ملاحظه سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس به مردم برای در خانه ماندن یاری می نماید

به گزارش مجله کارنیکان، یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح احتیاج ها ،شرایط لازم و وظایف وزارتخانه های مختلف در موضوع خانه ماندن مردم گفت: ملاحظه ای به سبک زندگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشته باشیم، بخش قابل توجهی از اوقات خود را در سنگر ها می گذراندند؛ آن ها کوشش داشتند هم از کشور دفاع نمایند و هم در آن شرایط فضایی همراه با نشاط برای خود تعریف نمایند.

ملاحظه سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس به مردم برای در خانه ماندن یاری می نماید

جهت دریافت خدمات درب ورودی ساختمان ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

احمد مازنی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به لزوم در خانه ماندن مردم در شرایط کنونی کشور درباره مدیریت زمان این خانه ماندن شرح داد و گفت: اولین مسئله برای خانه ماندن مردم این است که با توجه به احتیاجهای مردم شرایطی ایجاد گردد که امکان دسترسی آن ها به امکانات بدون مراجعه حضوری فراهم گردد. خود این موضوع اکنون ایجاد شغل می نماید، اکنون استارت آپ هایی هستند که در این زمینه ها فعالیت می نمایند، برای مثال اگر مردم به اقلامی همچون نان و میوه احتیاج دارند بتوانند به صورت غیرحضوری تهیه نمایند؛ پس این حوزه احتیاج به تقویت بیشتر دارد تا در نتیجه فقط عده خاصی در بیرون از خانه ها تردد داشته باشند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: برنامه هایی که سازمان صداوسیما در این روزها پخش می نماید بد نیست ولی کافی هم نیست؛ چراکه فراوری جدید ندارد ،یا نتوانسته فراوری جدید داشته باشد و یا اینکه انتشار فراوریات جدید خود را برای ایام عید گذاشته است، به هر جهت ضروری است فیلم های سینمایی و سریال هایی را برای این ایام تهیه نموده و یکسری سرگرمی برای مردم فراهم کند.

وی ادامه داد: مردم ایران دارای فرهنگ و تمدن تاریخی هستند؛ خود ساکنین منازل می توانند با مدیریت این زمان در خانه ماندن برای خود فعالیت هایی را تعریف نمایند،برای مثال زمانی را به مطالعه اختصاص دهند و با حفظ و رعایت نکات بهداشتی یکسری سرگرمی های خانگی برای خود در نظر بگیرند.

مازنی با اشاره به وظایف وزارتخانه های مختلف در این خصوص گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم می تواند در چنین شرایطی بسته هایی را تهییه و فراوری نموده و در اختیار مردم قرار دهد، وزارت ارتباطات هم می تواند هزینه های اینترنتی را کاهش داده و یا زمینه استفاده رایگان از اینترنت را برای مردم فراهم کند؛ وزارت صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری نیز می تواند بسته های گردشگری غیر حضوری برای مردم تهیه کند، این وزارتخانه می تواند این بسته ها را یا به وسیله فضای مجازی و اینترنتی در نظر بگیرد و یا به وسیله صدا و سیما ارائه کند، تا از آن مکان هایی که مردم نمی توانند به صورت حضوری بازدید داشته باشند به صورت غیر حضوری بازدید به عمل بیاید.

مازنی تاکید نمود: توصیه می کنم فعالان بخش فرهنگی، گردشگری و توریسم در این شرایط ایده فراوری نمایند و اصحاب رسانه نیز در این امر شریک باشند و با انتقال پیشنهاد هایی خود به مسئولین کوشش نمایند تا این فضای کنونی زندگی مردم در عین اینکه فضای حفظ جان است فضای با نشاطی باشد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در سرانجام اضافه نمود: شاید بد نباشد در این شرایط ملاحظه ای به سبک زندگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشته باشیم، رزمندگان که دائم در حال جنگ نظامی نبودند؛ بلکه بخش قابل توجهی از اوقات خود را در سنگرها می گذراندند، خاطرات رزمندگان ثبت شده است، اکنون حضور در منازل که به سختی آن شرایط نیست، رزمندگان کوشش داشتند هم از کشور دفاع نمایند و هم در آن شرایط فضایی همراه با نشاط برای خود تعریف نمایند، این تجربه ها می تواند یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 674

به "ملاحظه سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس به مردم برای در خانه ماندن یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاحظه سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس به مردم برای در خانه ماندن یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید