ورود 6000 نیروی نو به هنرستانها از مهر، اعلام رشته های نو کاردانش؛ بزودی

به گزارش مجله کارنیکان، مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات در حال اجرا پیرامون راهنمایی تحصیلی، از ورود 6000 هنرآموز نو برای تدریس در هنرستان ها اطلاع داد.

ورود 6000 نیروی نو به هنرستانها از مهر، اعلام رشته های نو کاردانش؛ بزودی

مصطفی آذرکیش در گفت وگو با خبرنگاران، در تبیین اقدامات اجرا شده پیرامون راهنمایی تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اظهار کرد: فرایند راهنمایی تحصیلی از ابتدای سال تحصیلی 1400-1399 آغاز و هماهنگی هایی با استان ها اجرا شده است. جلسات مشترکی با اداره کل امور مشاوره برگزار شده و در حال برگزاری است.

وی اضافه نمود: معرفی رشته ها در هفته معرفی مشاغل و بعلاوه در قالب نمایشگاه های مجازی در طول سال اجرا شده است. تاکید ما به استان ها بر این بوده است که توسعه متوازن در شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش با توجه به اسناد بالادستی انجام گردد. سهم قابل تحقق رشته ها را برای استان ها تعیین و به آنها اظهار داشتیم.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه راهنمایی تحصیلی بر اساس آیین نامه مربوط و تکالیف قانونی در سطح منطقه ها در حال اجرا است گفت: با آغاز رسمی ثبت نام مدارس، به طور مستمر راهنمایی تحصیلی را رصد و پایش خواهیم کرد و پشتیبانی های لازم را انجام می دهیم.

آذرکیش با بیان اینکه از فروردین سال گذشته تا فروردین سال جاری بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان تخصیص یافت و میان استان ها توزیع شد که اقدام خوب و اثربخشی بود گفت: این اعتبار از محل فروش دو درصد عوارض گاز و بودجه سنواتی تجهیزات هنرستان ها تخصیص یافت. طی سال های اخیر به طور میانگین سالانه 10 میلیارد تومان اعتبار برای این امر لحاظ می شد اما به یک باره طی یک سال به 200 میلیارد تومان رسید و حاکی از اراده قوی در وزارت آموزش و پرورش برای تقویت هنرستان ها است.

وی اظهار داشت که مهرماه سال جاری بیش از 6000 هنرآموز جهت تدریس در هنرستان ها وارد سیستم خواهند شد که عمدتا دوره یک ساله مهارت آموزی را در دانشگاه شهید رجایی طی نموده اند و یا در انتهای دوره هستند.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رشته های تازه هم ایجاد کردیم که با رویکرد توجه به برطرف نیازهای ملی، کاهش نرخ بیکاری و همسو شدن با نیازهای بازار کار اجرا شده و در راهنمایی تحصیلی موثر است گفت: به زودی عناوین رشته های تازه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش را اعلام خواهم کرد.

به گفته آذرکیش، هدف گذاری نرخ پوشش تحصیل در دوره فنی و حرفه ای و کاردانش در قانون برنامه ششم توسعه، 50 درصد است. اکنون این نرخ 36 درصد است و هدفگذاری سال جاری ما برای ورودی پایه دهم حدود 44.76 درصد است و امیدواریم در سه پایه این عدد از 36 درصد بالاتر برود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1801

به "ورود 6000 نیروی نو به هنرستانها از مهر، اعلام رشته های نو کاردانش؛ بزودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 6000 نیروی نو به هنرستانها از مهر، اعلام رشته های نو کاردانش؛ بزودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید