انواع کنسروها در یک سال اخیر چقدر گران شدند؟

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران، سید محمد میررضوی، با اشاره به فروش 130 تا 140 کالای کنسروی در کشور اظهار کرد: به طور کلی کنسروهای گوشتی و غیرگوشتی در کشور تولید می شود. قیمت کنسروهای غیر گوشتی شامل انواع خورشت ها، خوراک لوبیا و عدس، ذرت، مربا، ترشی و شور به دلیل افزایش هزینه بسته بندی در سال جاری افزایش یافته است. ابتدای سال جاری کارخانه های شیشه قیمت محصولات خود را حدود 50 تا 60 درصد افزایش دادند که در قیمت بسیاری از محصولات کنسروی تاثیر داشته است.

انواع کنسروها در یک سال اخیر چقدر گران شدند؟

به گفته وی قیمت انواع کنسروها نسبت به سال گذشته حدود 1.8 برابر شده که که علت آن افزایش قیمت مواد اولیه از جمله محصولات کشاورزی و شکر است.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با میزان کاهش تقاضا در این صنعت، شرح داد: قطعاً شاهد کاهش تقاضا بودیم، اما میزان دقیق آن مشخص نیست. چرا که 170 واحد تولیدی عضو سندیکا هستند، اما تعداد کل تولیدهای فعال در این حوزه در کشور بیش از 2000 واحد است. به طور کلی افزایش قیمت، سهم بازار تولید کنندگان را کاهش می دهد که در نهایت منجر به تعطیلی کارخانه های کوچک می شود که مورد حمایت دولت هم نیستند.

دومینوی تعطیلی کارخانه های تن ماهی

میررضوی در ادامه درباره شرایط بازار کنسرو تن ماهی، اظهار کرد: ماهی تن تا سه سال قبل به عنوان کالای اساسی ارز دولتی دریافت می کرد که بعد از مدتی قطع شد. با توجه به اینکه حدود 40 تا 50 درصد ماهی مورد استفاده در این صنعت وارداتی است، با قطع ارز دولتی این محصول از سه سال پیش، قیمت کنسرو ماهی از حدود 10 هزار تومان به حدود 35 هزار تومان رسیده است.

به گفته وی مصرف کنندگان این کالا بیشتر قشر میانه ضعیف مثل کارمند، کارگر و دانشجو بود، بنابراین با افزایش قیمت مصرف آن کاهش یافت. در حال حاضر شاهد هستیم خیلی از کارخانجات در این حوزه که برند نبودند در حال تعطیل شدن هستند، چرا که بازار مصرف آنها کاهش یافته است.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1988

به "انواع کنسروها در یک سال اخیر چقدر گران شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع کنسروها در یک سال اخیر چقدر گران شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید