مهم ترین قوانین آپارتمان نشینی - بخش دوم

به گزارش مجله کارنیکان، تمایل بیش از اندازه به شهرنشینی و رشد بی رویه و روزافزون جمعیت، باعث ایجاد تغییرات بنیادی و اساسی در جامعه کنونی ما شده است. بعضی از این تغییرات به مذاق همه خوش آمده و در آن ها ایجاد شور و شوق نموده است. مانند فراوری و گسترش استفاده از لوازم دیجیتال و الکترونیکی مانند تلفن های همراه. اما بعضی از تغییرات اجباری بوده و افراد مختلف در جامعه ملزم به تن دادن به چنین تغییراتی شده اند. یکی از این تغییرات را می توان نقل مکان از خانه های عظیم به آپارتمان های کوچک امروزی دانست.

مهم ترین قوانین آپارتمان نشینی - بخش دوم

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

چنین طرز تفکرهایی باعث می گردد که عده ای موجب و آزار و اذیت دیگر همسایه ها شوند و خودشان هم گاهی توسط چنین افرادی آرامششان سلب گردد. شاید در قانون ما، هنوز هیچ قانون و یا مصوبه خاصی مبنی بر قوانین آپارتمان نشینی وضع نشده باشد. اما هر شخصی باید با توجه به فرهنگ جامعه و برای احترام به آرامش و رفاه دیگران، پایبند به رعایت قوانین آپارتمان نشینی باشد؛ تا هم به دیگران آسیب نرساند و هم خودش مورد آزار و اذیت قرار نگیرد.

در این مقاله بعضی از قوانین آپارتمان نشینی که هر شخص با رعایت آن ها به آرامش و همچنین سلامت ساختمان یاری می نماید را برایتان توضیح خواهیم داد تا یاریی به رواج فرهنگ آپارتمان نشینی نموده باشیم.

10 مورد از مهم ترین قوانین آپارتمان نشینی

  • بر اساس قوانین آپارتمان نشینی هر کار پرسروصدایی مانند کارهای ساختمانی و تعمیرات باید در زمان هایی انجام شوند که مزاحم استراحت دیگر ساکنین نشوند و آرامش آن ها را مختل ننمایند. برای درک این موضوع فقط کافی است که شما تصور کنید صبح اول وقت با صدای کوبیدن شدن چکش به دیوار بیدار شوید یا زمانی که از محل کار خود برمی شد و احتیاج به یک استراحت میان روز دارید، صدای دریل مانع از خوابیدن شما بگردد.
  • زمانی که شما برای کف آپارتمان خود از کف پوش و پارکت های چوبی استفاده می کنید، تنها می توانید از پولیش براق نماینده برای این کف پوش ها بهره ببرید. به هیچ عنوان نباید در آن ها از سنگ و سرامیک یا شیشه که سروصدا را تشدید می نمایند بهره ببرید. در این صورت حتی یک راه رفتن ساده هم باعث آزار و اذیت همسایه طبقه پایین خواهد شد و آرامشش در طول شبانه روز از بین می رود
  • اگر کف ساختمان و واحد شما با سنگ پوشیده شده است، باید تا جایی که می توانید از راه رفتن با کفش های پرسر و صدا و پاشنه دار اجتناب کنید. در غیر این صورت بهتر است تا بیشتر کف ساختمان خود را با قالی و یا موکت بپوشانید تا برخورد کفش ها با زمین کمتر سر و صدا ایجاد کند و آرامش همسایه طبقه پایینی را سلب نکند.
  • کف سایی سنگ های اختصاصی کف ساختمان یکی دیگر از قوانین مهم آپارتمان نشینی است؛ که حتماً باید با اجازه کتبی مدیریت ساختمان انجام گردد و تمام زباله و نخاله های حاصل از کف سایی به مکانی مناسب در خارج از ساختمان برده شده و دفع گردد.
  • ریختن مواد اسیدی مانند جرم گیرهای صنعتی باعث آسیب رساندن و فرسودگی لوله های فاضلاب می شوند و حتی در صورت استفاده مکرر از این مواد ممکن است لوله ها سوراخ شده و به سقف واحدهای طبقه های پایین تر نشت کند. در این گونه موارد ضروری است که کف واحد شما و سقف واحد پایین به طور کامل کنده شده تا لوله ها تعویض گردد. بنابراین این کار نه تنها باعث ایجاد زحمت و دردسر برای واحد پایینی خواهد شد، بلکه خود شما را هم به دردسر انداخته و متحمل پرداخت هزینه های بسیاری می نماید، زیرا هزینه چنین تعمیراتی بر عهده کسی است که کف واحدش آسیب دیده است.
  • نمای ساختمان، متعلق به تمامی ساکنین ساختمان است و طبق قوانین آپارتمان نشینی همگی باید در حفظ نظافت و زیبایی نمای ساختمان کوشا باشند. بنابراین هیچ شخصی نمی تواند به صورت سرخود اقدام به تغییرات در ظاهر بالکن و نمای بیرونی واحد خود کند. مگر اینکه رضایت اکثریت را کسب نموده باشد و از آن ها و مدیر ساختمان برای چنین کاری اجازه گرفته باشد.
  • شاید شما یک واحد را خریده باشید و مایل باشید که تغییراتی در ظاهر و در و دیوارها ایجاد کنید، اما با توجه به قوانین آپارتمان نشینی به هیچ عنوان اجازه ندارید تا کارهایی که باعث آسیب رساندن به اسکلت ساختمان می شوند را انجام دهید. زیرا چنین تغییرات و صدمه هایی ممکن است آسیب های غیرقابل جبرانی را به دیگر واحدها وارد نموده و یا حتی موجب تخریب قسمتی از ساختمان گردد.
  • اجاره قسمت های اختصاصی مانند انباری یا پارکینگ به غیره باید با رضایت مدیر ساختمان و اهالی دیگر صورت پذیرد. زیرا شاید شما بخواهید این قسمت ها را به فرد نامناسبی اجاره دهید که باعث آزار و اذیت دیگر اهالی ساختمان بگردد. این مورد از قوانین آپارتمان نشینی اغلب نادیده گرفته می گردد.
  • یکی دیگر از قوانین آپارتمان نشینی جلوگیری از ایجاد سر و صدای نامتعارف در ساعت یک تا چهار بعد از ظهر و نه شب به بعد است؛ که باید جداً از این کار خودداری کنید. صدای هرگونه موسیقی یا فیلم را به گونه ای زیاد کنید که فقط در محدوده آپارتمان خودتان قابل شنیدن باشد و از دیگران سلب آسایش نکند.
  • مهم ترین نکته در قوانین آپارتمان نشینی هزینه شارژ ساختمان و پرداخت به موقع آن است. عده ای پرداخت شارژ را به هیچ عنوان ضروری ندانسته و از انجام این عمل خودداری می نمایند. درصورتی که باید بدانند تنها با پرداخت به موقع شارژ ساختمان، امنیت و نظافت ساختمان میسر است و در صورت نبودن این دو گزینه همگی به دردسر افتاده و شاید متحمل ضررهای سنگین شوند.

به ابن مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 870

به "مهم ترین قوانین آپارتمان نشینی - بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین قوانین آپارتمان نشینی - بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید