سوباتان، بهشت ناشناخته در ایران

به گزارش مجله کارنیکان، ییلاق سوباتان منطقه ای توریستی در شمال غرب شهرستان تالش است. این ییلاق پوشیده از چمنزار، گلزار و مملو از چشمه های گوارا و دام ها و اسب هایی است که به این طرف و آن طرف می دوند.

سوباتان، بهشت ناشناخته در ایران

کلبه های قدیمی با پنجره های چوبی شان چشم انداز بی نظیری به وجود آورده اند که تصور چنین منطقه بکری در ایران، شاید دور از فکر باشد. روستایی که در آن خبری از دکل برق و آنتن های موبایل و آلودگی صوتی نیست. با ما در مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با ییلاق سوباتان در تالش آشنا شوید.

ییلاق سوباتان در تالش

سوباتان در ارتفاع 1900 تا 2500 متری از سطح دریا قرار گرفته است؛ به همین علت، زمستان هایی بسیار سرد دارد و حتی در تابستان ها هم در بعضی نقاط مرتفع هنوز لکه های برف به چشم می خورد. این روستا به دشت های شقایقش نیز معروفیت دارد.

این منطقه برق و گاز ندارد

ییلاق سوباتان در تالش، برق و گاز ندارد و همچنان صدها خانوار عشایر به شکل سنتی در چادرها و خانه های کاه گلی زندگی می نمایند. خانه های چوبی بخش مجذوب کننده و مهمی از بافت سنتی سوباتان را تشکیل می دهند که زیبایی این طبیعت بی نظیر و کوه های سر به فلک کشیده و سرسبز را دوچندان می نمایند. در این منطقه، گورستان های متعددی از هزاران سال پیش تا به امروز وجود دارد که از تاریخ و تمدن کهن این سرزمین حکایت دارند.

سوباتان کجاست؟

سوباتان در 22 کیلومتری شهر لیسار و 36 کیلومتری شهر تالش واقع شده است و تا دریاچه نئور، 21 کیلومتر فاصله دارد. اگر به گردشگری در نوروز علاقه دارید، برای سفر نوروزی یزد بهتر است یا اصفهان؟ را بخوانید.

در سوباتان کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در ییلاق سوباتان در تالش می توانید خانه های محلی را اجاره کنید. هرچند که بیشتر گردشگران، این منطقه را برای کمپینگ در طبیعت انتخاب می نمایند و با تجهیزات کامل رهسپار این ییلاق می شوند. سوپرمارکت ها با لبنیات محلی تازه و غذاخوری های محلی با گوشت گوسفندی تازه، برای صرف شام و ناهار مهیا است و اگر اهل کباب هستید، حتما کباب بازارچه سنتی را امتحان کنید. در رستوران های آن، میز و صندلی هایی از چوب درختان جنگلی گذاشته شده است و می توانید غذاهای محلی هم سفارش دهید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در این شهر همه خانه ها زرد هستند.منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 اسفند 1401 بروزرسانی: 18 اسفند 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2308

به "سوباتان، بهشت ناشناخته در ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "سوباتان، بهشت ناشناخته در ایران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوباتان، بهشت ناشناخته در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید