آشنایی با مجموعه مدینه الجمیره یا ونیز دبی

به گزارش مجله کارنیکان، بطوریکه ظرف ده سال، از یک بندر کوچک در حاشیه خلیج فارس به یک متروپل جهانی برای فعالیت های ساختمانی تبدیل شد. هرچند این دگرگونی، بسیار ناگهانی صورت گرفت اما بنظر می رسد دبی این ترقی حیرت آور را مدیون چیز دیگری غیر از صنعت توریسم نیست.

آشنایی با مجموعه مدینه الجمیره یا ونیز دبی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

شاید عظیم ترین جذابیت های امارات متحده عربی این شیخ نشین 37 ساله، ساختمان ها و بناهایی است که در دهه اخیر ساخته شده و آسمان این شهر را در نوردیده است. اما شهر الجمیره را نیز باید به لیست جاهای دیدنی دبی افزود. معماری این شهرک به گونه ای است که کوشش شده از الگوی شهر ونیز ایتالیا استفاده گردد. ضمن اینکه بادگیرهای برآمده در بلندای ساختمان های این شهرک، بادگیرهای شهر یزد را تداعی می نماید.

مجموعه مدینه الجمیره در دبی که به آن ونیز دبی نیز گفته می گردد، با الهام از معماری کشورهای عربی و منطقه خلیج فارس ساخته شده و در سال های اخیر نقش زیادی در جذب توریست به امیرنشین دبی داشته است.

این شهر زیبا و مدرن با هزینه ای بالغ بر 11 میلیارد دلار ساخته شده و توریستان با اقامت در هتل ها و منازل لوکس آن می توانند اقامت در یک شهر آبی را تجربه نموده و یا با قایق های چوبی در ونیزی مصنوعی گردش نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1153

به "آشنایی با مجموعه مدینه الجمیره یا ونیز دبی" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با مجموعه مدینه الجمیره یا ونیز دبی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مجموعه مدینه الجمیره یا ونیز دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید