بهترین پارک های ملی آمریکا

به گزارش مجله کارنیکان، آمریکا، کشوری پهناور است که از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و انواع آب وهوا و اکوسیستم را می توان در آن مشاهده کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین پارک های ملی آمریکا را به شما معرفی کنیم.

بهترین پارک های ملی آمریکا

10. پارک ملی اورگلیدز

Everglades (Florida)

پارک ملی اورگلیدز، پهنه ای گسترده در استان فلوریدا است که از معروفیت بسیار زیادی برخوردار است. در این پارک ملی، بخش زیادی از آن را باتلاق ها فرا گرفته اند و در آنجا می توان تمساح های زیادی را مشاهده کرد. کایاک سواری و گردش در آبراه های حرا و همچنین قایق رانی در دل دریاچه ها از جمله فعالیت هایی هستند که می توان در این پارک ملی انجام داد.

9. پارک ملی برایس کنیون

Bryce Canyon (Utah)

پارک ملی برایس کنیون بیشتر برای صخره های مجذوب کننده و تماشایی خود معروفیت دارد. این صخره های ماسه سنگی سر به آسمان بلند کرده اند و منظره های تماشایی را خلق کرده اند؛ این صخره ها به دلیل فرسایش های اجرا شده ناشی از انجماد و ذوب، به این صورت ایجاد شده اند. مسیرهای مختلفی وجود دارند که می توانید با در پیش گرفتن آن ها، در میان این پارک ملی گردش کنید. برایس پوینت نیز مکان ایدئالی برای تماشای منظره ها مختلف به شمار می رود که به عنوان سایلنت سیتی شناخته می شود.

8. پارک ملی آتش فشان های هاوایی

Hawaii Volcanoes (Hawaii)

پارک ملی آتش فشان های هاوایی در جزیره بیگ هاوایی واقع شده است و در دل خودش، مائونا لوآ را جای داده است. این آتش فشان بزرگ، شگفتی جزایر اقیانوس آرام به شمار می رود و گاهی اوقات نیز پوشیده از برف است. در این پارک ملی، سواحلی آتش فشانی وجود دارند که از گدازه های سرد شده، جنگل های بارانی غنی و مراتع سرسبز تشکیل شده اند. یکی از آتش فشان های این پارک ملی، آتش فشان کیلائوا است که در سال 2018 میلادی فوران کرده بود.

7. پارک ملی حفره های کارلزبد

Carlsbad Caverns (New Mexico)

در فاصله 35 کیلومتری از شهری کوچک، پارک ملی حفره های کارلزبد قرار گرفته است که شامل شبکه ای از حفره ها است و که در عین ترسناک بودن، مجذوب کننده و تماشایی به نظر می رسد. دالان اصلی این حفره ها نیز اتاق بزرگ نام دارد که واقعا تحسین برانگیز است. برای رسیدن به این دالان اصلی، باید در داخل گذرگاه ها و راهروهای زیرزمینی، مسافتی قابل توجه را طی کنید. این دالان بزرگ، همچون کلیسایی جامع به نظر می رسد و در آن، بزرگترین استالاگمیت ها در جهان وجود دارند.

6. پارک ملی کوهستان های گریت اسموکی

Great Smoky Mountains (Tennessee, North Carolina)

پارک ملی کوهستان های گریت اسموکی، طبیعتی بسیار زیبا و تماشایی دارد. در این پارک ملی، تا جایی که چشم کار می کند، جنگل ها قرار گرفته اند و در میان آن ها نیز گل های وحشی مختلفی در بین درختان جای گرفته اند. فصل پاییز، این پارک ملی بسیار رنگارنگ می شود و شاخ و برگ های پاییزی، منظره های بسیار زیبا را ایجاد می کنند. در فصل زمستان نیز این پارک ملی پوشیده از برف می شود. نام این پارک ملی به دلیل کوهستان های مه آلود آن به این صورت نام گذاری شده است. از سوی دیگر، گردش در این پارک ملی، همچون قدم گذاشتن به گذشته است.

5. پارک ملی دنالی

Denali (Alaska)

پارک ملی دنالی، سرزمینی پهناور و تماشایی است که به عنوان مشهورترین پارک ملی آمریکا شناخته می شود. در مرکز این پارک ملی بزرگ نیز کوه دنالی واقع شده است که قبلا به نام کوه مک کینلی شناخته می شود. این کوه برجسته و بزرگ، مرتفع ترین کوهستان در شمال آمریکا است که ارتفاع آن به حدود 6190 متر می رسد. منظره این کوه از دور، واقعا تماشایی و خیره کننده است؛ قله برفی آن نیز مجذوب کنندهیت آن را دو چندان کرده است. جنگل های برفی، توندراهای متروک، کوه های ناهموار و دریاچه ها، همگی بخش های مختلف این پارک ملی را تشکیل داده اند. از جمله جانوران این پارک ملی می توان به گوزن شمالی، خرس گریزلی، گرگ ها و کاریبو اشاره کرد.

4. پارک ملی زایان

Zion (Utah)

پارک ملی زایان در استان یوتا واقع شده است که تماشایی ترین پارک ملی این استان به شمار می رود. صخره های قرمز و سفید رنگ در دره زایان، بسیار تماشایی و مجذوب کننده هستند. از سوی دیگر، پوشش گیاهی قرار گرفته در بین این صخره ها نیز زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است. جاذبه های مختلفی در پارک ملی زایان وجود دارند که می توان از آن ها بازدید کرد. به عنوان مثال، ناروز، ماجراجویی 16 مایلی در درون دره و در کنار رودخانه ویرجین است. بیگ اسپرینگز، کوهنوردی بسیار خوبی به شمار می رود که نباید آن را از دست داد.

3. پارک ملی یوسمیت

Yosemite (California)

پارک ملی یوسمیت، بسیار مشهور است و مکانی ایدئال برای بررسی و گردش در برخی از برترین منطقه ها طبیعی کالیفرنیا به شمار می رود. در ماریپوسا گرو، جنگل های بسیار متراکم و مرتفعی وجود دارند که تماشایی هستند. دره یوسمیت نیز در بین دیواره هایی سنگی و مرتفع قرار گرفته و پایین آن نیز بسیار سرسبز و تماشایی است. آبشار ورنال نیز بخشی از رودخانه مرسید به شمار می رود که از ارتفاع 317 پایی به پایین می ریزد. پارک ملی یوسمیت، در بین گردشگران و طبیعت گردها از معروفیت بسیار بالایی برخوردار است و همین باعث شده است تا هر ساله بیش از 4 میلیون نفر از این پارک ملی بازدید کنند.

2. پارک ملی گرند کنیون

Grand Canyon (Arizona)

پارک ملی گرند کنیون نیز بسیار شناخته شده و معروف است. این پارک ملی، یکی از بزرگترین دره ها در جهان را در خود جای داده که واقعا خیره کننده است. در تمام منطقه ها شمالی، جنوبی، شرقی و غربی این پارک ملی، شگفتی های طبیعی زیادی قرار دارند که شما را به وجد خواهند آورد. در پیرامون پارک ملی گرند کنیون نیز مسیرهای مختلفی برای پیاده روی و گردش وجود دارد و علاوه بر آن، سکوهایی وجود دارند که از آنجا می توان به تماشای منظره ها پیرامون نشست. کیپ رویال در بخش شمالی پارک ملی، مکان بسیار خوبی برای تماشای مجذوب کنندهیت های این پارک به شمار می رود.

1. پارک ملی یلواستون

Yellowstone (Wyoming, Montana, Idaho)

پارک ملی یلواستون، برترین پارک ملی در آمریکا به شمار می رود. علاوه بر این، این مکان، قدیمی ترین پارک ملی در ایالات متحده آمریکا و همچنین جهان است که در سال 1872 میلادی تاسیس شده بود. در پارک ملی یلواستون، آبفشان های زیادی وجود دارند که بسیار تماشایی و خیره کننده هستند. از سوی دیگر، آبگرم های این پارک ملی همچون آبگرم گرند پریسماتیک، واقعا مجذوب کننده هستند. به لطف دماهای متفاوت و مواد معدنی داخل آن ها، آبگرم های رنگارنگی مختلفی در پارک ملی یلواستون وجود دارند. دره بزرگ یلواستون نیز یکی از شگفتی های طبیعی این منطقه به شمار می رود.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2209

به "بهترین پارک های ملی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین پارک های ملی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید