استقامت وزنه برداران را محک می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید