مصاحبه گریگوری هوانگ با استیو کافِر در وبسایت xconomy.com

به گزارش مجله کارنیکان، بله، تریپ ادوایزر. شما از آن استفاده می کنید، اما می دانید چه کسی پشت این سایت پرطرفدار گردشگری است؟ آیا می دانید چرا او پیوسته به دنبال تغییر و پیشرفت است؟

مصاحبه گریگوری هوانگ با استیو کافِر در وبسایت xconomy.com

سال 2013 سال خوبی برای تریپ ادوایزر بود، سالی که حجم زیادی از کاربران نظرات و عکس های هتلها، رستوران ها و مقاصد گردشگری را در وبسایت قرار دادند. در ماه ژوئن، شرکت، شکل نمایش گزینه های رزرو هتل را تغییر داد، به شکلی که مقایسه قیمت ها نیز ارائه داده می شد.

کافِر معتقد است تغییر و پیشرفت مستمر، منجر به تجربه بهتر کاربران و در نتیجه درآمدزایی بیشتر می گردد. تریپ ادوایزر سال جاری بر روی خانه های اجاره ای و بازارهای بین المللی (خصوصاً چین) تمرکز بیشتری داشت و 6 شرکت دیگر شامل Tiny Post، Jetsetter، CruicseWise، Niumba، GateGuru و Oyster را تملک کرد.

مصاحبه با رییس بزرگترین کسب و کار مسافرتی آنلاین جهان، استیو کافِر، تجربه منحصربفردی بود که من در اینجا آن را باشما به اشتراک می گذارم:

Xconomy: تریپ ادوایزر در حال توسعه، گسترش و تملک شرکت های کوچک است. در چه زمینه ای قوی هستید و چه زمینه هایی احتیاج به کار بیشتری دارد؟

استیو کافِر: سود دهی ما بسیار بالاست، و همچنان به دنبال رشد بیشتر هستیم. ما ابتدا با صنعت هتلداری آغاز کردیم، اما حالا وارد کشتی های تفریحی و خانه های اجاره ای نیز شده ایم.

ما محتوای با ارزش و بی نظیری جمع آوری نموده ایم که می تواند در انتخاب بهترین و مناسب ترین خدمات گردشگری به شما یاری کند. ما با استفاده از شبکه های اجتماعی به شما می گوییم که دوستانتان می خواهند چه کاری بنمایند، به کجا بروند و در کجا بوده اند. ما مقایسه قیمت ها را به خدماتمان اضافه نموده ایم، زیرا باز کردن 5 یا 6 پنجره و مقایسه قیمت ها و خدمات در آنها بسیار سخت بود. ما سعی می کنیم قابل اعتماد ترین راهنمایی ها را در زمینه قیمت و خدمات به بازدید نمایندگان ارائه دهیم.

ما برند های مستقل و کوچک را می خریم و به آنها یاری می کنیم که رشد نمایند. ما بر اساس توانایی و تخصص، کار خود را گسترده می کنیم.

چالش هایی که در حال حاضر با آن روبرو هستید چیست؟

بازارهایی هستند که ما در آنها پیشرو نیستیم، نظیر خانه های اجاره ای و چین. ما باید دارایی های کلیدی خود را شناسایی، به دنبال نوآوری های جدید باشیم و کارهای زاید را حذف کنیم. همواره از خود می پرسم، آیا در زمینه کارایی کامل هستیم؟ من به پیروزیت عملیاتی اعتقاد دارم. ما تصمیمات غلط و درستی می گیریم، اما باید نظارت مستمری نسب به عملکردمان داشته باشیم تا بتوانیم درست ترین اقدامات را انجام دهیم.

محصولی که ما ارائه می دهیم هر روز بهتر و بهتر می گردد، زیرا نظرات و عکس های بیشتری بر روی وبسایت گذاشته می گردد. ما رقبای کمی داریم. Expedia این ویژگی را ندارد، زیرا خودشان باید هتل ها را به سیستم اضافه نمایند.

چشم انداز رقابت در زمینه وبسایت های گردشگری در سال گذشته را چگونه توصیف می کنید؟

به لحاظ سهم بازار جهانی بازیگران بسیار کمی حضور دارند: Google، Expedia، Priceline و Trip Advisor.

گوگل پول زیادی خرج می نماید، با این وجود زیاد پیروز نبوده است، اما ما همواره اقدامات گوگل را نظارت می کنیم زیرا آنها بزرگترین موتور جستجو هستند و به تمام کاربران اینترنت دسترسی دارند.

دفاتر مسافرتی آنلاین نظیر Booking.com و Expedia نیز نظرات کاربران را ارائه می دهند، اما فقط در زمینه خدماتی که می فروشند. موتورهای جستجویی نظیر Kayak و Trivago نیز محتوا و هواداران کافی ندارند. تنها دلیلی که ما رقیب به حساب می آییم، این است که همه ما قصد داریم مسافر برای برنامه ریزی سفر خود، اول سراغ ما بیاید.

آیا ورود شرکت های جدید برای شما جذاب است؟ نظیر Amazon؟

Amazon می تواند یک منو سفر ایجاد کند و با Expedia یا Trip Adviser همکاری کند، آنها این کار را 8 سال پیش انجام دادند، اما پیروز عمل نکردند. فیس بوک، اپل و سامسونگ برای ما جذاب تر هستند، زیرا آنها هریک مخاطب مخصوص به خود را دارند.

اپل کاربر و نقشه خاص خود را دارد، اما به محتوای کافی دسترسی ندارد در نتیجه مجبورند با Yelp یا حتی ما همکاری نمایند. آنها به دنبال ایجاد موتور رزرو هستند، اما نمی توانند پیروز شوند. اگر اپل بخواهد چیزی شبیه راهنمای رستوران ارائه دهد، باید کسی را پیدا کند که برای او محتوا تهیه کند.

سامسونگ علاقه دارد چیزی به نام Sumsung Travel ایجاد کند، و با ما نیز بسیار مذاکره نموده است. ما امکان ارائه اپلیکیشن خود را در تمامی گوشی هایش فراهم کردیم. در نتیجه آن چیزی که ملاحظه می کنید، تریپ ادوایزر است نه سامسونگ.

در خصوص رویکرد ذهنی خود نسبت به رهبری صحبت کنید. چگونه کسب و کار را در پستی و بلندی هایش راهنمایی می کنید؟

در شرکت قبلی خود (CenterLine)، ما در ابتدا به پیروزیت های چشمگیری دست یافتیم، نرخ رشد خوبی داشتیم و خود را در بالای قله حس می کردیم. ما در زمانی مناسب، محصولی خوب ارائه می دادیم اما برای جهانی در حال تغییر آماده نبودیم. تغییر رخ داد و ما نتوانستیم خود را با آن وفق دهیم. ما به رویه های قدیمی خود چسبیده بودیم، شرکت در تلاطم نهاده شد و در نهایت قبل از ورشکستگی فروخته شد.

من یک شرکت را در زمان اوج و در زمان ورشکستگی اش تجربه کردم، و چیزهای با ارزشی یاد گرفتم. این تفکر که کسب و کار من پیروز است و دارد پول در می آورد، چرا باید آن را تغییر دهم؟ بسیار اشتباه است.

من به مدیران بخش های مختلف پیوسته می گویم ما باید در فصل یا سال آینده کار جدیدی انجام دهیم، چه کاری را برای ارتقای شرکت پیشنهاد می دهید؟ ممکن است برخی ها بگویند آیا تو به هیچ چیز قانع نمی شوی؟ اینقدر درآمد و پیروزیت کافی نیست؟. اما رقبا به سرعت درپشت ما می دوند و اگر بایستیم از ما جلو می زنند.

من سالها اعتقاد داشتم تبلیغات تلویزیونی به درد ما نمی خورد. اما اخیراً بر اساس تحقیقاتی که نموده ایم فهمیدم که تبلیغات تلویزیونی در برخی بازارهای خاص بسیار موثرند. بنابراین با وجود اعتقاد 10 ساله، در حال حاضر ما از تبلیغات تلویزیونی استفاده می کنیم و بسیار مفید بوده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 663

به "مصاحبه گریگوری هوانگ با استیو کافِر در وبسایت xconomy.com" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه گریگوری هوانگ با استیو کافِر در وبسایت xconomy.com"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید