اتفاقی بی سابقه در تاریخ 230 ساله موزه لوور

به گزارش مجله کارنیکان، ایسنا/ این خبر پیرامون اتفاقی بی سابقه در تاریخ 230 ساله موزه لوور برای شما نگارش شده است.

اتفاقی بی سابقه در تاریخ 230 ساله موزه لوور
بیشتر بخوانیدموزه لوور | عظیم ترین و پربازدیدترین موزه دنیا در پاریس

خانم لورنس دکا که پیشتر ریاست موزه اورسی و موزه گالری اورنجری در شهر پاریس را بر عهده داشته، از تاریخ اول سپتامبر به اسم رئیس و مدیرعامل موزه لوور کار خود را شروع خواهد نمود و جایگزین ژان لوک مارتینز خواهد شد که از سال 2013 این مسئولیت را در اختیار دارد.

دکا چهره ای غریبه با لوور نیست. او که خودش متولد حومه شهر پاریس است، در ابتدا در مدرسه هنر لورر تحصیل کرد و در همان جا هم به تدریس پرداخت. دکا که به اسم مدیر علمی در آژانس موزه های فرانسه فعالیت می نماید، از چهره هایی است که به توسعه و ایجاد موزه لوور ابوظبی در سال 2017 یاری کرد.

او در حالی به اسم نخستین زن در راس عظیمترین موزه هنری دنیا قرار گرفته که موزه ها در سراسر دنیا طی 15 ماه گذشته به سبب بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا با شرایط پرچالشی دست و پنجه نرم نموده اند.

لوور که پربازدیدترین موزه دنیا است در سال 2019 نزدیک 10 میلیون بازدیدکننده داشت. با توجه به بحران دنیای کرونا و تعطیلی چندماهه این موزه، مسئولان لوور در چند مدت اخیر از این فرصت طلایی برای بازسازی فضای موزه و آثار استفاده نموده اند و بعلاوه طی عظیمترین انتقال تاریخ موزه لوور طی یک سال و نیم گذشته بیش از 100 هزار اثر از گنجینه های هنری این موزه بطور مخفیانه به یک انبار فوق مدرن در شهر لیون در 120 کیلومتری پاریس منتقل شده اند.

موزه لوور دارای عظیمترین مجموعه آثار هنری در دنیا است و از این میان تنها 35 هزار اثر در معرض دید عموم قرار گرفته و 35 هزار اثر دیگر هم به صورت امانت در اختیار دیگر موزه های فرانسه قرار گرفته است.

منبع: همگردی
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1832

به "اتفاقی بی سابقه در تاریخ 230 ساله موزه لوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقی بی سابقه در تاریخ 230 ساله موزه لوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید