با انتقال موزه چاپ، مالکیت کتابخانه مجلس بر دستگا ه ها محفوظ است، اداره موزه به صورت شورایی

به گزارش مجله کارنیکان، خبرنگاران : مدیر روابط عمومی کتابخانه مجلس انتقال موزه چاپ به کتابخانه ملی را به پیشنهاد کتابخانه مجلس و دلیل آن را کمبود فضا در این کتابخانه مطرح نمود.

با انتقال موزه چاپ، مالکیت کتابخانه مجلس بر دستگا ه ها محفوظ است، اداره موزه به صورت شورایی

جهت دریافت خدمات اجرای گرین روف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

حسن صفی کمک، مدیر روابط عمومی کتابخانه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران ، با اشاره به انتقال موزه چاپ کتابخانه مجلس شورای اسلامی به کتابخانه ملی گفت: این انتقال به پیشنهاد کتابخانه مجلس و به دلیل نبود فضای لازم برای نگهداری این موزه انجام شد.

وی اضافه نمود: سال گذشته با تاسیس نخستین موزه صنعت چاپ کشور در کتابخانه مجلس شورای اسلامی سازمان ها، نهادها، و چاپخانه داران دستگاه هایی را به کتابخانه اهدا کردند و با تجهیزاتی که از آلمان خریداری شد، این موزه شهریورماه به نمایش درآمد. اما چون در کتابخانه مجلس شورای اسلامی فضای موجود کفاف نگهداری این دستگاه ها را نمی داد، مجبور شدیم انباری خارج از تهران اجاره نموده و بخشی از دستگاه ها را آنجا نگهداری کنیم.

صفی کمک توضیح داد: مدیریت سابق، رسول جعفریان نیز از همان ابتدا با شهرداری و وزارت ارشاد مکاتباتی در راستای در اختیار گذاشتن فضایی برای نگهداری از این دستگاه ها داشت که به نتیجه نرسید. چرا که فضای برآورده شده از سوی مسئول موزه اسماعیل دمیرچی و سایر کارشناسان برای این موزه در حدود 1500 تا 2000 متر مربع است.

وی اضافه نمود: پس از تغییر مدیریت در کتابخانه مجلس و با روی کار آمدن دکتر رجبی، بحث توافق نامه با کتابخانه ملی مطرح شد و چون ساختمان قبلی کتابخانه ملی در خیابان 30 تیر در فضایی است که موزه اطراف آن بسیار است، این فضا برای موزه چاپ در اختیار گذاشته شد.

صفی کمک گفت: البته با این انتقال مالکیت کتابخانه بر این اشیا محفوظ است و برچسب اموال کتابخانه بر دستگاه ها نصب می گردد، هر تصمیمی که درباره دستگاه ها گرفته گردد با نظارت رئیس هر دو سازمان و یا نمایندگانی از این دو کتابخانه به تصویب می رسد.

به گفته صفی کمک اسماعیلی دمیرچی که تاسیس موزه چاپ مجلس با نام وی گره خورده است نماینده کتابخانه مجلس در این موزه خواهد بود و موزه به صورت شورایی اداره می گردد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که رئیس موزه از کادر کتابخانه مجلس انتخاب نمی گردد، گفت: این موزه به صورت شورایی اداره می گردد، یعنی تصمیمات کلان توسط رؤسا گرفته می گردد و اگر احیاناً روزی قرار باشد، از ساختمان کتابخانه ملی به جای دیگر منتقل گردد، باید با موافقت دوطرف باشد و الا اموال به کتابخانه مجلس بازگردانده خواهد شد.

صفی کمک هم چنین در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه تکلیف دستگاه هایی که به صورت امانت در این موزه نگهداری می شده است، چیست، گفت: تا آنجاییکه من اطلاع دارم، هیچ دستگاهی به صورت امانی نبوده و همه یا اهدایی است، یا خریداری شده است.

وی با بیان این مطلب که ساختمان در دست احداث کتابخانه مجلس تعیین نیست چه زمانی تحویل داده گردد، گفت: با توجه به ناتعیین بودن زمان تحویل نمی توانستیم منتظر بمانیم تا ساختمان تاسیس شده و موزه را به آنجا انتقال دهیم.

مدیر روابط عمومی کتابخانه مجلس شورای اسلامی در سرانجام از اصحاب رسانه خواست تا با حضور در کتابخانه مجلس از مکان فعلی دستگاه ها در انبار بازدید نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 635

به "با انتقال موزه چاپ، مالکیت کتابخانه مجلس بر دستگا ه ها محفوظ است، اداره موزه به صورت شورایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با انتقال موزه چاپ، مالکیت کتابخانه مجلس بر دستگا ه ها محفوظ است، اداره موزه به صورت شورایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید