تنگ تیزاب؛از تفرجگاه های دیدنی و خوش آب و هوای شیراز، عکس

به گزارش مجله کارنیکان، تنگ تیزاب یکی از تفرجگاه های دیدنی و خوش آب و هوای استان فارس و یکی از جاهای دیدنی شیراز به شمار می رود که یکی از انشعابات رودخانه بشار از آن می گذرد و طبیعت باصفایی را در آن جا خلق نموده است.

تنگ تیزاب؛از تفرجگاه های دیدنی و خوش آب و هوای شیراز، عکس

این رودخانه دائمی که از کوه های سپیدان سرچشمه می گیرد، در جهت خود جان تازه ای به حیات گیاهی و جانوری آن منطقه می دهد و سبب ایجاد یکی از زیباترین جلوه های طبیعت استان فارس شده است. تنگ تیزاب به خاطر پوشش گیاهی زیبا و آب و هوای کوهستانی خود سالهاست که پاتوق شیرازی ها و گردشگرانی شده که بلیط هواپیما خریداری می نمایند .

چرا بازدید از تنگه تیزاب پیشنهاد می گردد؟

اینجا می توان یک روز پر از آرامش را دور از شلوغی شهر سپری کرد.

کسانی که به طبیعت علاقه زیادی دارند از اینجا به عنوان تکه ای از بهشت یاد می نمایند.

این منطقه دارای امکانات رفاهی مثل آلاچیق و کمپ برای استراحت و اقامت گردشگران است.

در فصل تابستان آب تنی و شنا در این رودخانه یکی از تفریحات مورد علاقه اهالی شهر است.

موقعیت مکانی تنگه تیزآب

این تنگه در یکی از شهرهای سپیدان به نام اردکان قرار گرفته است که از آنجا تا خود تنگه نیز باید مسافت 29 کیلومتری را طی کرد. یعنی با در پیش دریافت راه کوهستانی ممسنی - سپیدان یا جاده اردکان - یاسوج به این تنگه می رسید، در واقع این فاصله را می توان در عرض نیم ساعت طی کرد ولی در صورت اقامت در شهر شیراز، حدود 90 کیلومتر از تنگه تیزآب فاصله خواهید داشت.

در تنگه تیزاب از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟

بافت جنگلی این تفرجگاه و رودخانه همواره خروشانِ آن در کنار هم صحنه زیبایی از طبیعت را به تصویر کشیده اند. در این پوشش جنگلی انواع درختان بنه، بادام کوهی، بلوط و گردو روییده و سایه درختان کهنسال بید به زیبایی دره می افزاید. در فصل بهار نیز تنگه تیزآب مزین به شکوفه گل ها می گردد.

رودخانه تنگ تیزآب در جهت خود از صخره ها و سراشیبی هایی عبور می نماید و به همین خاطر آبشارهای کوچک و بزرگی را در قلب رودخانه به وجود آورده است. جایی که در ماه های گرم تابستان می توان تنی به آب زد و خستگی های جهت را از تن شست. اینجا می توان جهت حرکت رودخانه را در پیش گرفت و دل به زیبایی های طبیعت سپرد.

از آنجایی که آب رودخانه قابل شرب است، زیستگاه انواع ماهی ها شده و فرصت ماهیگیری را برای علاقه مندان به وجود آورده است. البته لازم به ذکر است که آب های شیرین این رودخانه یکی از منابع اصلی آبیاری اراضی و باغات کشاورزی این منطقه است.

با اینکه عکاسی در این منطقه خاطرات قشنگی را در قاب تصویر به بازدیدنمایندگان هدیه می نماید ولی حیف نیست در ساعات حضورتان در آن جا غرق در زیبایی ها و آرامش طبیعت نشوید؟! در تنگه تیزآب می توانید برای یک روز هم که شده استرس و دغدغه های زندگی را فراموش کنید.

تنگ تیز آب فارس

امکانات تنگه تیزآب

طی سال های اخیر که استقبال گردشگران و اهالی شیراز از این تنگه بسیار زیاد شده، امکاناتی در ورودی تنگه ساخته شده است تا رفاه و آسایش گردشگران تامین گردد. سرویس بهداشتی، سکویی برای نشستن و نصب چادرها، آلاچیق ها و کمپ اقامتی از جمله امکاناتی است که برای گردشگران مهیا شده است.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از تنگه تیزاب چه قدر است؟

اگر به ماجراجویی و طبیعت علاقه داشته باشید به گردشگرانی ملحق شوید که خریدار بلیط هواپیما شیراز هستند و پس از سفر به این شهر تصمیم دارند شبی را در این تنگه سپری نمایند، در غیر این صورت صبح زود برای رفتن به این تنگه از خانه یا هتل محل اقامتتان بیرون بزنید و تا نزدیک های غروب آنجا بمانید. برای رفتن به این تنگه بهتر است در تورهایی ثبت نام کنید که محل حرکتشان از سطح شهر شیراز یا یاسوج است. هزینه ای که برای بازدید از این تنگه صرف می کنید به غیر از هزینه غذا، شامل هزینه تور یا اقامت خواهد بود.

فصل مناسب برای بازدید از تنگه تیزاب چه زمانی است؟

تنگه تیزاب از همان زمان که طبیعت بیدار می گردد جلوه های زیبایی از خود را نمایان می سازد ولی معمولا گردشگران از ماه اردیبهشت تا اواخر پاییز را برای خرید بلیط هواپیما شیراز و سفر به این تنگه انتخاب می نمایند.

چگونه به تنگه تیز آب برویم؟

به علت آسفالته بودن جهت دسترسی به تنگه تیزاب جای هیچ نگرانی برای سفر با خودروهای شخصی نمی ماند و معمولا گردشگران از یکی از 2 جهت ممسنی - سپیدان یا اردکان - یاسوج به سمت تنگه تیزآب می فرایند.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

تفرجگاه رفاه: 1 کیلومتر

باغ های ریگان: 4 کیلومتر

گردنه بلوط: 13 کیلومتر

چله گاه: 20 کیلومتر

خوشمکان سپیدان: 27 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی تنگه تیز آب برای اقامت وجود دارند؟

کمپ های تیزاب: 100 متر

تفرجگاه شب های تیزآب: 300 متر

استراحتگاه رفاه: 1 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به تنگه تیز آب هستند؟

رستوران تفرجگاه شب های تیزآب: 300 متر

رستوران تفرجگاه رفاه: 1 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1197

به "تنگ تیزاب؛از تفرجگاه های دیدنی و خوش آب و هوای شیراز، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنگ تیزاب؛از تفرجگاه های دیدنی و خوش آب و هوای شیراز، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید