خبرنگاران کوچه شب؛ نور امیدی برای بقای نسخه فیزیکی آلبوم ها

به گزارش مجله کارنیکان، تهران- خبرنگاران- نسخه فیزیکی آلبوم کوچه شب با اشعار بیژن ترقی و ادیب برومند، آهنگسازی جهانشاه برومند، آواز حسین خواجه امیری (ایرج) و خوانندگی علیرضا فریدون پور منتشر شد تا بازار موسیقی عرضه فیزیکی محصولات شنیداری را فراموش نکند.

خبرنگاران کوچه شب؛ نور امیدی برای بقای نسخه فیزیکی آلبوم ها

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، آلبوم موسیقی کوچه شب عنوان یکی از تازه ترین آثار موسیقایی در فرآیند فراوری و فروش محصولات موسیقی کشورمان به آهنگسازی جهانشاه برومند از نوازندگان و آهنگسازان پیشکسوت موسیقی ایرانی بصورت فیزیکی و دیجیتالی منتشر شد.

در این آلبوم که با یادی از برنامه گلهای رنگارنگ رادیو با قالبی متفاوت در دسترس مخاطبین قرار گرفته، مرحوم بیژن ترقی (ترانه سرا)، زنده یاد ادیب برومند (غزل آواز و اشعار متن)، جهانشاه برومند (اورتور و آهنگ ها)، حسین خواجه امیری و علیرضا فریدون پور (خوانندگان)، بابک شهرکی - بهنام خدارحمی (تنظیم ها)، ژاله صادقیان - جهانشاه برومند (گویندگان)، پیغام سوری (تدوین نهایی)، بردیا صدر نوری (ناشر)، ناصر ایزدی (مدیر موسیقی)، مریم فراهانی (مدیر اجرایی)، پرهام عرب (مدیر طراحی)، مهرناز کرمی (مشاور هنری ناشر) گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

ای نام تو (حمد) - قطعه (بی آرام موج) -دشتی با شعر ادیب برومند، گویندگی جهانشاه برومند- ژاله صادقیان و تنظیم بهنام خدارحمی، گفتاری از بیژن ترقی و ترانه (کوچه شب) - دشتی با ترانه بیژن ترقی، خوانندگی علیرضا فریدون پور و تنظیم بهنام خدارحمی، آواز حسین خواجه امیری (ایرج) - دشتی با نوازندگی تار شهرام میرجلالی و غزل ادیب برومند، ترانه (سبوی صبر) - سه گاه و مخالف با ترانه بیژن ترقی، خوانندگی علیرضا فریدون پور، گویندگی ژاله صادقیان و تنظیم بابک شهرکی، چهار مضراب سه گاه با نوازندگی ویولن جهانشاه برومند و تمبک سعید رودباری، چهار مضراب نوا با نوازندگی تار فریدون احتشامی، نوازندگی تمبک سعید رودباری و گویندگی ژاله صادقیان، ترانه (قصه رهگذر) - نوا با ترانه بیژن ترقی، خوانندگی علیرضا فریدون پور و تنظیم بابک شهرکی، آواز علیرضا فریدون پور با نوازندگی ویولن جهانشاه برومند، غزل ادیب برومند و گویندگی ژاله صادقیان، ترانه (بشنو) - بیات اصفهان با ترانه بیژن ترقی، خوانندگی علیرضا فریدون پور و تنظیم بهنام خدارحمی اسامی آثاری هستند که در آلبوم کوچه شب گنجانده شده اند.

دکتر جهانشاه برومند طی سالهای گذشته آلبوم ها و آثار موسیقایی متعددی را در حوزه موسیقی ایرانی منتشر نموده است. آنچه برای این هنرمند در چارچوب خلق اپر بسیار حائز اهمیت بود، رسیدن به فضایی متفاوت تر از دیگر آثارم برای مخاطبان و مخاطبین موسیقی ایرانی بوده است؛ فضایی کمتر تجربه شده که می تواند یادآور فضای موسیقی برنامه گلها باشد. به همین منظور هنرمند این بار فضا را به گونه ای طراحی و ایده پردازی نموده که مخاطب در چارچوب یک آلبوم، کلام، تصنیف و آواز را هم زمان بشنود.

این اثر با صدای مرحوم بیژن ترقی در کنار صدای دیگر هنرمندان این عرصه، آواز حسین خواجه امیری (ایرج) و خوانندگی علیرضا فریدون پور تجربه متفاوتی برای مخاطبین این نوع آثار ایجاد نموده است.

این آلبوم در حالی فراوری شده است که در سال های اخیر فراوری و انتشار آلبوم به صورت مجموعه های فیزیکی بنا به دلایل مختلف آنچنان که باید مورد توجه مخاطبین و علاقه مندان موسیقی نیست و بنابراین ایجاد یک مفاهمه مشترک میان آهنگسازان و نوازندگان با تهیه کنندگان و ناشران حوزه موسیقی کار بسیار سختی است. به هر حال با توجه به شرایط مالی این سال ها فراوری و نشر آلبوم ها برای تهیه کنندگان و حتی خودِ هنرمندان مگر در موارد بسیار خاص و انگشت شمار صرفه مالی چندانی ندارد.

آلبوم موسیقی کوچه شب توسط موسسه فرهنگی هنری رادنواندیش با مجوز شماره 2121-1397 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره واسپاری 23316 کتابخانه ملی ایران منتشر شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1469

به "خبرنگاران کوچه شب؛ نور امیدی برای بقای نسخه فیزیکی آلبوم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوچه شب؛ نور امیدی برای بقای نسخه فیزیکی آلبوم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید