موافقت با پیشنهادهای استفاده از هنر معاصر و حذف برخی از لوازم فضای داخلی نوتردام

به گزارش مجله کارنیکان، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، موافقت با پیشنهادهای استفاده از هنر معاصر و حذف برخی از لوازم فضای داخلی نوتردام صورت گرفت.

موافقت با پیشنهادهای استفاده از هنر معاصر و حذف برخی از لوازم فضای داخلی نوتردام

زمانی که روز پنجشنبه یک کمیسیون متشکل از کارشناسان میراث با بازسازی فضای داخلی کلیسای تاریخی نوتردام موافقت کرد، مسئله تازهی به حاشیه های مربوط به بازسازی کلیسای تاریخی نوتردام اضافه شد.

کمیسیون معماری و میراث ملی فرانسه با پیشنهاد ایجاد ظاهر مدرن تر در نوتردام موافقت کرد. این طرح شامل استفاده از آثار هنری معاصر و بکارگیری نورپردازی های تازه می شود.

مخالفان این طرح اما معتقدند اعمال این تغییرات ارزش این کلیسای 850 ساله را پایین می آورد و با معماری گوتیک آن هماهنگی ندارد.

کمیسیون میراث همچنین با تغییر دادن چیدمان لوازم داخل کلیسا به منظور ایجاد فضای بیشتر برای بازدیدکنندگان موافقت کرد. موافقان این طرح معتقدند اجرای این طرح می تواند بازدید آسان تر و خوشایندتری را برای بازدیدکنندگان فراهم کند و میان معماری قرون وسطایی و ویژگی های امروزی پلی باشد. در این صورت آثار هنری قرن بیستم و بیست و یکم می توانند در کنار آثار هنری استادان قدیم نقاشی قرار بگیرند.

با این حال گروهی از چهره های فرهنگی و اندیشمندان که با این پیشنهادات مخالف هستند، معتقدند اجرای تغییرات با رویکرد مدرن می تواند سبب بدنما شدن کلیسا شود.

تا به امروز حدود دو سال از آغاز تلاش برای بازسازی این کلیسا که در سال 2019 دچار آتش سوزی مهیب شد، گذشته است. اکنون ساختمان این کلیسا آمادگی لازم برای اجرای مراحل بازسازی را پیدا کرده است. انتظار می رود پروژه بازسازی این کلیسا پیش از بازی های المپیک سال 2024 به میزبانی پاریس به اتمام برسد.

مقام های فرانسه در ابتدا در نظر داشتند با بازسازی این کلیسا در طراحی معماری تغییرات چشمگیری اعمال کنند. کارشناسان میراث اما توصیه کردند این بنا به روش قبلی بازسازی شود و در نهایت امانوئل ماکرون با پیشنهاد جایگزین کردن مناره قرن نوزدهمی این کلیسا با طراحی معاصرتر مخالفت کرد.

به نظر می رسد کمیته میراث متوجه انتقادها شده و پیشنهادها را بطور کامل نپذیرفته و برخی موارد را رد کرده است.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2018

به "موافقت با پیشنهادهای استفاده از هنر معاصر و حذف برخی از لوازم فضای داخلی نوتردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت با پیشنهادهای استفاده از هنر معاصر و حذف برخی از لوازم فضای داخلی نوتردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید