خبرنگاران استاندار کردستان: آب شرب سقز تامین می شود

به گزارش مجله کارنیکان، سنندج - خبرنگاران - استاندار کردستان گفت: با بهره برداری از تصفیه خانه شماره 2 و با استفاده از سد چراغ ویس آب شرب مردم سقز تامین می شود.

خبرنگاران استاندار کردستان: آب شرب سقز تامین می شود

به گزارش خبرنگاران، بهمن مرادنیا عصر یکشنبه در بازدید از روستای میرده از توابع شهرستان سقز گفت: سد چراغ ویس یکی از ظرفیت های مناسب برای تامین آب شرب مردم سقز و کشاورزی منطقه است که از سال آینده آبگیری این سد در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه روستای میرده به دلیل قرارگیری در حاشیه سد چراغ ویس باید به صورت کامل جانمایی و جابجا انجام شود، اضافه کرد: جانمایی سایت جدید روستای میرده در حال انجام است و مردم می توانند از سایت جدید برای استقرار کامل بهره مند شوند.

استاندار کردستان به تخصیص آب از سد چراغ ویس برای کشاورزان این منطقه اشاره کرد و گفت: شرکت آب منطقه ای کردستان برای اجرای تخصیص آب به پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی از محل این سد پیگیری های لازم را انجام دهند تا کشاورزان و اهالی این روستا از بهره آب این سد سود ببینند.

وی یکی از مسائل جدی پیش روی سد چراغ ویس را فاضلاب 18 روستای حاشیه آن اعلام و بر رفع این مشکل تاکید کرد و گفت: آنتن دهی و دسترسی به اینترنت 95 درصد از روستاهای سقز تا پایان سال جاری محقق می شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه مشکل روستایان حائز اهمیت است و باید تلاش کنیم از خدمات بهتری بهره مند شوند، اضافه کرد: جاده دسترسی روستایان حاشیه سد چراغ ویس با اولویت کاری انجام شود، همچنین کارشناسان برای ارزیابی و تملک اراضی همکاری بهتری با روستایان داشته باشند.

بهزاد رحیمی، کننده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: جا نمایی در سایت جدید روستای میرده و همچنین جاده دسترسی، نبود اینترنت، آنتن دهی موبایل و رفع مشکل فاضلاب از مسائل روستایان این منطقه است.

دهیار روستایی میرده در این نشست با اشاره به اینکه سالهای زیادی است که کارهای کشاورزی و عمرانی و همچنین تخصیص آب از سد چراغ ویس در این منطقه به کندی پیش می رود، گفت: 25 سال قبل گلنک زنی این سد انجام شد و مشکل جابجایی کماکان تا امروز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه روستایی میرده دارای 64 پلاک منزل مسکونی در این روستا کارشناسی شده است، گفت: یکی از مسائل اصلی روستاییان تملک زمین است و باید مسوولان این اراضی را تملک کنند.

روستای میرده با 160 خانوار در حاشیه سد چراغ ویس قرار گرفته است و به دلیل اینکه در حاشیه این سد قرار گرفته است باید این روستا جابجا شود و سایت جدیدی برای جاگزاری منازل مسکونی این روستا ایجاد شده است.

استاندار کردستان همراه با هیات همرا از سد چراخ ویس و همچنین سایت جدید روستای میرده شهرستان سقز بازدید کرد.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1496

به "خبرنگاران استاندار کردستان: آب شرب سقز تامین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار کردستان: آب شرب سقز تامین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید