ساحل سرخ چین، ساحلی بدون شن و ماسه

به گزارش مجله کارنیکان، سواحل همواره برای ما نماد آرامش و استراحت بوده اند. ممکن است اولین چیزی که به ذهن هر کسی با شنیدن کلمه ساحل خطور کند، شن های خاکستری باشد. اما این مطلب در خصوص ساحل سرخ چین که پانچین نام دارد صدق نمی نماید. در واقع این ساحل سرخ به هیچ وجه از شن و ماسه پوشیده نشده و قرمز رنگ است. چنین پدیده ای ناشی از نوعی گیاه قرمز به نام سودا Sueda است. این گیاه در ماه آوریل و مه رشد می نماید و در طول تابستان به رنگ سبز است اما در طول پاییز رنگ قرمز روشن دارد.

ساحل سرخ چین، ساحلی بدون شن و ماسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

موقعیت جغرافیایی

ساحل سرخ چین در بزرگترین تالاب و نیشکر مزارع دنیا واقع شده است. در واقع این ساحل میزبان کاملترین اکوسیستم طبیعی است، آن هم طبیعتی با بیش از 260 نوع پرنده و 399 نوع حیوان وحشی که در مرکز استان لیائوینگ واقع شده است. حدود چهار هزار متر مربع مساحت دارد و تراکم جمعیت آن 1.39میلیون نفر می باشد.

پوشش و دلیل شکل گیری ساحل قرمز پانجین

دیدن منظره پوشیده از گیاهان قرمز بسیار شگفت انگیز و رویایی است. از آنجا که آب این منطقه شور است و خاکی متفاوت دارد در آن گیاهانی خاص که در فصل های مختلف رنگ های مختلفی دارند به وجود آمده است.

آبهای کم عمق و مرجان ها در ساحل قرمز پانچی موجب شده تا این ساحل مقصد هزاران پرنده مهاجر باشد. برای حفظ منابع طبیعی، طبیعت زیبا و ساکنان ساحل سرخ، این منطقه از سال 1988 تحت حفاظت قرار گرفته است و تنها بخش کوچکی از این ساحل زیبا برای گردشگران قابل بازدید می باشد. حتی اگر بیشتر ساحل سرخ برای عموم بسته باشد هنوز با دیدن بخش کوچکی از جاذبه های توریستی آن هر گردشگری به وجد می آید. برای جلوگیری از آسیب به این گیاهان، پل های خاصی تعبیه شده و گردشگران می توانند با گذشتن از این پل ها از زیبایی این طبیعت فانتزی لذت ببرند.

امکانات گردشگری

برای دیدن این منطقه ابتدا باید خود را به شهر پانجین برسانید. این شهر به وسیله فرودگاه های مختلف و همچنین اتوبوس یا قطار قابل دسترسی است. تورهای مختلفی که در شهر بانجین وجود دارد می تواند راهنمای خوبی برای رساندن شما به ساحل سرخ چین باشد. شما می توانید با خرید بلیط هایی که حمل و نقل را هم به عهده دارند از سفرتان نهایت استفاده را ببرید. البته گزینه دیگری که می توانید بهره ببرید مینی بوس ها و توک توک ها هستند. توک توک ها سه چرخه های موتوری با ظرفیت های محدود بین چهار تا پنج نفر می باشند که سرعت پائینی دارند و اگر کسی برای این وسیله شکیبا نباشد می تواند از تاکسی هم که در شهر پانجین به وفور یافت می گردد استفاده کند تا مستقیم به ساحل سرخ برود.

تنوع زیستگاه ساحل قرمز پانجین

ساحل قرمز پانجین در وسط جهت پرندگان مهاجر که از آسیا به استرالیا مهاجرت می نمایند واقع شده است و همانطور که پیشتر گفته شد این ساحل بیش از 260 نوع پرنده و 399 حیوان وحشی دارد. پرندگانی مانند درنای قرمز و کاکایی ساندرز، از گونه های در حال انقراض پرندگان است که در ساحل قرمز چین، تحت محافظت می باشند. این ساحل مکان خوبی برای پرندگان است که هم از ماهی های متنوع آن استفاده نمایند و هم در طبیعت منحصر به فردش لانه درست کند.

غذای اصلی ساحل سرخ چین

غذاهای محبوب ساکنان ساحل سرخ چین، برنج و ماهی است. برنج نیم دانه ساحل سرخ کیفیت بسیار بالایی دارد به طوری که این برنج، در سال 2008 در المپیک زمستانی پکن به عنوان برنج رسمی منطقه شناخته شد.

مشاغل مردم ساحل سرخ

ساحل سرخ صندلی میدان نفتی لیائو هم هست که بزرگترین میدان نفتی چین محسوب می گردد. فعالیت های نفتی درآمد خوبی برای مردم چین و منطقه دارد، پرورش ماهی و کشاورزی در مزارع برنج نیز از مشاغل اصلی مردم ساحل سرخ می باشد. متاسفانه این مشاغل در رقابت با حیات وحش هستند و تهدید بسیار جدی برای طبیعت محسوب می شوند.

منبع: سفرمی
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 996

به "ساحل سرخ چین، ساحلی بدون شن و ماسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل سرخ چین، ساحلی بدون شن و ماسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید