برند گردشگری باید توصیفی از شخصیت فرهنگی ملت ها باشد

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران، پروفسور جعفر جعفری عصر پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری کنفرانس بین المللی برند گردشگری در اصفهان گفت: بسیاری از کارشناسان جهان بر این باورند که صنعت گردشگری از بزرگ ترین صنایع مالی جهان محسوب می گردد که اشتغال زایی برای جامعه را نیز به دنبال دارد چراکه به جای استفاده از ماشین بیشتر به نیروهای انسانی وابسته است.

برند گردشگری باید توصیفی از شخصیت فرهنگی ملت ها باشد

از سفر با هزینه تور کانادا 99 لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

وی اضافه نمود: در کنفرانس بین المللی برند گردشگری در روز یک شنبه قصد داریم، ویژگی های برند را که شامل ارزش های معنوی، فرهنگ و میراث ملموس و ناملموس را تببین و چگونگی انتخاب از میان این ارزش ها و دلیل احتیاج به برندسازی را در ذهن جامعه ملموس کنیم.

دبیرعلمی کنفرانس بین المللی برند گردشگری توضیح داد: کشورهای مختلف در زمینه طراحی برند شهری و ملی خود پیروز عمل نموده و ما می توانیم از این پیروزیت ها یا عدم پیروزیت ها درس بگیریم تا راه های اشتباه طراحی های ناپیروز برند را تکرار نکنیم.

برند ملی نشانه شخصیت یک ملت است

وی با اشاره به ویژگی های برند انتخابی ادامه داد: برند انتخابی باید شخصیت یک شهر یا کشور را به خوبی برای عموم جهان ترسیم کند و گویای فرهنگ یک شهر یا ملت باشد.

جعفری با بیان اینکه این برند از تاریخ گذشته آغاز و به حال رسیده و گویای آینده نیز هست، ابراز داشت: باید دقت کنیم که پس از انتخاب برند نمی توان به راحتی آن را عوض کرد چرا که این برند همانند یک پوشش و نشانه شخصیت یک ملت است و بر این اساس در انتخاب برند باید به این نکته دقت خاص داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برند گردشگری باید گویا و مردم پسند باشد، گفت: باید دقت کنیم که این برند نباید تنها ارزش بازاریابی داشته باشد ضمن اینکه باید مطابق سلیقه شهروندان محل یا ملت موردنظر باشد.

حضور بیش از 15 سخنران ایرانی و خارجی در کنفرانس

دبیر علمی کنفرانس بین المللی برند گردشگری توضیح داد: در این برند باید از علم جامعه شناسی، انسان شناسی، جغرافیا، روانشناسی، تاریخ و غیره استفاده گردد و تمام این موارد در کنار یکدیگر می تواند برند مناسب را تشکیل دهند.

وی افزود: در این همایش سخنرانانی از بیش از 15 کشور ایرانی و خارجی مانند آمریکا، بلژیک، اسپانیا، پرتغال، چین و غیره و همچنین ایرانیان مقیم کشور حضور دارند چراکه این افراد علاوه بر دید درونی نسبت به ایران از بیرون نیز می توانند از دیدگاه بیرونی نیز ویژگی های کشورمان را مشاهده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 620

به "برند گردشگری باید توصیفی از شخصیت فرهنگی ملت ها باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برند گردشگری باید توصیفی از شخصیت فرهنگی ملت ها باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید