درختان سرو 1500 ساله قاینات مقصد گردشگران می گردد

به گزارش مجله کارنیکان، شهرستان قاینات معروف به سرزمین آفتاب و طلای سرخ از ظرفیت ها و قابلیت های ارزشمندی در زمینه گردشگری و طبیعت گردی برخوردار است که درختان سرو روستای مهمویی شهرستان قاینات همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب شکوه و عظمت این درختان کهنسال می نماید.

درختان سرو 1500 ساله قاینات مقصد گردشگران می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی رئیس اداره میراث فرهنگی قاین گفت: ثبت بیش از 70 اثر تاریخی - فرهنگی و بیش از 10 اثر طبیعی زمینه مناسبی برای حضور گردشگران و طبیعت گردان فراهم نموده است تا قاینات را به عنوان مقصد تفریحی و سیاحتی خود انتخاب نمایند.

وی اضافه نمود: درختان سرو روستای مهمویی شهرستان قاینات با قدمت 1500 سال به عنوان کهنسال ترین موجود زنده و سبز و نماد استقامت و سرافرازی استان پهناور خراسان جنوبی است که در کنار مسجد روستا وجود دارد و در نزد مردم از قداست و احترام برخوردار است و همه ساله گردشگران زیادی مجذوب شکوه و عظمت این درختان کهنسال می شوند.

عباسی اعلام کرد: این درختان به شماره 213 در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است و تحت حفاظت و صیانت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاینات است.

برگزاری 12 دوره آموزش صنایع دستی در شهرستان سرایان

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری که مزین به اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل است در راستای تحقق این شعار مرکز آموزش صنایع دستی شهرستان سرایان اقدام به برگزاری 12 دوره آموزش صنایع دستی در رشته های کیف دوزی با چرم، گلیم بافی، سرمه دوزی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، جاجیم بافی و پارچه بافی نموده است که در این دورهها 189 نفر آموزش دیده اند و گواهی انتها دوره آموزش را کسب نموده اند.

محمد عرب گفت: رویکرد این نمایندگی برگزاری دوره های آموزشی منتج به اشتغال بوده است که تا حدودی این رویکرد نتیجه داده است و برگزاری این دورههای آموزشی بدون اعتبارات دولتی و به صورت خودگردان و یا با همکاری سایر ارگانها نظیر فنی و حرفه ای و کمیته امداد بوده است.

وی توضیح داد: هم اکنون148کارگاه فعال صنایع دستی در رشته های مختلف در شهرستان سرایان دایر است که هنرهای سنتی و صنایع دستی در این شهرستان دارای یک تاریخچه طولانی و پرافتخار است و فراوریات صنایع دستی دارای مفاهیم فرهنگی و نقش عمده ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان اعلام کرد: یکی از بخش های مهم مالی و فرهنگی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، اشتغالزایی، جذب توریسم و بالا بردن سطح فراوری ملی به شمار می رود و صنایع دستی پلی میان اقتصاد و فرهنگ است و با توسعه آن، در کنار رشد و شکوفایی مالی و ایجاد اشتغال، فرهنگ یک ملت معرفی می گردد.

عرب اضافه نمود: صنایع دستی از یک سو فعالیت و حوزه ای مالی است که هم می تواند روی رشد صادرات غیرنفتی کشور تأثیر فزآینده گذاشته است و زمینه اشتغال فراوانی را ایجاد کند و هم از سوی دیگر بستری برای معرفی بهتر و فراگیر فرهنگ و هنر ایران در داخل و خارج کشور باشد.

احداث سینما درشهرستان زیرکوه

با حضور معاون هنری سینمایی، سمعی و بصری اداره کل ارشاد استان جلسه ای در خصوص راه اندازی سینما در دفتر فرماندار شهرستان تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان زیرکوه با خیرمقدم به معاون امور هنری و سینمایی این اداره کل گفت: یکی از نهادهایی که می تواند در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه مؤثر باشد، سینماست که هنر سینما در توسعه پایدار درتمام نقاط دنیا نقش چشمگیر داشته است.

خانزاده در خصوص همکاری دستگاههای اجرایی و نیز یاری درخصوص راه اندازی سینما قول مساعد داد.

در ادامه زمزم معاون امور هنری و سینمایی اداره کل ارشاد استان ضمن تشکر از حمایت های فرماندار از اداره در برنامه های فرهنگی هنری شهرستان گفت: هم اکنون در سطح استان 7 سینما داریم که امیدواریم با حمایتهای فرمانداری وسایر نهادهای و دستگاههای اجرایی شهرستان در آینده نزدیک شاهد راه اندازی سینما در این شهرستان نیز باشیم.

کوچی سرپرست اداره ارشاد زیرکوه نیز ضمن تشکر از حمایتهای فرماندار، مدیرکل و معاون امور هنری و سینمایی این اداره کل ابراز امیدواری کرد: با تشکیل جلسه کمیسیون ماده 5 با موضوع آنالیز احداث سینما در شهر حاجی آباد به زودی شاهد راه اندازی سینما در این شهرستان باشیم.

تریلی تئاتر سیار کانون پرورش میهمان بچه های خراسان جنوبی شد

تریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با نمایش کلاغ بلا، توپ طلا طی روزهای 16 الی 21 آبان 1395 میهمان بچه های استان خراسان جنوبی است.

در ادامه سفر پاییزی تریلی تئاتر سیار کانون، بچه های خضری دشت بیاض، قاین، آرین شهر، بیرجند، حاجی آباد، مود، نهبندان، شوسف، خوسف، دیهوک، طبس، دستگردان و عشق آباد طبس میزبان تریلی سیار کانون خواهند بود.

پیشکش تریلی سیار کانون پرورش به بچه ها خراسان جنوبی 13 اجرای نمایش کلاغ بلا، توپ طلا به کارگردانی علی یداللهی و به نویسندگی مهدی صفاری نژاد و با بازیگری امیرحسین انصافی، احسان هاشمی و شاهین رمضانی به بچه های خراسان جنوبی است.

این نمایش اگرچه به قصه ضامن آهو می پردازد اما به دلیل ساختار روایت که با واقعه عاشورا در می آمیزد برای ایام محرم و صفر نیز مناسب است.

نمایش زنده عروسکی کلاغ بلا، توپ طلا داستان کلاغی را بیان می نماید که عاشق طلا و اشیای براق و درخشنده است و هر شیئی را که به نظر طلایی رنگ می آید می رباید تا این که در مسیری به کبوتری بر می خورد و کبوتر تصمیم می گیرد تا نشانه بزرگ ترین گنبد طلا را به او بدهد.

بر اساس جدول زمان بندی پیش بینی شده، تریلی تئاتر سیار کانون اولین اجرای خود را برای بچه های خضری ساعت 10 صبح 16 آبان در شهر دشت بیاض انجام داد و دومین اجرا ویژه بچه ها منطقه 1000 واحدی قاین ساعت 13 و آرین شهر ساعت17:30 روز دوشنبه 17 آبان ساعت 10صبح در منطقه مهرشهر بیرجند و ساعت 15:30 بچه های حاجی آباد میزبان تریلی تئاتر سیار کانون می شوند.

در ادامه روز سه شنبه 18 آبان تریلی تئاتر سیار کانون روبه روی مدارس امام حسین (ع) و سماء بیرجند اجرا خواهد داشت.

همچنین بچه های شهرمود ساعت 15عصر روز 18 آبان و بچه های نهبندان 10 صبح 19 آبان، بچه ها و نوجوانان شوسف 19 آبان ساعت 11 ظهر میزبان تریلی تئاتر سیار کانون می شوند.

در ادامه تریلی تئاتر سیار کانون روز پنج شنبه 20 آبان ساعت9:30 صبح به ملاقات بچه ها و نوجوانان خوسف خواهد رفت و انتظار بچه های دیهوک نیز همان روز ساعت 15:30 به انتها می رسد و به تماشای نمایش کلاغ بلا، توپ طلا خواهند نشست.

آخرین مقصد این تریلی تئاتر سیار شهرستان طبس خواهد بود و بچه های طبسی صبح آدینه 21 آبان ساعت 9 صبح میزبان این گروه نمایشی می شوند و پس از آن اجرای سیزدهم در عشق آباد طبس ساعت 13به سفر پاییزی این گروه نمایش انتها خواهد داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 602

به "درختان سرو 1500 ساله قاینات مقصد گردشگران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درختان سرو 1500 ساله قاینات مقصد گردشگران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید