سهامداران پتروشیمی نوری بخوانند ، سود نقدی نوری چطور پرداخت می گردد؟

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران، بر اساس اطلاعیه منشر شده در کدال، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی نوری روز یکشنبه 20 تیر در سالن همایش های ساختمان شماره 38 میدان هفت تیر برگزار خواهد شد.

سهامداران پتروشیمی نوری بخوانند ، سود نقدی نوری چطور پرداخت می گردد؟

در این مجمع قرار است ضمن تصویب صورت های اقتصادی در خصوص سود نقدی تقسیمی به سهامداران هم تصمیم گیری گردد. نوری در سال اقتصادی 1399، بیش از 43 هزار میلیارد تومان عایدی عملیاتی داشته که نسبت به سال گذشته رشدی 77 درصدی داشته است. این شرکت بعلاوه توانسته 12 هزار و 340 میلیارد تومان سود خالص به ثبت برساند که معادل سود 1371 تومانی به ازای هر سهم است. بدین ترتیب اندازه سود تحقق یافته این شرکت در سال 99 بیش از 260 درصد افزایش داشته است.

سهامداران نوری می توانند امیدوار باشند که در مجمع سود نقدی بالای 1000 تومانی تصویب گردد. چرا که پتروشیمی نوری معمولا حدود 90 درصد از سود تحقق یافته را میان سهامدارانش تقسیم می نماید. قرار است سود سهامداران به وسیله سامانه سجام و از تاریخ 29 تیر پرداخت گردد. البته افرادی که سجامی نیستند هم می توانند از اول شهریور با مراجعه به شعب بانک تجارت سود نقدی خود را دریافت نمایند.

عملکرد پتروشیمی نوری در خردادماه هم نشان از کاهش فروش این شرکت در سومین ماه سال دارد. مجموع فروش داخلی و خارجی نوری در خرداد 3800 میلیارد تومان بوده که نسبت به اردیبهشت بیش از 12 درصد کاهش داشته است. با این حال کل فروش این شرکت در فصل بهار حدود پنج هزار میلیارد تومان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 3 برابر شده است.

در حال حاضر نوری با قیمت 9100 تومانی در بورس در حال معامله است و قرار است که امروز به علت برگزاری مجمع متوقف گردد. بازدهی یک ماهه نوری 38 درصد بوده که نسبت به بازدهی 34 درصدی سالانه آن بیشتر بوده است.

آخرین اخبار مربوط به نمادهای بورسی و اطلاعیه های کدال را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1839

به "سهامداران پتروشیمی نوری بخوانند ، سود نقدی نوری چطور پرداخت می گردد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "سهامداران پتروشیمی نوری بخوانند ، سود نقدی نوری چطور پرداخت می گردد؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهامداران پتروشیمی نوری بخوانند ، سود نقدی نوری چطور پرداخت می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید