ساحل رادیو دریا؛ بی کرانه ای به وسعت آسمان

به گزارش مجله کارنیکان، در گذشته مرکز پخش رادیویی در کنار این ساحل وجود داشت و برنامه های رادیو دریا از آن پخش می شد. به همین دلیل اینجا به خیابان و ساحل رادیو دریا مشهور شد.

ساحل رادیو دریا؛ بی کرانه ای به وسعت آسمان

برای خیلی ها شمال رفتن یعنی سفر به چالوس و نوشهر. یکی از دلایل این قضیه نزدیک بودن چالوس و نوشهر به تهران و مرکز ایران و همچنین جاده چالوس است. ساحل رادیو دریا معروف ترین ساحل شهر چالوس است و به خاطر معروفیت و محبوبیت زیادش امکانات رفاهی و تفریحی خوبی هم دارد. با خبرنگاران همراه باشید تا ساحل رادیو دریا را بهتر بشناسید.

ساحل رادیو دریا کجاست؟

ساحل رادیو دریا در شهر چالوس در غرب مازندران واقع شده است و فاصله اش با مرکز شهر چالوس تنها چند کیلومتر است. شهر چالوس از یک طرف به کوه های البرز و از طرف دیگر به ساحل دریای خزر می رسد. از گذشته تا به امروز چالوس و ساحل هایش میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران بوده اند.

امکانات و تفریحات موجود در ساحل رادیو دریا

بدون شک مهم ترین جاذبه و تفریح در هر ساحل یا شهر ساحلی دریا و فعالیت های مرتبط با آن است. اوج لذت برای خیلی ها محو دیدنی دریا شدن است.

بعضی ها بیشتر اهل قدم زدن هستند و به خصوص از قدم زدن در ساحل لذت می برند. تفریح دیگر در ساحل رادیو دریا شنا کردن است. گزینه دیگر اما قایق سواری، جت اسکی و تفریحات آبی این چنینی است.

جاهای دیدنی و ساحل های دیگر چالوس

ساحل سیترا

سیترا و ساحل آن، در تقسیمات استانی جزو نوشهر محسوب می شود و فاصله چندانی با چالوس ندارد. سیترا از لحاظ امکانات تفریحی گزینه های متفاوتی مثل پیست کارتینگ هم دارد که آن را به یک مکان محبوب برای جوان ترها تبدیل می کند.

ساحل البرز

ساحل بعدی چالوس که می توان از آن نام برد ساحل البرز است. این ساحل بیشتر به عنوان مکانی مختص به ورزش ها و تفریحات آبی شناخته می شود.

نمک آبرود

ساحل نمک آبرود در نزدیکی این شهرک توریستی، شیک ترین و لاکچری ترین ساحل چالوس و نوشهر محسوب می شود. امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری در محدوده این ساحل وجود دارد؛ از طرح شنای مجهز به دوش و رختکن گرفته تا انواع تفریحات آبی.

مرداب هسل

حضور آب در هر منظره و مکانی جان و روح مضاعفی به آن می بخشد. به همین علت مرداب هسل چالوس هم یکی از جاهای دیدنی مهم این شهر محسوب می شود. به این مرداب تالاب کنیچال هم می گویند. برای دیدن جاذبه های دیگر ایران، خوشگذرانی های متفاوت در باغ جوان اصفهان را بخوانید.

مرداب کندوچال و جنگل فین

مرداب دیگری که در حوالی چالوس واقع شده است از هسل بزرگ تر و مرتفع تر است. این مرداب در جنگل فین واقع شده است و آب آن مثل هسل از چشمه تامین می شود. این مرداب هم کم و بیش شبیه تالاب کنیچال است.

سد دریوک و آبشار ها

دریاچه سد دریوک یک دریاچه آب شیرین است و وسعتش به یک هکتار می رسد. این دریاچه در دامنه کوه دال کمر واقع شده است و منظره زیبایی را ایجاد کرده است.

پیشنهاد مطالعه: بعد از دیدن زیبایی های رادیو ساحل بد نیست ییلاق خصیل دشت، مکانی بکر میان ابر و مه را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2227

به "ساحل رادیو دریا؛ بی کرانه ای به وسعت آسمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل رادیو دریا؛ بی کرانه ای به وسعت آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید