احتمال لغو سفر جان فرانکو رُزی به ایران به دلیل سفرهای اسکاری

به گزارش مجله کارنیکان، سیدمحمد مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در مصاحبه با خبرنگاران درباره حضور جان فرانکو رزی مستندساز ایتالیایی که قرار بود به عنوان یکی از مهمانان جشنواره سینماحقیقت به ایران بیاید، گفت: یکی از آثار جان فرانکو رزی در اسکار پذیرفته شده و او در حال اکران های چرخشی فیلمش است به همین دلیل چندی پیش پیامی به من داد که به دلیل سفرهایش برای اسکار به احتمال زیاد نمی تواند به جشنواره سینماحقیقت برسد.

احتمال لغو سفر جان فرانکو رُزی به ایران به دلیل سفرهای اسکاری

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

وی اضافه کرد: رزی در پیغامش برای آمدن به ایران و حضور در این جشنواره اظهار تمایل نموده و گفته بود اگر بتواند پخش کننده فیلمش را راضی کند به این جشنواره می آید. پخش کننده او هم به ما پیغام داده بود که به دلیل حجم سفرهای رزی، او به احتمال زیاد نمی تواند زمانش را تنظیم کند و در جشنواره سینماحقیقت حضور پیدا کند.

طباطبایی نژاد اعلام کرد: رزی در این هفته به ما اطلاع می دهد که آیا به صورت قطعی می تواند بیاید یا نه، اما با این وجود ما 44 مهمان خارجی داریم که اکثر آنها از چهره های شاخص سینمای مستند هستند، این را هم باید بگویم که ما حتی دیوید فردریک آتنبرو را برای حضور دعوت نموده ایم او هم نامه ای به صورت دستنویس برای ما ارسال نموده بود که علیرغم تمایلش برای حضور، به دلیل کهولت سن و یک سفر دیگرش نمی تواند بیاید. به هر حال او 94 سال سن دارد.

وی در انتها بیان کرد: ما علاقه مندیم بسیاری از مستندسازان خوب جهان را با خود همراه کنیم اما به دلیل اینکه به ایام جشنواره ایدفا نزدیک هستیم خیلی از دوستان در آنجا حضور دارند، اما با این وجود خوشبختانه سال جاری مهمانانی شاخص داریم.

جان فرانکو رُزی فیلمنامه نویس، فیلمبردار، کارگردان و تهیه کننده 52 ساله، متولد کشور اریتره، شهروند ایتالیا و فارغ التحصیل دانشکده سینمایی نیویورک است. وی از سال 1993 با فیلم مستند قایقران قدم به جهانی سینما گذاشت که در جشنواره های مهمی نظیر لوکارنو، ایدفا و ساندنس به نمایش درآمد. وی با آغاز سده جدید، آثاری چون صحبت های بعدی، زیر سطح دریا و اتاق 164 را کارگردانی کرد.

وی با مستند زیر سطح دریا پیروز به دریافت جایزه Orizzonti جشنواره ونیز شد.

در سال 2013 رُزی با فیلم آزادراه مقدس جایزه شیر طلایی هفتادمین دوره جشنواره ونیز را به دست آورد. این فیلم زندگی شهری در امتداد آزادراه واقع در کمربندی شهر رم ایتالیا را به تصویر می کشد.

این فیلمساز در سال 2016 با فیلم آتش در دریا برنده خرس طلایی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین و نماینده سینمای ایتالیا در جایزه اسکار 2017 شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 490

به "احتمال لغو سفر جان فرانکو رُزی به ایران به دلیل سفرهای اسکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال لغو سفر جان فرانکو رُزی به ایران به دلیل سفرهای اسکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید