امید می رود به زودی ایران به قطب صنعت چاپ منطقه تبدیل گردد

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران ، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیغام به مناسبت 11 شهریور ماه؛ روز ملی صنعت چاپ که در اختیار ایبنا قرار داده است آورده است:

امید می رود به زودی ایران به قطب صنعت چاپ منطقه تبدیل گردد

بسمه تعالی

فرهنگ ایران زمین وام دار مجاهدت های مردان و زنانی است که در طول تاریخ در اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم متحمل مجاهدت ها و از خودگذشتگی ها بوده اند تا فرهنگ غنی ایرانی سینه به سینه و نسل به نسل به آیندگان خود منتقل گردد.

صنعت چاپ ایران عزیز که دارای سابقه ای بیش از دویست سال است، بخشی از کوشش ها و مجاهدت های مردان و زنان این زادبوم برای انتشار و ترویج فرهنگ و تمدن کهن این سرزمین بوده است.

یازدهم شهریورماه به پاس زحمات و کوشش های بی وقفه جامعه فرهیخته و دلسوز صنعت چاپ، روز ملی این صنعت نام گرفته و بهانه ای است برای تقدیر و تشکر از همه فعالان و جهادگران این صنعت تا کوشش های فعالان این عرصه جهت اعتلای فرهنگ، هنر و ادب این سرزمین پرگُهر در صفحات تاریخ به نیکی و نیکنامی ماندگار گردد.

امید است تجربیات نیکان و پیشنیان در بیش از دویست سال گذشته چراغ راهی برای همه دوستان و همکاران و کوششگران این صنعت جهت بهره مندی مناسب از ظرفیت های موجود در صنف چاپ باشد و شاهد تبلور نشاط و فعالیت نخبگان، کارآفرینان و فعالان این عرصه مهم در راستای اعتلای فرهنگ این مرز و بوم باشیم.

با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های موجود در میان صنعتگران چاپ کشور امید می رود به زودی ایران به قطب صنعت چاپ منطقه تبدیل شده و علاوه بر خودکفایی در فراوری محصولات، در عرصه های بین المللی نیز بدرخشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 شهریور 1402 بروزرسانی: 11 شهریور 1402 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2376

به "امید می رود به زودی ایران به قطب صنعت چاپ منطقه تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید می رود به زودی ایران به قطب صنعت چاپ منطقه تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید