سئو سایت، مهمترین اصل در بازاریابی اینترنتی

به گزارش مجله کارنیکان، رپرتاژ آگهی - سئو حرفه ای امروزه، به یکی از اساسی ترین مطالب، در بازاریابی اینترنتی تبدیل شده و فرقی نمی کند که کسب و کارمان در چه حوزه و صنعتی است. از هر شاخه ای که باشیم، اگر دوست داریم روز به روز مشتریان خود را افزایش دهیم، باید با این علم آشنا باشیم. اما سئو حرفه ای دقیقا به چه فرآیندی گفته می گردد؟ چگونه می توانیم با استفاده از این موضوع، فروشی بی حد و مرز داشته باشیم؟ در این مقاله می خواهیم تا علاوه بر یک تعریف دقیق از سئو تخصصی ، از تاثیر آن بر دنیای دیجیتال مارکتینگ نیز صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

سئو سایت، مهمترین اصل در بازاریابی اینترنتی

اگر بخواهیم خود کلمه سئو را معنی کنیم، باید به عبارت اصلی آن نگاه کنیم. این کلمه، در حقیقت مخفف عبارت Search Engine Optimization است. این به آن معناست که ما صفحات سایت خود را به گونه ای طراحی راه اندازی کنیم، تا از نظر موتور های جستجو، بهینه شده باشد. این بهینه بودن برای ما مزیت های بسیار زیادی دارد که از مهمترین آن ها، خوب نوشتن پاراگراف اول محتوا است.

اهمیت سئو سایت در کسب و کارها

شاید شما هم با خود بگویید که با کیفیت بودن محصولات و خدمات، یا قیمت بسیار مناسب آن ها، برای پیروز شدن در کسب و کار کافی است. اما چرا این مطلب در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروز رد می گردد؟ بگذارید با یک مثال به این موضوع بپردازیم. فرض کنید که فروشگاهی بسیار زیبا و شیک افتتاح نموده اید و از بهترین محصولات خود در آن چیده اید. همچنین قیمت محصولات تان را به پایین ترین حد ممکن کاهش داده اید و برای مشتریان تان نیز، امتیاز های ویژه ای در نظر گرفته اید. اما این فروشگاه شما فقط یک مشکل دارد و آن هم این است که دقیقا در وسط بیابان است. آیا در این شرایط، شما می توانید به کسب و کار خود ادامه دهید؟ حکم سئو هم در دنیای امروز همین است.

بدون وجود این بهینه سازی، مجبور به پرداخت هزینه های سنگینی برای تبلیغات هستید و شاید در آخر نیز، آن نتیجه دلخواه را نگیرید. البته این مسئله، تنها مربوط به وب سایت ها نیست. امروزه شبکه های مجازی مانند اینستاگرام و لینکدین هم از این موتور های جستجو بهره می برند که هر کدام بهینه سازی های متفاوتی دارند. در اینستاگرام با فضای هشتگ ها، کیفیت محتوا و همچنین اینگیجمنت آنها روبرو هستیم. با چیدمان مناسب و استفاده درست از ابزار هایی مانند هشتگ، می توانیم محتوایمان را به بالا ترین نتایج جستجو برسانیم و از تاثیرات فوق العاده آن استفاده کنیم. اما در دنیای وب، شرایط کمی متفاوت تر است. ما باید علاوه بر بهینه سازی محتوا ها، روی کد های هر صفحه نیز کار کنیم و آن را به یک صفحه بهینه شده تبدیل کنیم. به دلیل پیچیدگی وگستره بودن این موضوع، پیشنهاد می گردد که اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک گروه با تجربه یاری بگیرید.

عوامل تاثیرگذار در سئو

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، سئو یکی از گسترده ترین موضوعات بازاریابی اینترنتی محسوب می گردد و عوامل زیادی بر آن تاثیر گذارند؛ اما اگر بخواهیم نگاهی ساده به این موضوع داشته باشیم، می توانیم به چند اصل کلی اشاره کنیم. به عنوان مثال یکی از مواردی که تاثیر زیادی بر سئو سایت ما خواهد گذاشت، فراوری محتوای دائمی و یونیک است. گوگل و بیشتر موتور های جستجو، ارزش بسیار زیادی برای فراوری کنندگان محتوا قائل هستند. البته به شرط اینکه محتوا، کاملا یونیک و اورجینال باشد.

در دنیای وب، هر موضوعی را که جستجو کنید، می توانید هزاران مقاله در ارتباط با آن پیدا کنید. اما چیزی که باعث بهبود سئو و بالا آمدن رتبه سایت شما می گردد، فراوری محتوای اصل و کپی برداری نشده است. شما می توانید با انتشار محتوا و مطالب مربوط به حوزه کاری تان، خود را به رتبه یک گوگل ودیگر موتورهای جستجو نزدیک کنید. اما سئو تنها منتهی به همین مسئله نمی گردد. محتوایی که توسط شما فراوری و در سایت قرار می گیرید، باید طوری باشد تا کاربران را علاقه مند به خواندن و ماندن در آن صفحه کند. به طور کلی چیدمان سایت و مطالب شما باید به گونه ای باشد، تا مخاطب زمان بیشتری را در سایت شما صرف کند و از صفحه های مختلف آن دیدن کند.

قیمت سئو سایت

هزینه سئو سایت یا صفحه شبکه مجازی شما، به عوامل بسیاری از جمله کلمات کلیدی درخواستی تان بستگی دارد. طبیعتا هر چقدر کلمات بیشتر و عمومی تری را در نظر داشته باشید، این فرایند سخت تر و تخصصی تر خواهد شد. اما از آنجا که فرایند بهینه سازی یک وبسایت، به مهارت های مختلفی مانند کد نویسی و فراوری محتوای هدفمند احتیاج دارد، لازم است که برای دریافت یک نتیجه خوب و دلخواه، با یک تیم با تجربه کار کنید.

جمع بندی

سئو یکی از گسترده ترین موضوعات بازاریابی اینترنتی محسوب می گردد و عوامل زیادی بر آن تاثیر گذارند. بررسی و تحلیل کلمات کلیدی و فراوری محتوا اصولی، دو اصل مهم و اساسی در بهینه سازی سایت هستند. مجموعه تخصصی طراحی وب ایران سایت، با بیش از 22 سال سابقه در طراحی وب سایت، می تواند به طور کامل شما در این زمینه همراهی کند. شما می توانید به راحتی و در کمتر از چند دقیقه، درخواست خود را در سایت به آدرسiransite.ir مطرح کنید تا کارشناسان حرفه ای این تیم، با شما تماس بگیرند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1465

به "سئو سایت، مهمترین اصل در بازاریابی اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئو سایت، مهمترین اصل در بازاریابی اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید