جایزه داستان زنان برنده اش را شناخت

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، لیزا مک اینرنی با یک کمدی سیاه ایرلندی با حمایت 110 درصدی هیات داوران توانست جایزه 30 هزار پوندی معتبر داستانی زنان را از آن خود کند.

جایزه داستان زنان برنده اش را شناخت

این نویسنده که کار خود را به عنوان یک نویسنده با راه انداختن بلاگی درباره زندگی در یک مرکز اجتماعی دولتی شروع کرد، جایزه بیلیز را که به داستان نویسندگان زن تعلق می گیرد، با نوشتن نخستین رمانش از آن خود کرد.

او پیروز شد آن انرایت رقیب خود در فهرست نهایی این جایزه را که قبلا جایزه من بوکر را دریافت کرده و به نظر منتقدان شانس اصلی دریافت جایزه امسال بود، پشت سر بگذارد. هانا یانیگیرا نویسنده پرفروش، دیگر رقیب جدی او بود.

رمانی که این جایزه را برای مک اینرنی به ارمغان آورد با عنوان بدعت های باشکوه درباره یک قاتل تصادفی است که در زندگی دیگر افراد مرتبط با ماجرا نیز تاثیرهای عجیب و غریب می گذارد.

مارگارت مانتفورد رییس هیات داوران که وکیل هم هست، این کتاب را برای تازگی و تاثیرگذاری اش ستود و از آن به عنوان یک اثر اوریجینال و مشفقانه یاد کرد که سیاه ترین زندگی ها را با نگاهی طنزآمیز و سبک داستان سرایی ماهرانه تصویر می کند.

وی گفت: خودم ایرلندی هستم و می توانم بفهمم که یک نویسنده ایرلندی چطور بهتر از هر فرد دیگری طنز سیاه را به کار می گیرد. وی اضافه کرد: 110 درصد با این کتاب به عنوان برنده موافق هستم.

این نویسنده پیش از این تنها یک داستان کوتاه منتشر کرده بود، اما با وبلاگش به شهرت رسیده بود. او در این وبلاگ درباره زندگی در یک مرکز اجتماعی می نوشت و برای همان پیروز شده بود تا جایزه بهترین بلاگ طنز ایرلند را در سال 2009 دریافت کند.

این جایزه که چند سال پیش با نام جایزه اورنج اهدا می شد برای تجلیل از آثار نویسندگان زن تاسیس شده و تاکنون توسط دو نویسنده ایرلندی، 9 نویسنده آمریکایی، 5 نویسنده بریتانیای، 2 نویسنده کانادایی، یک نویسنده استرالیایی و یک نویسنده نیجریایی تصاحب شده است. مک اینرنی یازدهمین نویسنده ای است که با اولین رمانش برنده این جایزه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 385

به "جایزه داستان زنان برنده اش را شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه داستان زنان برنده اش را شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید