دستگاه های اجرایی به راهبردهای پیشگیرانه در فصل سرما توجه نمایند

به گزارش مجله کارنیکان، خبرنگاران/ایلام دبیر ستاد مدیریت بحران استان ایلام گفت: همه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران موظف به اجرای راهبردهای پیشگیرانه در فصل سرما هستند.

دستگاه های اجرایی به راهبردهای پیشگیرانه در فصل سرما توجه نمایند

آیت قیصربیگی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به بازدید از منطقه ها سیل زده شهرستان سیروان از ابلاغ دستور العمل های احتیاطی آمادگی فصل سرما به دستگاه های اجرایی استان اطلاع داد اظهار کرد: پایش به هنگام مخاطرات جوی و اعلام هشدار به کشاورزارن، دامداران و ... به وسیله رسانه های استانی و محلی از جمله بندهای این دستور العمل ابلاغی است.

وی در ادامه بر تشکیل مستمر جلسات ستاد استانی و شهرستانی به منظور آمادگی حداکثری دستگاه های ذیربط در مواقع اضطراری و بحرانی تاکید نمود و گفت: اینجا لازم است فرمانداران محترم و عوامل مدیریت بحران در شهرستان ها با توجه به آغاز فصل پاییز و بارندگی ضمن شناسایی و بازدید از منطقه ها حادثه خیز نسبت به تامین منابع برای برطرف هرگونه خطر احتمالی و بعلاوه لایروبی مستمر کانال ها، جداول و مسیل ها، احداث سیل بند در نقاط حادثه خیز و ... تخلیه رسوبات تجمع یافته در پشت سیل بندها به وسیله دستگاه های متولی اقدام فوری کنند.

قیصربیگی در ادامه رصد و بازبینی دوره ای پل های کم ارتفاع با استفاده از دیده بان های محلی و دستگاه های اجرایی ذیربط جهت جلوگیری از انسداد جهت رودخانه و انحراف آب را از دیگر بندهای این دستور العمل ابلاغی برشمرد که بایست با نظارت و هماهنگی فرمانداران به وسیله دستگاه های متولی عضو ستاد مدیریت بحران استان اجرایی گردد.

وی با تاکید بر این مطلب که همه دستگاههای عضو ستاد بحران موظف به اجرای راهبردهای پیشگیرانه این دستورالعمل هستند، یاد آورشد: براساس دستورالعمل ابلاغی احتیاطی آمادگی ویژه فصل سرما، پیش بینی تمهیدات لازم برای تامین انرژی ذخیره سوخت جایگزین مورد احتیاج به ویژه برای مراکز مهم، نیروگاه ها، نانوایی ها، مراکز درمانی و خدماتی و منطقه ها صعب العبور لازم است.

مدیرکل مدیریت بحران استان در ادامه گفت: آمادگی لازم دستگاه های خدماتی و امدادی از جمله شهرداری ها، هلال احمر و ... دپوی اقلام مورد احتیاج هم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با عنوان این مطلب که پیش بینی و تجهیز مکان های مناسب به منظور ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان احتمالی از جمله اسکان اضطراری استقرار سرویس های بهداشتی، نانوایی و آشپزخانه سیار هم مدنظر است، اضافه کرد: پیش بینی استقرار نیروهای امدادی، خدمات رسان و نظامی و انتظامی در منطقه ها پرخطر و با ریسک بالا در شرایط اضطراری از دیگر بندهای دستور العمل احتیاطی آمادگی ویژه فصل سرما است.

دبیرستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام در ادامه گفت: بعلاوه تجمیع، استقرار ماشین آلات و تجهیزات تخصصی از قبیل برف روبی، خودروی آتش نشانی، یدک کش، جرثقیل درمنطقه ها معین به منظور انتقال به مکان های مورد احتیاج در کمترین زمان ممکن هم دراین دستور العمل مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1936

به "دستگاه های اجرایی به راهبردهای پیشگیرانه در فصل سرما توجه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه های اجرایی به راهبردهای پیشگیرانه در فصل سرما توجه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید