کاخ مسلک از دیدنی های سفر به استانبول

به گزارش مجله کارنیکان، شما می توانید در هر نقطه از این شهر زیبا و خاص یک جاذبه گردشگری را مشاهده کنید، همین مسئله سبب شده تا هر ساله گردشگران بسیار زیادی به واسطه حضور در تور استانبول به این شهر وارد شده و از جاذبه های گردشگری آن بازدید نمایند.

کاخ مسلک از دیدنی های سفر به استانبول

از سفر با قیمت تورهای مسافرتی پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

اگر قصد دارید تا یکی از خاص ترین و جذاب ترین مکان های تاریخی در شهر استانبول را مشاهده نموده و از آن بازدید داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم تا به سراغ کاخ مسلک استانبول رفته و از این مکان خاص دیدن کنید. با ما همراه باشید تا نگاهی به کاخ مسلک انداخته و این مکان جذاب را به شما معرفی کنیم.

کاخ مسلک

در زمان امپراطوری های مختلف، همیشه ساخت کاخ ها یکی از کارهای پادشاهان به حساب می آمده و امروز این کاخ ها یادگاری از آن دوران به حساب می آیند. شما می توانید در منطقه خاورمیانه کاخ های بسیار زیادی را مشاهده کنید. یکی از جاذبه های تاریخی شهر زیبای استانبول کاخ مسلک است. شما می توانید با بازدید از این کاخ زیبا و خاص سری به دوران عثمانی زده و در دل تاریخ سفر کنید.

در واقع کاخ مسلک یکی از کاخ های ساخته شده در زمان امپراطوری عثمانی به حساب می آید که امروزه از آن به عنوان موزه استفاده می شود و گردشگران بسیار زیادی در طول سال از این کاخ زیبا و عمارت های مختلف آن بازدید می نمایند.

تاریخچه کاخ مسلک

در هنگام بازدید از مکان های تاریخی یکی از موضوعات بسیار مهم، آنالیز تاریخچه آن مکان است. به همین دلیل در این بخش قصد داریم تا نگاهی به تاریخچه کاخ مسلک استانبول انداخته و در رابطه با این مکان توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه کاخ مسلک انداخته و این کاخ را از این نظر در خصوص آنالیز قرار دهیم، می توان گفت کاخ مسلک استانبول در واقع ترکیبی از چندین قصر است که زمان ساخت آن به دوران حکومت سلطان عبدالعزیز باز می شود و این کاخ در دوره امپراتوری عثمانی ساخته شده است.

این کاخ در تقاطع اوستینیه و ترابیا در خیابان بیوکودره قرار گرفته است. در واقع فرآیند ساخت کاخ مسلک در زمان سلطان محمود شروع شد و پس از آن که فرآیندهای ساخت این بنا به اتمام رسید، در نهایت در زمان سلطنت عبدالعزیز دوم این کاخ به شکل امروزی افتتاح شد. در آن موقع عبدالعزیز از کاخ مسلک به عنوان شکارگاه و استراحتگاه خود استفاده می کرد.

کاخ مسلک خود شامل چندین بخش مختلف است که در ادامه به آنالیز هر یک از این بخش ها خواهیم پرداخت.

معماری کاخ مسلک

اگر به واسطه حضور در تور ترکیه به شهر استانبول سفر کردید و قصد دارید تا از یک مکان تاریخی بازدید کنید، حتماً کاخ مسلک را در برنامه خود قرار دهید، زیرا این کاخ با تاریخچه و معماری فوق العاده خود یکی از بهترین مکان ها برای بازدید به حساب می آید.

اگر بخواهیم به آنالیز بخش های مختلف این عمارت پرداخته و آن را معرفی کنیم باید گفت که به صورت کلی قصر مسلک خود به چهار بخش مختلف تقسیم می شود این 4 بخش عمارت قصر مسلک عبارتند از :

قصر همایون یا قصر امپریالیستی

مابین همایون یا دربار امپراطوری

قصر قدیر و پاسالار یا ژنرال

قصر چادر و لیمونلوک یا عمارت لیمو

در واقع هر یک از این بخش ها معماری منحصر به فردی داشته و شما می توانید بازدید خوبی از هر یک از این عمارت ها داشته باشید. موضوع بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که معماری عمارت های مختلف قصر مسلک در برابر سایر آثار دوره عثمانی بسیار ساده تر بوده است و در هر یک از بخش ها نگارخانه ای وجود داشته است.

ضمناً در زمان امپراتوری سلطان عبدالحمید دوم، هر یک از بخش های کاخ مسلک مربوط به کاری بوده است. قصر همایون اتاق خواب و اتاق کار سلطان عبدالحمید دوم بوده است، در واقع این بخش از عمارت یک ساختمان دو طبقه با بالکن و در ورودی دو طرفه است و سقف های آن دارای تزئینات خاصی است.

بخش دوم عمارت، یعنی مابین همایون، ساختمان خصوصی سلطان بوده است که بسیار کوچک و یک طبقه است و در آن گیاهان ارزشمند، درختان سرخس، موز و همین طور جانورانی نظیر شتر مرغ وجود داشته است.

قصر قدیر و پاسالار نیز مخصوص حمام شاه بوده و شاهان عثمانی در این بخش مشغول به استحمام می شدند و در نهایت بخش چهارم عمارت مسلک، قصر چادر و لیمونلوک نام دارد که با معماری 8 ضلعی خود هر بیننده را مجذوب می نماید.

امروزه کاخ مسلک در نهایت تبدیل به موزه شده است و بازدیدنمایندگان و گردشگران بسیار زیادی به سراغ این مکان می آیند و از آن بازدید می نمایند.

آدرس کاخ مسلک

کاخ مسلک در ترکیه، استانبول، ناحیه آسیایی سارییر، ناحیه مسلک، خیابان بیوکدره، محله داریوشفاکا واقع شده است و برای بازدید از این مجموعه پیشنهاد می کنیم تا یک الی دو ساعت از زمان خود را به این کار اختصاص دهید. هزینه بازدید از این مجموعه 5 لیر بوده و شما می توانید در طول هفته هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 عصر به این کاخ جذاب رفته و از آن بازدید کنید.

حرف آخر

کاخ مسلک که امروزه به عنوان موزه و کافه مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از آثار باقی مانده از دوره امپراتوری عثمانی بر کشور ترکیه است. در این مطلب کاخ مسلک را به شما معرفی نموده و در رابطه با تاریخچه و معماری این کاخ صحبت کردیم. اگر به شهر استانبول سفر کردید، به شما پیشنهاد می کنیم تا سری به کاخ مسلک زده و از این مکان خاص و جذاب بازدید داشته باشید.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1162

به "کاخ مسلک از دیدنی های سفر به استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ مسلک از دیدنی های سفر به استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید